Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas summit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Thomas N/A View Post
    Sperrene tålte iallefall DeWalt med 14/58 på 2x 2S på høygir og bajas i sandtaket tidligere i dag

    Laster inn videoer nå, håper noe er brukanes! Målte tempen på motoren etter 15 min variert kjøring (speedruns, crawling og bajas med låste sperrer), og innvendig var den 39,3 grader - så da ble jeg fornøyd!

    Kan ikke annet enn å anbefale DeWalten om dere fortsatt vil kjøre med børstemotor om 775'en ryker! Med litt annerledes giring, så går den en god del raskere enn 775'en, og er mye sterkere i bunn på crawling!

    Hmmm.... da må jeg vel kanskje teste litt leste en plass for lenge siden at sperrene ikke tåler så mye herjing, så har derfor vært forsiktig
    Dan Furnes
    Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

    Comment


    • Ja, leste det samme selv i starten og tok aldri sjansen på å bruke sperrene i andre gir. Helt til tidligere i vinter, da sperra bak begynte å knirke litt. Tenkte at nå er tiden inne for å skifte ut den diffen og da var det bare å teste hvor lenge den faktisk holder. For å si det slik - den holder ennå! Hehe..

      Har begynt å tenke litt videre nå, nevnte jo dette med en ekstra Summit og har ennå ikke klart å la tanken være: En strøken til crawling og en basher. Har en Inferno med Mamba Monster Combo 2200kv, men dette er litt overkill på Infernoen for min del. Såh.. Etter å ha kjørt halve dagen i sandtaket med begge bilene, så kom jo tanken så fint: "Hva med å sette Mambaen i Summiten?".. Djeeze.. Nettopp fått innkjørt DeWalten og nå er det på'n igjen.
      Bygger opp igjen E-Savagen nå og den kunne jo såklart kunne trengt DeWalten, ikke sant?!

      Vet at Mambaen ikke er så god på crawling pga sensorløs, men du verden så moro det hadde vært i sandtaket! Et annet alternativ, er jo å skaffe et ekstra motorfeste til Summiten, så er det jo kjapt å skifte motor + esc i felten! Hehe.. Får gå en runde på nettet og finne alternativ motor til Infernoen før jeg går videre her tror jeg!

      Comment


      • Originally posted by Thomas N/A View Post
        Ja, leste det samme selv i starten og tok aldri sjansen på å bruke sperrene i andre gir. Helt til tidligere i vinter, da sperra bak begynte å knirke litt. Tenkte at nå er tiden inne for å skifte ut den diffen og da var det bare å teste hvor lenge den faktisk holder. For å si det slik - den holder ennå! Hehe..

        Har begynt å tenke litt videre nå, nevnte jo dette med en ekstra Summit og har ennå ikke klart å la tanken være: En strøken til crawling og en basher. Har en Inferno med Mamba Monster Combo 2200kv, men dette er litt overkill på Infernoen for min del. Såh.. Etter å ha kjørt halve dagen i sandtaket med begge bilene, så kom jo tanken så fint: "Hva med å sette Mambaen i Summiten?".. Djeeze.. Nettopp fått innkjørt DeWalten og nå er det på'n igjen.
        Bygger opp igjen E-Savagen nå og den kunne jo såklart kunne trengt DeWalten, ikke sant?!

        Vet at Mambaen ikke er så god på crawling pga sensorløs, men du verden så moro det hadde vært i sandtaket! Et annet alternativ, er jo å skaffe et ekstra motorfeste til Summiten, så er det jo kjapt å skifte motor + esc i felten! Hehe.. Får gå en runde på nettet og finne alternativ motor til Infernoen før jeg går videre her tror jeg!
        Bare prøv mamba'n du


        Jeg kjøpte sensorsystem, men har satt i sensorløst nå som det er kaldt og en anelse snø, bruker nesten ikke lavgir nå... så sparer sensor-oppsettet til det blir vår og sommer...
        Dan Furnes
        Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

        Comment


        • Fikk prøvd bilen og den fungerte bra, holdt på en halv time og ingen tegn på at 5000mah nimh batteriene ble dårlige.

          hadde med min datter på 6 år som sto for meste parten av kjøringa.

          Skulle lade batteriene på nytt i kveld for og være klar til i morgen, da slo laderen min knister ut på sia og døde.

          Er en Skyrc lader, noen som veit om det er nor ræl eller greit nok? 3-4 ladinger burde den jo tålt før den pakka sammen.
          Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
          www.rc-utstyr.no

          Comment


          • Jeg har ikke hatt problemer med min skyrc lader, den bare 6mnd gammel men fungerer fremdeles fint.

            Det er forøvrig denne:

            Comment


            • Jeg har ladet dusinvis av pakker på min Skyrc uten problemer. Må være reklamasjon.
              Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

              Comment


              • Re: Traxxas summit

                Da har jeg fått batteriene mine. Bilen går sykt bra med 6s .

                Men skal dessverre kvitte meg med bilen :-( ,er en annen hobby som har tatt litt av.

                Så hvis noen er int i 1 generasjon Summit med nye dempere, børsteløst oppsett. Senket karosseri en god del. Lys på taket,wheely bar. 2 nye 3s batterier,kun brukt testet 1 gang. 2 servoer må ha drevsett som koster 38kr på samirc . Men er koblet opp så man kan bruke 1 eller 2 sperrer via kontrollen. Mangler egentlig bare 1 servo til høy og lavserie da jeg har hivd i en servo som jeg hadde liggende til den ene sperra. 3 nye drivaksler følger også med.

                2800,-
                Last edited by Sicpa; 8 January 2013, 11:50.
                Sliten gammel TT-01, Stikke radio fra 1940

                Comment


                • Traxxas summit

                  Skulle ikke sett denne posten nå.. Må i tenkeboksen.. :/

                  Comment


                  • Pokker skinn og bein da. Hva er denne andre hobby'n da ?
                    Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                    Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

                    Comment


                    • Re: Traxxas summit

                      Drift ......
                      Sliten gammel TT-01, Stikke radio fra 1940

                      Comment


                      • Re: Traxxas summit

                        Originally posted by Thomas N/A View Post
                        Skulle ikke sett denne posten nå.. Må i tenkeboksen.. :/
                        En som skal se på den etterpå virker som han ville ha den.
                        Sliten gammel TT-01, Stikke radio fra 1940

                        Comment


                        • Re: Traxxas summit

                          Originally posted by maxmekker View Post
                          Pokker skinn og bein da. Hva er denne andre hobby'n da ?
                          Motoren og esc er fortsatt din
                          Sliten gammel TT-01, Stikke radio fra 1940

                          Comment


                          • Originally posted by Sicpa View Post
                            En som skal se på den etterpå virker som han ville ha den.
                            Regner med den forsvinner fort ja
                            Om ikke, så får jeg hjem og selge sjela mi til fruen (atter en gang), hahaha!

                            Comment


                            • skjønner, jaja, moro så lenge det varte. Jeg har nok ikke plass til en til sorry, men jeg kjøper motoren som vi snakka om
                              Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                              Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

                              Comment


                              • Får vel holde liv i tråden her vel.

                                Gjorde et kupp på en lader i dag, fant en brukt swallow advance ac/dc på rcmarked for 250,- så da blir det kjøring i helgen.

                                Liker ikke at bilen er halv dårlig så har bestillt litt små ting også, komplett lager sett, mansjeter på akslingene, dem blå gummiene ute ved hjulene.

                                Greit og sitte og pusle med når små folket her i huset har lagt seg.
                                Hpi savage flux hp, traxxas summit, Axial scx10, Dji Phantom, Trailfinder 2
                                www.rc-utstyr.no

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X