Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas summit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jepp bowie har sett meltdown på youtube jeg også men jeg tenkte det hadde noe med gearingen å gjøre.

    Hva blir brukt mest egentlig,skal ha sett til to biler så mamba blir litt drøyt priset .
    Ser at det annbefales sensor motorer til disse pga crawling hvor viktig er det egentlig (den skal crawless)

    Skal fortsette med 4 cell,er da 2000 til 2200 kv passe , hadde en savage 2350 på 4cell som gikk passe bra egentlig

    Det er alu diffcarrier med herdede drev og stål drivaksler i bilene nå,er det mer som bør byttes ved BL oppgradering ?
    mini-z awd.....T-rex 250----t.rex500cf---
    rc-racing.no

    Comment


    • Hei! har da kjøpt meg en summit Ser det er mange forskjelige meninger på hva som er det beste gear og motor oppsettet x) Kunne tenkt meg litt mer fart, men sammtidig så elsker jeg å crawle ) Har noen et godt forslag til oppsett til meg? Tips til hva jeg bør bytte ut/forsterke?

      Comment


      • Mitt tips til oppsett i disse bilene må bli http://www.ebay.com/itm/HOBBYWING-XE...item257b5cc289
        Billig og bra
        Bortsett fra å forsterke diffene etterhvert som de ryker, er det vel ikke behov for noen større oppgraderinger tror jeg....
        Eneste jeg har gjort på min er vel å bytte til rpm bumper-fester....
        Dan Furnes
        Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

        Comment


        • Originally posted by bowie76 View Post
          Mitt tips til oppsett i disse bilene må bli http://www.ebay.com/itm/HOBBYWING-XE...item257b5cc289
          Billig og bra
          Bortsett fra å forsterke diffene etterhvert som de ryker, er det vel ikke behov for noen større oppgraderinger tror jeg....
          Eneste jeg har gjort på min er vel å bytte til rpm bumper-fester....
          Ser kurant ut den der ja Hvordan er den når du crawler? bør 1 ikke ha sensorer? Har sett litt på dewalt motorer åsså, men disse er med børster... hva er erfaringene med disse?

          Comment


          • Er sensor-oppsett det der
            Dan Furnes
            Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

            Comment


            • Originally posted by bowie76 View Post
              Er sensor-oppsett det der
              Hehe, må skylde på ammetåka x) Finnes det forsterkede differ til summiten?

              Comment


              • Jeg bruker disse og herdede drev , holder børste motor ihvertfall

                mini-z awd.....T-rex 250----t.rex500cf---
                rc-racing.no

                Comment


                • Originally posted by ingar0001 View Post
                  Jeg bruker disse og herdede drev , holder børste motor ihvertfall

                  http://www.truckmonster.de/shop/k003u006s001.htm
                  Nice! ka olje e best å ha i diffen?

                  Comment


                  • Dewalt-motorer gir deg enormt mye bunndrag, kanskje litt mer fart og samtidig kortere kjøretid, de motorene trekker mye strøm.
                    Summit 1/10 CC2560Kv, Slash CC2200kv, Ken Block VXL, Rustler, Giga Crusher BL, Blizzard BL, Blizzard BV206 RC, SCX10 Honcho, Super Cub, Extra 300, F450, Phantom, Blade mQx.
                    http://www.youtube.com/animatorsimen

                    Comment


                    • Hadde et innlegg her på forumet om hvor jeg lurte på en motor til savage og fikk denne linken


                      Tenshock motorene skulle vere veldig bra og 3500 W er jo nesten mamba det

                      Og siden det er sensor maskin er de fine å crawle med , er det riktig ?

                      Tenkte 1900 kv var fin på 4cell til vanlig bruk og morsom til 6 cell . Noen tanker om det ?
                      mini-z awd.....T-rex 250----t.rex500cf---
                      rc-racing.no

                      Comment


                      • Stille her så da legger jeg ut bilde av summiten med nye hjul, funka dårlig til klatring så satser på at dem funker bedre på vinter føre.
                        Attached Files
                        Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
                        www.rc-utstyr.no

                        Comment


                        • Hva slags hjul er det? Jeg bruker originale hjul enda men lurte på å sette på noen big joe. Er de gode til klatring tro?

                          Comment


                          • Det er axial 8 spoke beadlock og proline trencher, trur ikke big joe hjula er noe bedre en disse til klatring.

                            ville ha noen andre dekk siden orginal dekka er like solide som plastposer, litt usikker på om det er noe crawler dekk som passer på disse felgene.
                            Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
                            www.rc-utstyr.no

                            Comment


                            • Jeg bruker Proline Trencher, ikke Trencher X som du har Rino. Xene er litt mindre, men breiere enn vanlige Trencher.
                              Felgen er bare noe som satt på.

                              Tror jeg skal kjøpe de grå greiene som er mellom pushroden og demperen på E-Revo for å gjøre Summiten min litt mindre vinglete.
                              Summit 1/10 CC2560Kv, Slash CC2200kv, Ken Block VXL, Rustler, Giga Crusher BL, Blizzard BL, Blizzard BV206 RC, SCX10 Honcho, Super Cub, Extra 300, F450, Phantom, Blade mQx.
                              http://www.youtube.com/animatorsimen

                              Comment


                              • Er det noen gode utenlandske nettbutikker som er greie å handle reservedeler fra og som skriver ned verdien?

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X