Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slash 4x4 1/10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeg har jo forsåvidt samme bil. Jeg anbefaler å montere senterdiffen. Bilen blir da lettere å kontrollere når den ikke spretter så mye opp på bakhjula. Samt sjekk at drivverket går lett. Avstanden mellom spur og pinion kan være greit å sjekke. Ikke alltid avstanden her er korrekt når man tar den ut av esken.

    Kulelageret rundt senterdiffen/slipper clutchen fylles lett med møkk og tetter seg, og da kan det fort bli litt dyrt.. Jeg skal prøve å få tetta helt igjen rundt inngangen til senterakslingen i morra. Kan sikker ta noen bilder om det blir suksess. Tape mod'en fungerer dårlig. Et sett kulelager og komplette akslinger kan være greit å ha liggende.
    Team RC Companiet - Minicupen.no
    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

    Comment


    • Ahaa, takker. Godt fornøyd med bilen igrunn. kommer seg godt frem.
      Kurt Andersen , Rc Addicted

      Comment


      • Da er bilen min en runner igjen.
        Håper sterkt på fint vær på søndagen slik at jeg får kjørt litt igjen.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • Var det noe fint vær?

          Er det sånn at hvis jeg f.eks. setter på en 11 tooth pinion(?) så får bilen bedre akselerasjon?
          Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
          Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
          E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

          Comment


          • Det skal stemme ja.
            Kurt Andersen , Rc Addicted

            Comment


            • Høres bra ut

              Jeg liker syk akselerasjon bedre enn syk høy toppfart
              Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
              Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
              E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

              Comment


              • Samme her.
                Kurt Andersen , Rc Addicted

                Comment


                • Bare vær obs på at 11/54 ikke går med mindre man fjerner litt plast så man får justert motoren lavt nok. Har dere virkelig så godt grep at dere vil merke bedre akselerasjon?
                  Team RC Companiet - Minicupen.no
                  VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                  Comment


                  • Hehe, det er jeg klar over Var bare et eksempel på mindre tenner.

                    Ikke akkurat nå. Men når jeg får nye dekk så satser jeg på det. Uansett så finner jeg ut det om det blir litt mye ifh. til grep osv
                    Slash 1:10 4WD VXL, Tamiya Pajero, Losi Micro Rock Crawler
                    Art-Tech Decathlon, lite Blade helikopter.
                    E-Revo upgraded Brushless, yet to be built.

                    Comment


                    • Har folket her inne gjort noe spes med de to fine åpningene inn til driveshaften? Ene er under bilen og det andre mot slutten av drivershaft coveret på toppen, ved slipper clutch bolten.
                      TLR 22

                      Comment


                      • Her er løsningen min på hullet foran. Ingrendiensene er plast fra en isboks og en kokkosbolleboks (siden denne er klar), samt tape og en del dobbeltsidig tape. Hullet bak har jeg åpent for øyeblikket. Skjærte til en plastbit som jeg hadde der før jeg fikk tetta igjen foran, og da samla det seg så mye dritt der at kulelageret låste seg. Bruker overtrayet til JConcepts så nå etter jeg fikk tetta foran er det egentlig ikke et så stort problem.

                        Click image for larger version

Name:	Slash cover.jpg
Views:	1
Size:	47.8 KB
ID:	770080Click image for larger version

Name:	Slash cover2.jpg
Views:	1
Size:	45.3 KB
ID:	770079
                        Team RC Companiet - Minicupen.no
                        VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                        Comment


                        • Takker for tips. Bilen min streika i dag grunnet det tullet. Tok spur tror jeg.
                          Godt det fulgte med ekstra i eska når jeg handlet den.
                          Kurt Andersen , Rc Addicted

                          Comment


                          • Originally posted by >Jonas< View Post
                            Her er løsningen min på hullet foran. Ingrendiensene er plast fra en isboks og en kokkosbolleboks (siden denne er klar), samt tape og en del dobbeltsidig tape. Hullet bak har jeg åpent for øyeblikket. Skjærte til en plastbit som jeg hadde der før jeg fikk tetta igjen foran, og da samla det seg så mye dritt der at kulelageret låste seg. Bruker overtrayet til JConcepts så nå etter jeg fikk tetta foran er det egentlig ikke et så stort problem.

                            [ATTACH=CONFIG]38591[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]38590[/ATTACH]
                            Hmm, så bra ut, men holder det? Altså teip, hva skjer når bilen blir møkkete og litt våt kanskje? Er bare litt redd for at dette kanskje bare vil dette av etterhvert.
                            TLR 22

                            Comment


                            • Pussa på plasten fra isboksen og kokkosbolleboksen og limte fast den dobbeltsidige tapen for at den skulle sitte skikkelig. Oppå der igjen la jeg flere lag med dobbeltsidig tape for å forme fasongen etter bilen der den skulle sitte. På bilen pussa jeg litt med sandpapiret og vaska med Salo for at det skulle være reint og fettfritt, så tapen fikk best mulig feste. Det kom minimalt med grus inn (nå kjører jeg på en veldig løs bane da, med finfin jord og grus), men jeg kan jo alltids tette rundt turnbuckles'ene med gummibelge eller noe. Å Kjøre i vann har jeg ikke testa enda, men elektrikertapen bruker å sitte ganske bra, spesielt om det er reingjort der den klistres på. Så lenge man bruker en tape som sitter, og har reingjort, og får tetta igjen sprekkene, så sitter det nok en stund.

                              Ellers så kan man jo alltids kjøpe et undertray fra Proline, og lage et lokk til det.
                              Team RC Companiet - Minicupen.no
                              VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                              Comment


                              • Hmm ja sitter å lurer litt på undetray fra ProLine og noe form for overtray. Dog undertray alene har jeg hørt er en dårlig ting da stein og skit som spurtes opp og inn i bilen kan havne mellom sprekkene og ned i undertrayet, tror det ble nevnt i en review av UltimateRC. Dog med overtray har jeg hørt folk opplever varmetrøbbel, så er ikke så lett dette.

                                Men vil tro at en kombo av undertray og overtray burde fjerne det meste av drit som kommer seg inn i bilen, men det er jo ikke billig akkurat.
                                TLR 22

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X