Announcement

Collapse
No announcement yet.

Large Scale skravletråd v2.0

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by The Bajanic View Post
    Lurer på om noen har glemt å sette på bremsereima til den dynoen. Er det bare meg som mener dette er svada
    er nok bare du som tror dette er svada.
    Modsellsport kan sakene sine.

Jan-Erik of Anders G har vel hatt fingra i en Modelsport motor en G260.
    det var jan-Erik som fiksa hjem denen motoren til Anders via MCD hvis jeg ikke husker feil.
    i dag sitter den i en FG Leopard tilhørende Jesper en gods kollega av Meg. JonV og Svein.
    den bilen går liek vasst som en Katt med Sennep i ræva.
    pokker for et trøkk det er i den motoren . for ikke å snakke om turtall.
    mener å husk den skulle varve rundt 21500 rpm
    A REAL TWIN IS A V-TWIN.
    alt under 1200 cc er en startmotor.
    R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

Comment

• Hallo! Vi snakker 7.2hk og 3.6nm i dreimoment av en 23cc. 22500rpm Dette har de både på 2 bolten og 4 bolten
      Robert Birkevaag 71 mod
      Hpi Baja27.2 Promod ts reed case/Propipe/Lauchenbacker/Futaba4pk sigpic

Comment

Hallo! Vi snakker 7.2hk og 3.6nm i dreimoment av en 23cc. 22500rpm Dette har de både på 2 bolten og 4 bolten

det finns faktisk andre en Trevor simpson og OŽneill bros her i denne verden som kan bygge motorer.
        men det viste du vel ikke?
        A REAL TWIN IS A V-TWIN.

Comment

• Er det Elcon cleon din?Fornøyd? Skulle vært på sandaket forrige dag jeg og ,men syllefyken tok meg,så jeg feiga ut og gikk en helvetes tur i skauen med bikkja i stedet .
          Baja 5T med 30,5 raceporta zen,pro pipe bakmont. futaba 3pm.....

Comment

• Originally posted by Crazy beetle View Post

det var jan-Erik som fiksa hjem denen motoren til Anders via MCD hvis jeg ikke husker feil.
            i dag sitter den i en FG Leopard tilhørende Jesper en gods kollega av Meg. JonV og Svein.
            joda m--tech kan saken sine de, det var mye trøkk i den 26 jeg hadde, men hadde desverre ikke nok i bunnen til å drive en 4wd. Men at det er hisig motor er det ikke noen tvil om
            The things you hear about me might be true. But then again, it could be as fake as the bitch who told you...

Comment

• det er kjøring i mysen imorra hvis det ikke detter ned for mye regn inatt/imorra.alle som vil er velkomne.Yr.no sier litt regn men pent.no sier regn på mårran men eller`s overskyet

Comment

• Originally posted by påsan 70 mod. View Post
                YouTube - Sandtaket i Mysen 110409
                Er det Elcon cleon din?Fornøyd? Skulle vært på sandaket forrige dag jeg og ,men syllefyken tok meg,så jeg feiga ut og gikk en helvetes tur i skauen med bikkja i stedet .

den grønn og hvite er min Elcon Cleon ja, er meget fornøyd helt klart.

den ser vel ut til å gå greit å. på tross av at jeg kjørte med en egen porta 26cc motor.

desverre oingen kjøring på neg i morra. motoren tok inn godt med sand i går så her handler det om overhaling og porting av ny sylinder.
                A REAL TWIN IS A V-TWIN.

Comment

• Originally posted by Crazy beetle View Post

Det er helt klart andre som kan porte motorer, men det er faktisk reedventiler og veivhus du snakker om her, og uten disse hjelpemiddlene kan du bare glemme det
                  Robert Birkevaag 71 mod

Comment

• Hva slags filter bruker du? Kan på det sterkeste anbefalle hpi sitt som komer med baja, veldig billig og bra..

Ser morro ut når flere kjører der ja, tørt og greier.. (litt misunnelig )

Comment

Det er helt klart andre som kan porte motorer, men det er faktisk reedventiler og veivhus du snakker om her, og uten disse hjelpemiddlene kan du bare glemme det

nå er det du som drar frem red ventielr og veoivhus.

jeg er helt enig med deg uten veivhus er det ikke mulig å få frem noen form for effekt. are sylindern gir ingen ting.
                      7,1 HK er vel overhode ikke utenkelig selv i en 23cc motor uten reed ventiler. et er bare snakk om rett porting, rett utforming av forbrenings rom, rett squish osv.

Reed ventiuler funker de ingen tvil om men man trenger ikke nødvendigvis reed ventiler for å få høy effekt.

motorene funker som ei luft pumpe enkelt å greiu jo mer du klarer å pumpe igjennom samt forbrene av luft og bensin jo mer effekt gir det.

jeg vil nok tro at det har blkitt forsket like my epå å trimem 23cc on road motorer om ikke mer en det har blitt forsket på 26cc off road motorer.

det merkerlige er jo at de som stortsett holder på med off road motorer må ty til 27,2 cc og mer smat reed ventielr for å få ut samem effekt som andre tar ut av en 23 cc motor.
                      A REAL TWIN IS A V-TWIN.

Comment

• Originally posted by freddy85 View Post
                        Hva slags filter bruker du? Kan på det sterkeste anbefalle hpi sitt som komer med baja, veldig billig og bra..

Ser morro ut når flere kjører der ja, tørt og greier.. (litt misunnelig )

jeg har kjørt ed det originale filteret som fulgte med bilen. samme type filter som RN tuning selger.
                        kjørte med outerwear i tilegg
                        A REAL TWIN IS A V-TWIN.

Comment

• Da tror jeg at jeg slutter den diskusjonen der
                          Robert Birkevaag 71 mod

Comment

• Originally posted by dyver View Post
                            det er kjøring i mysen imorra hvis det ikke detter ned for mye regn inatt/imorra.alle som vil er velkomne.Yr.no sier litt regn men pent.no sier regn på mårran men eller`s overskyet
                            hadde vært fint med litt regn for litt støvbinding... har klart det jeg skulle med Bajan min.... fikk hentet noen netting fra toppen av en veranda peis og festet den med vaier så den er så å si steintett.... allt på plass og klar til kjøring... skal på bursdag i morgen men hvis dere er på sandtaket tidlig kommer jeg en tur med bilen... og da skal det kjøres altså... send meg en mld når dere drar...
                            HPI Baja B5 REED 30,5 Jetpro

Comment

• Originally posted by islendingen View Post
                              hadde vært fint med litt regn for litt støvbinding... har klart det jeg skulle med Bajan min.... fikk hentet noen netting fra toppen av en veranda peis og festet den med vaier så den er så å si steintett.... allt på plass og klar til kjøring... skal på bursdag i morgen men hvis dere er på sandtaket tidlig kommer jeg en tur med bilen... og da skal det kjøres altså... send meg en mld når dere drar...
                              vi har planer om å møtes rundt 12 som vanlig.ja jeg er enig om at det ikke gjør noe med en liten skur.idag støvet d helt for jæ....

Comment

• er det der med flywheelet: http://www.rc-racing.no/index.php?ta...oduct_id=32720
                                Du har tettet?
                                Jeg var og kjørte igår, da kom det masse stein inn i flywheelet og de for ut gjennom motordekselet og lagde hull i det
                                Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
                                Radio: Spektrum DX8

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X