Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas summit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeg kjøpte nylig 3 børstemotorer. 2x Titan 550 21 turn og 1x Titan 550 12 turn. Kjøpte de i hver sin forsendelse fra http://www.amainhobbies.com. Det kosta ca $20 pr motor. Frakta kan du få helt ned til 34 cents om du er der på rett tidspunkt.

    For en stund sia kjøpte jeg 4x Proline Trencher 17mm hex, 2 bakre dempertårn til Rustler, og en SCX10 Honcho. Der sparte jeg 1500kr om jeg hadde kjøpt det i norge.

    Det tar ca 1-2 uker fra du bestiller til du mottar, men det er verdt det helt klart.

    Du har også:
    http://hobbyking.com (husk at du ikke får garanti hos disse)


    Team Integy's R/C Cars! Full kits, Tech help, Online parts catalogs to help you tune your radio controlled race car to full acceleration!


    + mange fler. Prøv å google
    Last edited by simen0904; 22 September 2013, 10:36.
    Summit 1/10 CC2560Kv, Slash CC2200kv, Ken Block VXL, Rustler, Giga Crusher BL, Blizzard BL, Blizzard BV206 RC, SCX10 Honcho, Super Cub, Extra 300, F450, Phantom, Blade mQx.
    http://www.youtube.com/animatorsimen

    Comment


    • Ja jeg kan nok finne en del butikker som selger rc utstyr ved å Google.
      Spørsmålet er om det er noen med godt utvalg til summit og som samtidig skriver ned verdien på pakken. Handler mye fra hobbyking og de skriver ned verdien etter eget ønske. Men de har dårlig utvalg til summit.
      takk for lenkene. Skal sjekke de ut.

      Comment


      • Integy selger alukit til traxxas, hpi, etc. Der er det dyrt fordi det er alu

        amainhobbies er ganske billige om du kjøper til under 200kr
        Summit 1/10 CC2560Kv, Slash CC2200kv, Ken Block VXL, Rustler, Giga Crusher BL, Blizzard BL, Blizzard BV206 RC, SCX10 Honcho, Super Cub, Extra 300, F450, Phantom, Blade mQx.
        http://www.youtube.com/animatorsimen

        Comment


        • Venter på snøen....

          Fikk testet disse i no tung snø for en stund siden men venter nå på litt mer pudder og kulde..
          Skal nå teste med 6S på MM2 i steden for 4S
          Attached Files

          Comment


          • Clutch og snøkjøring

            Jeg opplevde at clutchen gikk varm pga sluring i første test runde med bilen (4S). La da en tynn skive mellom fjær og mutter og tightet til med ett dertil lite knep tilbake. I kveld skjedde det samme på 6S to ganger etter hverandre. Jeg fjerna den tynne skiva når jeg monterte RPM sensor, dette var før jeg fikk 6S. Første tanke er å bruke loctite på mutter men det slo meg-har kanskje clutch belegget tatt skade og blitt polert eller annet? Burde clutchen kanskje rubbes litt opp eller bør man kanskje oppgradere til noe kraftigere?
            En annen ting-hva er trikset når man skal fjærne det store drivhjulet(spur), det er jo en fordypning i "dekket" og man kan ikke løfte rett av-må man virkelig skru løst heile røkla....?
            Utrulig morro med snø kjøring

            Comment


            • Mener du må løsne girkassen ja...

              Comment


              • Går uten og løsne gear kassa også, skru løs spur drevet og prøv og få dyttet ut lageret som sitter der. får du ut det som pleier være en grei sak så får du ut spur drevet.
                Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
                www.rc-utstyr.no

                Comment


                • Takker karer. Jeg fant ut at man enkelt kunne få dette ut ved å løsne de 3 skruene på drevet. La fjær, lager clutch og hele greia stå urørt. Man kan da enkelt trekke drevet av med en liten vinkel på drevet.
                  Demonteret alt og gjorde reint, pusset lett over clutch putene og gjorde reint med spray som brukes på bremseskiver på biler. Ikke noe var kokt så det så ut til å være kun mutter'n som hadde løsnet av en eller annen grunn. Monteret alt på nytt, locktite på mutter og kjørte så en ny runde med beltene. Clutchen sluret men det stoppet ikke opp slik tidligere. Så jeg kjørte litt rundt og sluringen kom naturlig vis med bånn pinne og mye snø.
                  Demonterte etterpå og da var drevet lett kokt, lager gåen og de alu delene var gnegd sund i senter. Jeg hadde komplett E-Revo clutch liggende og skulle montere dette, men akk - ikke noe lager i pakkene. Så da står det brakk og venter på deler. Vurderte sterkt en uorginal racing clutch men får se hvordan Revo clutchen holder.
                  Motoren blir litt varm med gearingen jeg kjører nå, 18/68 og MM2. Har alarm på 70`C og den gikk under den ene runden. Noen som har testet ett skikkelig kjølings oppsett med vifte? Ser litt puslette ut og den orginale Castle viften påstås å trekke ned tempen 30 `, men er da usikker på om det er F eller C... Brukes det kjølepasta når dere evt monterer kjøleribber med vifte?

                  Comment


                  • Er det liv i dere karer ?
                    Lurte på om det er noen av dere som har konvertert til 1 styre servo? I så fall hvilken og kjører dere BEC eller stock ?

                    Comment


                    • Hei, fersk summit eier her.
                      Det jeg lurer på er hva som er vanlig cut off for LiPo. Med LiPo cut off aktivert detter effekten til 1/3 når batteriet er ved ca 7,5V (avlest når jeg lading starter) Er det normal cut off oppførsel og normal spenning å kutte på? Det blir vel cut off ved 3,75V pr celle og jeg syntes det var litt tidlig.

                      Comment


                      • Originally posted by KendoCues View Post
                        Jeg opplevde at clutchen gikk varm pga sluring i første test runde med bilen (4S). La da en tynn skive mellom fjær og mutter og tightet til med ett dertil lite knep tilbake. I kveld skjedde det samme på 6S to ganger etter hverandre. Jeg fjerna den tynne skiva når jeg monterte RPM sensor, dette var før jeg fikk 6S. Første tanke er å bruke loctite på mutter men det slo meg-har kanskje clutch belegget tatt skade og blitt polert eller annet? Burde clutchen kanskje rubbes litt opp eller bør man kanskje oppgradere til noe kraftigere?
                        En annen ting-hva er trikset når man skal fjærne det store drivhjulet(spur), det er jo en fordypning i "dekket" og man kan ikke løfte rett av-må man virkelig skru løst heile røkla....?
                        Utrulig morro med snø kjøring
                        Jeg hadde også samme utfordring med clutchen.

                        Det starta med at clutchen brant seg, så kjøpte jeg ny og stramma den så hardt som over hodet mulig. Den brant seg etter kort tid den og.

                        Jeg borra gjennom den saken som holder fast clutchskiva, så jeg fikk 3 hull som var linet opp med de hullene på spuret. Så tok jeg noen lange aluskruer og skrudde dem gjennom. Det vil si at jeg lagde meg et direct spur (uten clutch).
                        Click image for larger version

Name:	IMG_5348.jpg
Views:	1
Size:	34.9 KB
ID:	782517Dette kan ødelegge noe drivverk, om bilen skulle sette seg fasti noe, men det driter jeg i. Bedre å ha det gøy, enn å ikke få kjørt pga svak clutch

                        Jeg har MM 2200kv 14pinion/76spur
                        Summit 1/10 CC2560Kv, Slash CC2200kv, Ken Block VXL, Rustler, Giga Crusher BL, Blizzard BL, Blizzard BV206 RC, SCX10 Honcho, Super Cub, Extra 300, F450, Phantom, Blade mQx.
                        http://www.youtube.com/animatorsimen

                        Comment


                        • Originally posted by beckern View Post
                          Hei, fersk summit eier her.
                          Det jeg lurer på er hva som er vanlig cut off for LiPo. Med LiPo cut off aktivert detter effekten til 1/3 når batteriet er ved ca 7,5V (avlest når jeg lading starter) Er det normal cut off oppførsel og normal spenning å kutte på? Det blir vel cut off ved 3,75V pr celle og jeg syntes det var litt tidlig.
                          Vanlig cut-off er på 3.7 V/c. Jeg har brukt cutoff helt ned på 3 V/c. Batteriene blir litt oppblåst, men jeg lar dem ligge litt kjølig romtemp før jeg lader. Det er 2x Nano-Tech 7600mAh 2s Lipo som jeg kjøpte i 2011 for bruk i summiten. De har jeg fortsatt. Funker bra.
                          Summit 1/10 CC2560Kv, Slash CC2200kv, Ken Block VXL, Rustler, Giga Crusher BL, Blizzard BL, Blizzard BV206 RC, SCX10 Honcho, Super Cub, Extra 300, F450, Phantom, Blade mQx.
                          http://www.youtube.com/animatorsimen

                          Comment


                          • Ok. Da er ikke cut off så gærrn her da.
                            Trodde ikke man fikk batterier med så høy Ah som passet i batteri-tray.

                            Comment


                            • Batteriene blir oftest for store når du komme over 7600mah. Maks lengde er 150mm.
                              Lengda på HPI Plazma 2s 8000mah er 196mm og dermed 4.6 cm for langt

                              Du kan alltids lage et custom batterytray som jeg gjorde.
                              De orginale trayene er plassert litt langt bak, så fjeringa bånner når jeg gir gass.




                              Edit: La til adjektivet/adverb "oftest" i første setning
                              Last edited by simen0904; 1 March 2014, 12:16.
                              Summit 1/10 CC2560Kv, Slash CC2200kv, Ken Block VXL, Rustler, Giga Crusher BL, Blizzard BL, Blizzard BV206 RC, SCX10 Honcho, Super Cub, Extra 300, F450, Phantom, Blade mQx.
                              http://www.youtube.com/animatorsimen

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X