Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas summit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Har noe småtteri på vei i posten selv nå: drivakslinger, bakfanger og bærearmer blant annet. Landet stygt en gang vi var ved noen skateramper og hoppet - så festet til bakfangeren knakk. Limte og det holdt, men knakk på andre siden på søndagen i sandtaket, hehe..

    Pusler med litt prosjektering på Summiten nå, så man får se hva det blir til i helga. Kjøring på søndagen, så da må alt være klart!

    Kom på at jeg glemte å bestille de mansjettene nå.. Jaja.. Får bestille litt deler over helga igjen, for de mansjettene har sett sine bedre dager for å si det slik!

    Comment


    • Bra noen nevnte lader her, trengte noen nye

      Så bestilte 4stk Imax B6AC for den nette sum av 670 spenn
      Dan Furnes
      Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

      Comment


      • Klarte ikke vente til helgen med og kjøre, ble og dra unger på akebrett i dag.

        funka veldig bra! Største min er 6 år og ca 20 kg og summiten dro henne av gårde, ble imponert over feste den klarte og få.
        Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
        www.rc-utstyr.no

        Comment


        • Min eldste veier 17, skulle gjerne dratt han rundt litt med en. Hadde definitivt storkost seg Tror summit fort kan bli en favoritt blant barn, samt vekke interessen litt hvis den er der. Må nok ha en i stallen en dag.

          Comment


          • Dårlig mobil video når summiten drar henne elste på 20kg.
            Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
            www.rc-utstyr.no

            Comment


            • Har sett flere slike videoer, og imponerer meg også hvor godt grep den klarer å hente på isete overflater og tung "henger".

              Comment


              • Traxxas summit

                Ja, utrolig hvor godt grep den får - selv på snø og is!
                Men, kjettinger blir laget as we speak - slik at en får litt ekstra fart i snøen!

                Comment


                • Traxxas summit

                  Dagens lille endring og etter testing! Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1357914140.777392.jpg
Views:	1
Size:	64.1 KB
ID:	779850

                  Comment


                  • Hehe
                    Hvordan fungerte mamba'n i den da?
                    Dan Furnes
                    Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

                    Comment


                    • Traxxas summit

                      Det gikk ekstremt! For å si det slik: ikke full gass engang, men de originale hjulene var som 4stk tynne pannekaker på flatmark..!

                      Trodde jeg hadde 2200kv'en, men viste seg å være 2650kv'en. Fulgte med en inferno jeg kjøpte, selger var ikke helt sikker på hvilken combo det var.

                      Ikke helt det som er anbefalt til så stor/tung bil, men fungerer jaggu godt! Kjørte i dag med orginalt oppsett på utvekslingen (14/6 og på 4S. Og for å si det slik: skal jeg gire om, så blir det enten mindre pinjong, større spur eller lavprofildekk..! Vanvittige krefter i Mambaen - uten tvil

                      Testet litt crawling og selv om den er uten sensor, så fungerte det utrolig bra. Bruker multifunksjonshjulet på kontrolleren for å justere throttlecurve og der tjener man mye mtp motor uten sensor

                      Esc'en ble gjort vanntett med Plastidip i går kveld og alt fungerte bra i dag!

                      Blir kjøring i sandtaket på søndagen, så nå skal det testes på fart og holdbarhet..! Går vel så delene spruter, hehehe.. Håper pakkene fra Elefun med backupdeler kommer snart!

                      Comment


                      • Ja regner med det går unna hvis det er 2650kv'n du har
                        Takker for tipset ang. multifunksjonshjulet... hadde jeg vel aldri tenkt på
                        Vil nok anbefale å gire ned noe ja, men er jo morro når det går så fælt
                        Dan Furnes
                        Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

                        Comment


                        • Hei. Har problem med summiten min. summiten høre ut som et knuse verk, demontert gearkassen men ingen synlige feil innvendig. einaste var at det var heilt tørt ingen greas eller olje. Har nett montert dewalt motor på den hadde et ark mellom pinion og spurv gear som mellom rom. kan det vere spurv geare som er slitt, ser ikkje slik ut. noen som har ein ide ka det kan vere. Har bestilt nytt spurv gear.
                          Hpi Savage flux hp og Traxxas summit

                          Comment


                          • Hadde knuseverk-lyder i min for noen dager siden, da var det spur som hadde tatt kveld...
                            Hadde rapet over på 10-12 tenner bare...var ikke mye, men jevlar for en ulyd det ble
                            Dan Furnes
                            Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

                            Comment


                            • Traxxas summit

                              @bowie76:
                              Ja, multifunksjonshjulet er genialt! Har brukt det på styring tidligere, men er jo så mye mer fornuftig å bruke det på throttlecurve! Spesielt om man er på DeWalt eller BL

                              @jonmm:
                              Sikker på at det er gir/spur og at det ikke er diff eller steiner rundt drivakslingene? Kjapp måte å utelukke diff/akslinger: skru ut akslingene fra girkassa.

                              Avstanden mellom spur og pinjong (som jeg bruker, med hell hittils) er at du såvidt skal høre en tappe/klakke-lyd når du holder fast pinjongen og beveger på spur.

                              Comment


                              • Har funnet feilen i dag tidlige. Dewlten har ikkje spor i akslingen så eg frest med dremel til set skruen. Set skruen stakk opp om slik den tok i spurvgearet og lagde lyd. Eg kjøpte dewalten på ebay for 350. Kr
                                Hpi Savage flux hp og Traxxas summit

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X