Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho Mini-Z MR03....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ah!!!

    Shiny....må....ha....shiny.....nå.....
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • Neste på ønskelista er:
      Reflex Racing Adjustable Wheel Base Motor Mount
      Reflex Racing Aluminum Diffusor
      Da må jeg bare sjekke hva slags H-plater jeg trenger for å kunne justere bilen mellom 94mm - 102mm.

      Driver å funderer på om jeg skal gå over til mirakeldemper på vogna mi. Tror det er litt lettere for en liten gutt som meg å finne ut av dempingen bak.
      Har jo liksom alle delene. Er fornøyd med Rune sitt oppsett, men skjønner jo ikke en dritt av det.

      Samt at det blir mindre kutting i karosserier.

      Samt at jeg ønsker å ha noe å teste med:
      Kyosho Mini-Z MR-03 Tie Rod Set
      Atomic Mini-Z Rear Axle Height Adjusters
      Atomic C.G. Setting Washers (replace AR-047)
      PN Racing Mini-Z 2WD Central Shock Spring Set
      Last edited by NoBrainer; 8 October 2011, 20:26.
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • 94-96mm RR festet gir deg følgende akselavstand med følgende kombinasjoner.

        MM plate std. Innerste posisjon: 94, 96
        MM plate std: Et hull frem. 98, 100
        96mm plate: Innerste posisjon: 98, 100

        Diskdemper funker knall. Da bør du vurdere karbon T-plate, da du som regel trenger mer kraft for sentrering av bakstillinga.

        Sidedemperoppsettet er egentlig enkelt når du blir vant til det. Kanskje vi skal ta en oppsettskveld så kan vi kikke litt mer på det sammen?
        Mini-ZNorway.com
        Speedy PigZ Raceway

        Comment


        • Kan ikke dere mekke og jeg kjøre på onsdag?
          mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

          "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
          -
          Röhrl

          Comment


          • Nei, jeg har jo ingen deler enda zabbegutten.

            Akkurat nå har jeg jo bare bilen, så er ønsket fremover å ha litt deler ekstra slik at jeg kan teste hva som fungerer for meg og min "elegante" kjørestil.
            Så ja Rune, jeg skal ha "mekkekveld" med deg en gang, men ikke nå til onsdag, da vil jeg helst kjøre. Siden du har Lap-Z teller....
            Men at vi kan diskutere hva som kan være kjekt å ha i kofferten for å kunne teste litt forskjellig oppsett, det må vi få til.

            Jeg har jo aldri hatt mulighet til å teste så mye annet enn fjærer forran. Ønsker å se hva som skjer med bilen ved forskjellige oppsett. Slik som toe-in og toe-out, forskjellige camber og caster. Med forskjellige mykheter på motorvogna og forskjellige offset på felgene. Slik at jeg kan skjønner hva som egentlig skjer og at jeg kanskje kan se hva som må rettes på.

            Grunnen er jo at jeg liker å skru litt, har flere andre som kjører som jeg kanskje da kan hjelpe til å holde interessen oppe for og kanskje til og med jeg kan være med på en konkurranse en gang. Truffet andre som kjørte fra meg og ikke bare Zabbe og Rune...
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • Rune, du har ikke noe av dette "liggende" til onsdag vel??

              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • Helt topp.
                Så tar vi det derfra.


                Forresten, du har ikke en slik 200g vekt til overs eller ekstra?
                Den som måler litt mere nøyaktig enn den 5000grams vekta vi.
                Last edited by NoBrainer; 9 October 2011, 13:36.
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • Jeg har en ting å legge til i handlelisten til NoBrainer:
                  Ny drivaksel som passer til min diff (PN Racing eller Reflex Racing?). Har du det, Rune?

                  Den jeg kjøpte fra Atomic har andre gjenger, så det gikk ikke spesielt bra.
                  Tamiya M05 x 2 - Tamiya DF03-RA Brushless - HPI Savage Brushless - Traxxas Slash VXL 4x4 - Kyosho Mini-Z MR03

                  Comment


                  • Jeg har original Kyosho aksel. Den passer ihvertfall, og er "umulig" å ødelegge.
                    Atomic akselen skal ha samme gjenger, men jeg vet det er enkelte av de som har grader i gjengepartiet. Dette er på titanutgaven.
                    Får du fjernet disse så skal den passe.
                    Ang vekt så har jeg sikkert en til overs.
                    Mini-ZNorway.com
                    Speedy PigZ Raceway

                    Comment


                    • egentlig så er jeg glad at dette er skala 1:27 for ellers ville ikke stasjonsvogna mi vært stor nok for alle delene jeg må ha med tilbake....

                      Men har du 3 sett med framfjærer til MR-02 også?
                      Det er vel det siste jeg mangler for at gutta skal kose seg, før man begynner å herje med motorfeste og motor.
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • Blei ikke fint på nært hold, men langt i fra er den fin.
                        Skiller seg ihvertfall ut....


                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment


                        • Blei ganske kult da.
                          mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                          "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                          -
                          Röhrl

                          Comment


                          • Har vært å sett på noen japanske sider og så er det så mange like sendere, så da "måtte" jeg gjøre noe.
                            Nå skiller den seg ut ihvertfall.

                            Tror jeg har valgt fargen på mine biler gitt....

                            Var forresten innom Hobbymix i dag og da blei jeg minnet på hvorfor jeg ikke skal impulshandle. Det er altså så vanvittig dyrt og bare tull.
                            Prisen er 4 ganger så høy i hobbybutikk som på nettet og da har jeg egentlig ikke råd til å handle i butikk.
                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

                            Comment


                            • Hva blei det for noe nå da? Nitro buggy?
                              mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                              "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                              -
                              Röhrl

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 3
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X