Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:12 Track-tråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Georg View Post
    Hvor er resultatene fra offroadklassene?
    Martin Sørlie - 1985
    TLR - Absima - Spektrum
    Darkspeed Racing
    www.teamsmallsize.com

    Comment


    • Originally posted by Georg View Post
      Vel..... de stemmer vel ikke helt....

      Comment


      • Originally posted by Razer View Post
        Med fare for å tråkke noen på tærne, så hadde vel han vunnet med en skoeske også, ev. en gammel SP12V eller noe:P

        Men jeg må si jeg som påsetter i A-finalen gjerne hadde sett at mange hadde lipo pakke og kanskje mindre motor... Bilene gikk som missiler, noen førere gasset desperat og det var litt som å se bilcross på Konsmo noen ganger Underholdende ja, men lite effektiv kjøring.

        En av de som faktisk imponerte meg var Lara. Det å velge en 10,5 motor og heller prøve å kjøre taktisk og rolig ville gjort at flere hadde kjørt mye bedre. Jeg vet det er vanskelig for stoltheten å velge litt slappere utstyr, men plass nr 5-10 hadde tjent mye på å valgt litt mer moderate motorer.

        Ellers begynner det å se behagelig ut. Ingen dumping, ingen motorfiksing, mindre dekkslitasje med lettere vekt vil jeg tro, linkbiler som ikke tweaker seg bare du gløtter på dem..... Nice
        Som fersk og gjenfødt r/c fører må jeg si at jeg ble overrasket over hvor mye kvikkere de nye bilene er, og når jeg forsøkte å roe tempoet gikk det bedre, all ære til Lara for at "less is more" filosofien - pluss at Joakim WL hjalp meg å sette ned responsen i ESC slik at det ikke var så mye punch -

        Moro var det uansett, og med tanke på at det var første gang jeg kjørte bilen på lørdag morgen - er jeg fornøyd med helgen. Helge er i en klasse for seg, og å se han kjøre er som å se på sporstyrte bilen - imponerende!
        No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
        XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
        www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

        Comment


        • Originally posted by Razer View Post
          1: Med fare for å tråkke noen på tærne, så hadde vel han vunnet med en skoeske også, ev. en gammel SP12V eller noe:P

          2:En av de som faktisk imponerte meg var Lara. Det å velge en 10,5 motor og heller prøve å kjøre taktisk og rolig ville gjort at flere hadde kjørt mye bedre. Jeg vet det er vanskelig for stoltheten å velge litt slappere utstyr, men plass nr 5-10 hadde tjent mye på å valgt litt mer moderate motorer.
          1. Det er nok ganske sant

          2: Så så du jo hvor sakte han kjørte og <3
          Men fra spøk til alvor, er veldig mye sant i det du sier. Bedre å kjøre litt saktere,
          men jevnt i steden for "fort" og ujevnt.
          Yokomo R12 - Yokomo BD7 - Fantom Racing - KoPropo - Hobbywing - GM - Protoform
          www.minicar-racing.no

          Comment


          • Originally posted by Redback View Post
            Som fersk og gjenfødt r/c fører må jeg si at jeg ble overrasket over hvor mye kvikkere de nye bilene er, og når jeg forsøkte å roe tempoet gikk det bedre, all ære til Lara for at "less is more" filosofien - pluss at Joakim WL hjalp meg å sette ned responsen i ESC slik at det ikke var så mye punch -

            Moro var det uansett, og med tanke på at det var første gang jeg kjørte bilen på lørdag morgen - er jeg fornøyd med helgen. Helge er i en klasse for seg, og å se han kjøre er som å se på sporstyrte bilen - imponerende!
            Jeg må si jeg var imponert jeg, du gjorde jo så absolutt god figur, og du ble jo heller ikke helt sist, selvom resultatlistene naturlig nok mener det

            Som sagt, i de fleste tilfeller gjelder Slow is faster, så sant man ikke har kommet seg på Helge nivå!
            Martin Sørlie - 1985
            TLR - Absima - Spektrum
            Darkspeed Racing
            www.teamsmallsize.com

            Comment


            • Hei har kjøpt meg en brukt crc 12'er og lurer på et par ting. hvordan skal man dreve men 4,5t ca utgangspunkt ? og hvilke "capacitor" blir brukt sammen med 1 cellle lipo ?
              " I'm not in this world to live up to your expectations and you're not in this world to live up to mine." - Bruce Lee

              Comment


              • Jeg kjører med 16/78 eller 17/78. Dog med 5.5t, men er ikke så stor forskjell.
                Kan være greit å ha et mindre spur dersom man kjører med små bakhjul.



                Bestilte en lipo-booster derfra. Har ikke testet enda, men har hørt den er god
                Team Smallsize

                Comment


                • aha takker. skal bli moro å prøve...
                  " I'm not in this world to live up to your expectations and you're not in this world to live up to mine." - Bruce Lee

                  Comment


                  • Dårlig med påmeldte til norgescupen i Spydeberg!

                    Kom igjen!
                    Team Smallsize

                    Comment


                    • Trenger 1-2 stk 3.7v Lipo og booster, noe som selger???
                      Associated - HB - aka - LRP

                      Comment


                      • hobby24.no har begge deler.
                        Petter Chruickshank -71

                        Comment


                        • Impuls-kjøpte en Corally 12SL på utenlandsreise fra Corally USA

                          Noen tips til hva jeg trenger for å kjøre med dette her da?
                          Attached Files

                          Comment


                          • Da trenger du en celles lipo batteri, 5.5 turn børsteløs motor, fartregulator, booster, servo, karosseri, hjul, mottaker og sender. Da skulle du være dresset op til race.
                            Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
                            Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

                            Comment


                            • Ole:

                              Spm. 1
                              Tenkte å kjøpe meg en 1:12 til vinteren. Du sier 5.5T. Mener du at dette er en bra alt mulig motor, og mener du f.eks 4T er overkill.. Hva kjørte de fleste med i NM i spydeberg f.eks.

                              Spm. 2
                              Jeg kjører Speedpassion ESC og Motorer. Trenger derfor en god 1:12 bil hvor disse motorene passer inn. Problemet med f.eks Serpent S120 er at Speedpassion V3 motorene ikke passer i p.g.a de hurtig koblingene på kanna.

                              1:12 ser ut som er utrolig artig klasse der kjøringen teller mye mer en i f. eks mod som er for dekk avhengig etter min mening. Her føler jeg at har man feil dekk, innlegg, felger eller dekksmørning, så kan man glemme hele løpet.
                              Asgeir Kinn 1979
                              RRR - RB - 4PK

                              Comment


                              • Originally posted by snappy79 View Post
                                Ole:

                                Spm. 1
                                Tenkte å kjøpe meg en 1:12 til vinteren. Du sier 5.5T. Mener du at dette er en bra alt mulig motor, og mener du f.eks 4T er overkill.. Hva kjørte de fleste med i NM i spydeberg f.eks.
                                Om du ikke har kjørt 1:12 før så vil absolutt en 5.5T holde, mere enn nok power til å vinne NC løp i Norge.
                                Når en har tempo inne blant de 3-4 beste i NC løpene kan du tenke på 4.5T eller 4T som ble brukt under VM for noen uker siden.

                                Originally posted by snappy79 View Post
                                Spm. 2
                                Jeg kjører Speedpassion ESC og Motorer. Trenger derfor en god 1:12 bil hvor disse motorene passer inn. Problemet med f.eks Serpent S120 er at Speedpassion V3 motorene ikke passer i p.g.a de hurtig koblingene på kanna.
                                Har ikke sett på den motoren så vanskelig å si om den går i en S120L, Denne bilen kommer med oppdatert bakvogn som gir bedre plass til høsten.

                                Om du skal kjøpe bil så pass på at du kjøper en link bil. T-bar er nå satt på hylla av alle produsenter pga problemer med batterimontering.
                                Hvilken bil du velger spiller nesten ingen rolle, alle sammen funker til 1000..

                                Originally posted by snappy79 View Post
                                1:12 ser ut som er utrolig artig klasse der kjøringen teller mye mer en i f. eks mod som er for dekk avhengig etter min mening. Her føler jeg at har man feil dekk, innlegg, felger eller dekksmørning, så kan man glemme hele løpet.
                                Har du 2 typer bakdekk og fremdekk har du det du trenger til å begynne med. Men kjøp nok dekk, da de ikke bør brukes mere enn 1 gang pr døgn.
                                Sommer: Mugen MTX-5 Vinter: SpeedMerchant Rev 7 og BMI Copperhead 12 FE

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X