Announcement

Collapse
No announcement yet.

Large Scale skravletråd v2.0

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by benbeni View Post
    Okay.. Da skal jeg prøve dette
    Funka det!

    Men det er så liten svingradius på den.. Vet du hva jeg må stille på for at den skal bevege seg mer?
    Ingenting for øyeblikket.

    Comment


    • Sjå på EPA-innstillingane,der kan du justera vandringa til servoane
      Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
      FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

      Comment


      • pass på å stille EPA sånn at servoene stopper før dem treffer hindringer. Ikke noe kult å brenne en servo...
        sigpic
        MCD StadiumTruck m/ Race Porta Pro Mod 27,2 og RN potte

        Comment


        • Originally posted by Snailey View Post
          pass på å stille EPA sånn at servoene stopper før dem treffer hindringer. Ikke noe kult å brenne en servo...
          Man stiller EPA når hjula er på bakken eller?
          Mini Z monster, Losi mini crawler, FG leopard race

          Comment


          • Originally posted by Powerslave View Post
            Man stiller EPA når hjula er på bakken eller?
            Nei. Hjulene må være frie når man justerer EPA.
            sigpic
            If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
            If you put men on a planet without science, they will believe in God.

            Comment


            • Originally posted by type0 View Post
              Nei. Hjulene må være frie når man justerer EPA.
              Okey.
              Bare det at da får jeg ikke fullt utslag på hjulene når den står på bakken/kjører. Fikk bedre sving ved kjøring da jeg stille EPA me hjula på bakken.

              Edit: Men det er kanskje slemt gjort mot servoene?
              Mini Z monster, Losi mini crawler, FG leopard race

              Comment


              • Originally posted by Powerslave View Post
                Okey.
                Bare det at da får jeg ikke fullt utslag på hjulene når den står på bakken/kjører. Fikk bedre sving ved kjøring da jeg stille EPA me hjula på bakken.
                Du skal egentlig ikke trenge å stille EPA mer enn nødvendig. Servoen vil fortsette med 100% moment til den når punktet den får beskjed om fra mottakeren.

                Men servosaveren kan ha noe å si her. Jo lenger servoen vandrer til ene sida jo hardere vil servosaveren vri på hjulet. Kan ha noe med dette å gjøre. Og så lenge man har servosaver så er det ikke så nøye med EPA så lenge den ikke er way off course. Jo hardere stopp det er for servoen jo viktigere er det med EPA justering. Er derfor man trer bensinslange eller fjør mellom servohornet og stoppestykket på gasstaget. For at det skal fjære litt og ikke bråstoppe.
                sigpic
                If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                Comment


                • Eg stillte EPA med hjula på bakken,ellers vil det jo bli feil når det er innstilt med hjula i friluft sia det ikkje er belastning på dei.Feil og feil,du får iallefall ikkje det rattutslaget som du kan ha.EPA er jo for at ting ikkje skal butta imot kvarandre og servoen overarbeidar seg,f.eks. spindlane tar borti bærearmane og gasservoen drar heile motoren med seg på fullt utslag
                  Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
                  FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

                  Comment


                  • Originally posted by Heimelaga View Post
                    Eg stillte EPA med hjula på bakken,ellers vil det jo bli feil når det er innstilt med hjula i friluft sia det ikkje er belastning på dei.Feil og feil,du får iallefall ikkje det rattutslaget som du kan ha.EPA er jo for at ting ikkje skal butta imot kvarandre og servoen overarbeidar seg,f.eks. spindlane tar borti bærearmane og gasservoen drar heile motoren med seg på fullt utslag
                    I know. Det var jeg som ikke tok servosaveren med i betraktning der og da mens jeg skrev.
                    sigpic
                    If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                    If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                    Comment


                    • Okey, thanks for svar
                      Mini Z monster, Losi mini crawler, FG leopard race

                      Comment


                      • Jeg for min del justerer EPA uten motstand.. (i lufta)
                        Grunnen er rett og slett at jeg aldri vil klare å svinge mer enn netopp da.

                        Drar man på bakhjula eller hopper vil jo nettopp dette skje, og da er det greit
                        at ikke servoen står å slår mot noe fast..
                        Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                        - NiceShot.no

                        Comment


                        • Ja jeg gjør det jeg å.. Men hører styre servoen (rhino 4) jobber litt noen ganger etter jeg har svinget og den står stille på bakken.. Er dette vanlig?
                          Ingenting for øyeblikket.

                          Comment


                          • Kan vel kallast vanligt det ja.Er ikkje alltid den returnerer til aaaakkurat nøytral sia den har litt motstand frå hjula når dei står nedpå,ingen fare
                            Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
                            FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

                            Comment


                            • Okay.. Men når man holder full sving.. Da skal man ikke høre noe knitring fra servoen? Det gjør jeg hvertfall ikke nå.. Når jeg holder den i friluft..

                              Men det gjør jeg med gass/brems servoen.. Når jeg holder full gass og brems, men ikke når den står i nøytral posisjon..
                              Ingenting for øyeblikket.

                              Comment


                              • Originally posted by benbeni View Post
                                Okay.. Men når man holder full sving.. Da skal man ikke høre noe knitring fra servoen? Det gjør jeg hvertfall ikke nå.. Når jeg holder den i friluft..

                                Men det gjør jeg med gass/brems servoen.. Når jeg holder full gass og brems, men ikke når den står i nøytral posisjon..
                                Det er servoen sin måte å si "Bare EN hundredels grad til!!!"

                                Løfter du bilen opp litt så slutter lyden siden hjulene da stiller seg i nøyaktig posisjon.
                                sigpic
                                If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                                If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                                Comment

                                Today's Birthdays

                                Collapse

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X