Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hyper 8

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ja,og hvorfor det mon tro
    Paul-Erik Bastiansen.74.Vestby.Sjef.

Comment

• Går det an å sette snorstart på den svarte, 3-ports .21 motoren som medfølger hyper 8,5 RTR?
      Carl Fredrik Bye Rusten
      1/8 Offroad: Jammin X1CR Team Factory, Go-Tech motor, Rapicon Fuel

Comment

• Originally posted by -CARL-91- View Post
        Går det an å sette snorstart på den svarte, 3-ports .21 motoren som medfølger hyper 8,5 RTR?
        så det er en hyper .21 3p som følger med.? leste både at det var mach28 og at det var hyper .21 3port på samme sida

Hyper 21 Engine
        The Hyper 8.5 RTR comes standard with our MacStar 28 pull start engine and polished pipe and manifold for unrivaled power and performance.
        Kristian Thorbjørnsen
        11.10.1991
        Hyper ST:mrgreen:

Comment

• knekt dempertårn 8,5

da var mitt første dempertårn knekt.
          Dempertårnet foran holdt i ca 30 minutter på Geiteryggen.
          Det er vel en svakhet andre har erfart også.
          Får hive på tårnet fra Krigeren(8`n).
          Det vet jeg tåler juling....
          Trond Thorsen - 1967
          B44 FT, Xray T2, B4 FT, Spectrum, Novak, Speed Pasion, Orion

Comment

• Nei det virker ikke som om du er det første akkurat. Får håpe produsenten ordner på det snart.
            Håvard Haugland - 93 mod
            * Mugen Seiki * Futaba * RB/GO engines * Mecca *
            Team www.microracing.se

Comment

• Husk at Metanol fuel er svært giftig og 10ganger giftigere en benzin
              og 1 drope kan føre til blindhet eller verstefall død

Comment

• Originally posted by mAh View Post
                Husk at Metanol fuel er svært giftig og 10ganger giftigere en benzin
                og 1 drope kan føre til blindhet eller verstefall død
                luucky meg da. Fått i øyet 2 ganger fordi motoren var sykt flooda og jeg glemte å putte papir over toppen.
                Kristian Thorbjørnsen
                11.10.1991
                Hyper ST:mrgreen:

Comment

• Har et problem med at selve forgasser-åpningen henger seg opp på full gass, selv om servoen går tilbake til nøytral stilling når man slipper gassen på senderen.
                  Er det noen som har vært borti lignende eller vet hva det kommer av?
                  Er litt småskummelt når man kommer susende i 80 km/t uten mulighet for å bremse..
                  Carl Fredrik Bye Rusten

Comment

• Ta opp, rengjør, sjekk for skader/defekter, sett sammen, test.

Comment

• Hadde samme problemet med gassen. Viste seg at stanga på gasslinken passa litt for godt i holderen på servoarma (collar). Så med litt overtalelse og utvidelse av plasthullet der ble ting plutselig mye bedre.
                      John Are Drivvold. Hyper 8.5, RDX PHI, GS Storm SUT/Buggy, BJ4WE, F27C Stryker, M/chassis Pro05, Corally Sp12SL, LOSI 22 og annet snacks.

Comment

• Okei.
                        Takker for svar

Men lurer på:
                        Når jeg holder bilen oppe fra bakken og gir gass tar det liksom tid før den reagerer.. og i blant virker det som det bare er tomgang og full gass på bilen, og ikke noe mellomregister.
                        Når jeg har hatt full gass og slipper gassen henger motoren på turtallet, akkurat så hjulene ikke går rundt noen sekunder før den går tilbake til normal tomgang.
                        Har stilt en del på LSN og problemet vedvarer.

Fuelen jeg bruker er M.T. 25% som er fra en kanne som ble åpnet for ca 3 mnd sia.
                        Kan problemet være fuelen?
                        Pluggen? (Bruker LRP medium-kald)
                        Carl Fredrik Bye Rusten

Comment

• Hei!

Prøv å gi den litt mer fuel. litt ut på hsn evt. kanskje skru ned tomgangen?
                          Håvard Haugland - 93 mod
                          * Mugen Seiki * Futaba * RB/GO engines * Mecca *
                          Team www.microracing.se

Comment

• sjekk servoen din... kan du holde halv gass og den går halveis er det nok fuel tilførsel. juster EPA så gass tønna bare åpner seg 60% for bedre fuel økonomi merker ikkeno forskjell
                            *Kim-Rune Heiberg 92 mod*
                            unknown ! comeback 2010

Comment

• Originally posted by kimma racing View Post
                              sjekk servoen din... kan du holde halv gass og den går halveis er det nok fuel tilførsel. juster EPA så gass tønna bare åpner seg 60% for bedre fuel økonomi merker ikkeno forskjell
                              Okei. At man altså justerer så selve gass-"spjelet" åpner seg mindre?
                              Carl Fredrik Bye Rusten

Comment

• Originally posted by Mr.Tore View Post

Bør jeg vente på 9,5 ?
                                Kommer det en 9.5 versjon nå også?:S
                                Yamaha Aerox

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X