Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas summit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Sicpa View Post
    Handler fra rc-batteri.no.

    Dette er gode batterier til en bra pris til og være i Norge

    handla et par 2s pakker der selv, 200 spenn stk ekke gæli.

    Summiten ser bra ut. Grattis
    Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
    Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

    Comment


    • Re: Traxxas summit

      Ja ganske fornøyd nå. Men er litt dumt at jeg ikke får brukt sperrene via radioen da jeg måtte bruke en 3 kanals 2,4 ghz radio. Har fått no tips om at med 6s burde sperrene være av,hvis ikke går ting dritt. Men har høy og lav,men ville heller hatt muliget til og sperre aksler enn lav/høy bruk. Men får ikke T-lock til og fungere via 3 kanalen på radioen :confused:

      Rc batteriene har fått gode tester også. Var ikke mere enn 470,- ink frakt for 2x 3S lipo på 3300mAh. Ble sendt i dag som A post. Så de er vel her seinest Lørdagen og da skal Summit'en få kjørt seg. Tror kanskje dekka går først. Bare på 4s så begynte dekka og bli som sykkeldekk.
      Sliten gammel TT-01, Stikke radio fra 1940

      Comment


      • Var ute og kjørte Summiten i dag. Skare med lett puddersnø oppå. Utrolig morsom bil å kjøre. Syntes den går mye bedre med 4 c lipo enn originalbatteriene. Venter på 2 stk 2c lipo fra HK på 7600 mah. De bør gi ganske lang kjøretid. Kom på litt over 500,- med frakt.

        Går bilen mye fortere med DeWaltmotoren?
        Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

        Comment


        • @Droid:
          LiPo er det eneste som duger har jeg erfart Jeg kjører nå 14/58 på Summiten med DeWalten, og dette gir bedre toppfart enn originalt 14/68 på 775'en. Har ikke fått dratt den helt ut ennå, siden clutchen slurer litt, men følgende mener jeg stemmer:
          - Standard oppsett 14/68 på Nimh: 775'en er raskere.
          - Samme oppsett på LiPo: DeWalten er like rask om ikke hakket raskere.

          Fordelen med DeWalt 14.4? Mye sterkere motor og tåler høyere giring. Selv på høyere giring, så er den sterkere på crawling

          Aldri kommet over den butikken, ikke dårlige priser på LiPo der! Kanskje bestille et par 2S for å ha liggende.

          @Sicpa:
          Hehehe.. På 6S så kan du bare kysse sperra farvel ja..! Iallfall om det er litt herjekjøring som er planen
          Om du kun har en ekstra kanal på radioen, så må du velge enten for eller bakdiff - siden de kjører på to kanaler.. Eller har du koblet de sammen?



          Herreminhatt.. Etter å ha lest de siste sidene her, så har jeg endt opp med to tanker:
          - Har lyst på en ekstra Summit, slik at jeg kan ha en dønn strøken med DeWalt som kun brukes til crawling og kosekjøring og en med BL som er bashern.. Fruen blir vel neppe glad når jeg slipper den bomba :P
          - Kjøpe den BL-komboen her og sette DeWalten i E-Savagen til poden..!
          Aaaaargh, blir shoppesjuk av å lese/studere nye løsninger.. :S


          Skal til sandtaket på søndagen nå med en kompis, så da får vi se hva DeWalten klarer! Usikker på om jeg skal prøve meg på 5S, eller om jeg skal holde meg på 4S. Skader vel ikke å prøve litt 5S og heller sjekke motortempen hele tide ..!

          Comment


          • Re: Traxxas summit

            De kjøres sammen via T-lock elektronikken. Men får ikke noe reaksjon når jeg kjører den i 3kanalen. Men når jeg bruker 3kanalen på høy/lav virker alt som det skal. Skjønner ikke dette =-O
            Sliten gammel TT-01, Stikke radio fra 1940

            Comment


            • Er en ting jeg lurer litt på som en av dere sikkert har peil på. Hvordan er det og kjøre med lipo batterier i vann, da mener jeg og dumpe bilen uti et lite vann.
              Sliten gammel TT-01, Stikke radio fra 1940

              Comment


              • Traxxas summit

                Ser det er litt delte meninger om LiPo og vann på nettet. Jeg kan bare snakke av erfaring og det er at det ikke er noe problem. Har jo herjet bajas med Summiten i hele vinter i snøen og Summiten har vært på svømmeturer uten at lipoene har tatt skade av dette.

                Jeg vil nok ikke legge et lipobatteri i ei bøtte med vann over tid, men til daglig herjing i et par timer, så holder de nok koken!

                Comment


                • Yiiiihhaaaa. Nå får jeg styrt begge sperrene, dog bare begge på en gang men det går. Føler ikke at jeg trenger lav/høy serie da den går sakte nok for meg. Blir mest bashing for min del . Problemet var at jeg har klart og skru fast "girkassa" oppå ledningen til den ene servoen og da ble det brudd. Fikk loddet dette og da ble alt bra Men klarte og knerte en servo til da jeg strammet den siste skruen på toppen av servoen..blir GAL av disse servoene,de tåler ingenting......!!!!!
                  Sliten gammel TT-01, Stikke radio fra 1940

                  Comment


                  • ta en pause nå, lad kamera så vi får se hvordan detta flytter seg

                    ang lipo og vann, tror jeg hadde holdt hardcase lipoene unna flytende vann. snø, søle osv skal nok gå bra. Men prøv å ikke bad med bilen med de i. Vi gutta bruker ihvertfall aldri hardcase i båten.
                    Last edited by maxmekker; 4 January 2013, 21:44.
                    Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                    Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

                    Comment


                    • Re: Traxxas summit

                      Prøvd og bytte til en micro servo som jeg har brukt i noen tidligere fly. Men fikk ikke batteriene i dag :-( Håper de kommer i morgen. Interessert i kun motor eller motor og esc Maxmekker?

                      Glemte og skrive at jeg har ikke bestemt meg men måtte høre.
                      Last edited by Sicpa; 4 January 2013, 22:13.
                      Sliten gammel TT-01, Stikke radio fra 1940

                      Comment


                      • jada, dt kan være intr. det. Vi holder kontakten vi
                        Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                        Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

                        Comment


                        • Re: Traxxas summit

                          Fikk ikke 3s batteriene mine i går.
                          Men her er en liten film fra i dag bak huset med 4s.

                          Sliten gammel TT-01, Stikke radio fra 1940

                          Comment


                          • Hei

                            Sitter og bestiller en summit nå, er det noe man umidelbart trenger?

                            bestillte med lade overgang fra tamyia plugg til traxxas blugg, noe annet?
                            Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
                            www.rc-utstyr.no

                            Comment


                            • Re: Traxxas summit

                              Kan være greit og ha et par A-armer skal den kjøres orginalt så tåler den utrolig mye
                              Sliten gammel TT-01, Stikke radio fra 1940

                              Comment


                              • Traxxas summit

                                @Rino:
                                Bærearmer foran - som tidligere nevnt og pushrods/rocker-stang

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X