Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:12 Track-tråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Det var en utrolig gledelig overraskelse under NM for en nybegynner. Må spesielt få lov til å takke Bjørn og Rolf Dahl for utrettelig u-hjelp og en halv bil Samtidig synes jeg det er utrolig hyggelig miljø innen rc, aldri har jeg sett en sur mine pga dumme spørsmål
    Originally posted by B0rgund View Post
    Vil takke for all hjelp i helga på NM
    Capt. Slow
    Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
    Team GoSlow

Comment

• Yiihaw.

Jeg har lurt meg selv til å melde meg på NC-avslutningen på Gjøvik i 1:12. Jeg har ikke kjørt 12'er siden Nordisk 2006, men jeg har lånt en ny Ass RC12R5(.1? Vet ikke om den er siste sort.). Jeg får med meg litt dekk og karosserier, men er det noen gode tips om setup og hva som funker der oppe? Eller er stock setup good to go?
      Martin Sørlie - 1985
      TLR - Absima - Spektrum
      Darkspeed Racing
      www.teamsmallsize.com

Comment

• Hehe, alle veit at du kjører bra, så ingen tips å få
        Under NM brukte jeg magenta foran og bak 42/44mm. Forhjul limt helt ut. Senterdemper gullfjær med 40 olje.
        Dette var med en Speedmerchant Rev7, Old skool front og 1.5mm drop 0 zag.
        Karosserie Protoform AMR.
        Sommer: Mugen MTX-5 Vinter: SpeedMerchant Rev 7 og BMI Copperhead 12 FE

Comment

• Originally posted by Razer View Post
          Yiihaw.

Jeg har lurt meg selv til å melde meg på NC-avslutningen på Gjøvik i 1:12. Jeg har ikke kjørt 12'er siden Nordisk 2006, men jeg har lånt en ny Ass RC12R5(.1? Vet ikke om den er siste sort.). Jeg får med meg litt dekk og karosserier, men er det noen gode tips om setup og hva som funker der oppe? Eller er stock setup good to go?
          Da får jeg kanskje melde meg på likavel slik at jeg får revansje fra Nordisk 2006 !!

Når det gjelder setup så vil jeg anbefale at du starter med 20-25 olje i sidedemperen og std. fjærer. Starta med 35 olje og det førte til løft på innerhjulet foran i sving. Nå skal det sies at jeg kjørte yokomo og ikke ass, men de er jo forholdsvis like i bakvogna.
          Yokomo R12 - Yokomo BD7 - Fantom Racing - KoPropo - Hobbywing - GM - Protoform
          www.minicar-racing.no

Comment

• @Rolf: Vi får se da, Blir uvant med så flat bane og så høy hastighet

Sant det, Jokkiz. Jeg får hardtrene neste uke, men veit ikke om det hjelper:P
            Martin Sørlie - 1985
            TLR - Absima - Spektrum
            Darkspeed Racing
            www.teamsmallsize.com

Comment

• Tenkte prøve litt 1:12 til vintern og har fått i hus en Ass, som jeg nok bli sittende å fikle litt med i vår/sommer (kommer jo garantert til å regne endel).

Dekk: Har skummet tråden litt og ser de fleste kjører 42/44mm, hva slags rollout bør jeg legge meg på? (4.0t Fantom ION3)
              Kommer i førsteomgang til å prøve dette litt i sør cupen, noen dekk å anbefale for teppe med lite grep?

Demperolje: Antar det er helt alminnelig olje som brukes? Hvilke tykkelser må jeg ha tilgjengelig?
              Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
              “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”

Comment

• Håper kjerra mi gå like godt som dette når jeg får den ut på asfalten iløpet av noen uker nå
                Dette ser gøy ut. Er vel din gamle 4,5t jeg skal kjøre med Stusdal
                Espen Jensen
                -----------------------------------------------------
                Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

Comment

• Din bil går nok like fort som disse, men det er ikke sikkert du styrer like fort

tan
                  Tor Arne Nicolaisen GMBK

Lei av å knuse motstandere!

Comment

• Originally posted by Stusdal View Post
                    Demperolje: Antar det er helt alminnelig olje som brukes? Hvilke tykkelser må jeg ha tilgjengelig?
                    20-30wt olje bak, 25-35 i senter(20 bak, 30 senter er std.oppsett). Se f.eks denne: http://www.petitrc.com/reglages/asso...upYourCar.html
                    AE RC8 - RC10B4.1 - 12R5.1 inline

Comment

• Originally posted by Stusdal View Post
                      Tenkte prøve litt 1:12 til vintern og har fått i hus en Ass, som jeg nok bli sittende å fikle litt med i vår/sommer (kommer jo garantert til å regne endel).

Dekk: Har skummet tråden litt og ser de fleste kjører 42/44mm, hva slags rollout bør jeg legge meg på? (4.0t Fantom ION3)
                      Kommer i førsteomgang til å prøve dette litt i sør cupen, noen dekk å anbefale for teppe med lite grep?

Teppet med lite grep så ville jeg gått for Pink (ca 30 shore) bak. Foran ville jeg gått for magnenta for mye styring, eller double pink for litt mindre styring. Test med og uten limt kant foran.

Rollout så kan du prøve deg litt fram med noe i mellom 35-39. Kommer ann på hvor mye boost du kjører osv osv...
                      Yokomo R12 - Yokomo BD7 - Fantom Racing - KoPropo - Hobbywing - GM - Protoform
                      www.minicar-racing.no

Comment

• Originally posted by tan20 View Post
                        Din bil går nok like fort som disse, men det er ikke sikkert du styrer like fort

tan
                        Da har jeg endelig fått kjørt noen runder på asflaten med S120LT og må si det var morsomt
                        Nå var det relativt kaldt når jeg fikk testet, rundt 8 gr og selv da var grepet framme meget bra med Shepherd 35sh og ikke like godt bak med Shepherd 30sh, men tror nok det er jeg som er for tidlig på full gass...
                        Beste rundetid på bana i år med kald asfalt er 15.560 med nitro touring, min bestetid med nitro er 15.718 og min bestetid med S120LT er 15.610 så det er jeg fornøyd med.
                        Gledes til asfalten blir varmere og jeg får justert esc og radio slik at styring og gass blir litt mindre brå i starten.. Styringen reagerer jo pronto bare man toucher rattet.. Hvordan stiller jeg dette på en 3pk-s??
                        Går nok ikke like godt som i videoen over og jeg er milevis ifra og styre like kjapt som dem, men sykt morro likavell

Hvor mye timing brukes det sånn ca når man har en speed passion 4,5t i??? Og hobbywing sin 120a 1S esc.
                        Bruke fysisk timing på motor også, eller bare på esc??
                        Kjører med en roll-out på ca 43-46. Dekkene er udreid for å få litt høyde under bilen, ca 5-6mm og 88t spur og 27t pinion, 64p.
                        Esc var ca 55gr etter 7-8min og motor rundt 36.
                        Espen Jensen
                        -----------------------------------------------------
                        Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

Comment

• Hei.
                          Hva er beste Esc og Motor combo til 1:12 nå?
                          Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!

Comment

• I fritt fall?
                            Faktisk et godt spørsmål som jeg selv lurer på også Jeg vil dog ha god mulighet til å stille inn punch osv. så jeg ikke får ketchup effekten, uten en laptop!

Originally posted by hanikol View Post
                            Hei.
                            Hva er beste Esc og Motor combo til 1:12 nå?

Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                            Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

Comment

• Spiller det så stor rolle i denne klassen egentlig, så lenge man kjører med noe som er i orden og av nyere type? Jeg sliter i alle fall med at bilen kjører fortere enn det jeg gjør...
                              Team RC Companiet - Minicupen.no
                              VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

Comment

• Jeg har erfart at kombinasjonen LRP X20 og Hobbywing V3 ikke er en god kombinasjon da dette skaper mer varme enn fart f.eks. Og du mååååå jo ikke ha en 4.5T motor f.eks. siden du sier bilen kjører fortere enn det du selv gjør, kanskje prøve en 8.5T? De fleste kjørere penere og raskere med slappere motor

Originally posted by >Jonas< View Post
                                Spiller det så stor rolle i denne klassen egentlig, så lenge man kjører med noe som er i orden og av nyere type? Jeg sliter i alle fall med at bilen kjører fortere enn det jeg gjør...

Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                                Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X