Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:12 Track-tråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Du må regne ut roolout. Den skal ligge runt 34 med en 4.5 turn motor. Jeg kjøre 3.5 turn og har et roolout runt 31mm. Jeg kjøre 69 tands spur og 17 tands pinion. Dette er 48 pitch. Jeg tror bilen er gearet alt for lett, uten at vide hvor store hjul du kjøre på.
    Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
    Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

    Comment


    • Umm er litt usikker på hvilke hjul jeg har selv. Har bare lånt noen så lenge til jeg får dreid noen selv.
      Etter å ha telt så ser det ut som at jeg har giring på 78/18 på 48p har å prøvd 78/24 med samme resultat
      Diameter på bakhjula er 45 mm hvis det sier dere noe

      Comment


      • Ok. 78/18 med 45mm bakhjul gir et roolout på 32.62mm og 78/24 med 45mm bakhjul gir et roolout på 43.5mm. Du må nok prøve 19 eller 20 tands pinion, med 20 tands pinion har du roolout på 36.25. Er kanske der du skal prøve. Hvis du skal gå noen vei efter det, ville jeg prøve 19 tands. Men det er flisespikeri.
        Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
        Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

        Comment


        • Takk for svar skal prøve det

          Comment


          • Størrelsen på banen har også mye at sige for hvordan bilen må geares. Hva er rundetiden på banen du kjøre?
            Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
            Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

            Comment


            • Rundetiden på banen han kjører ligger på 6,5-7 så er en liten bane. Langstrekken er vel rundt 15-20 meter lang om jeg tipper riktig:P
              1:8 Xray 808 1:10 Tamiya M-03, 1:12 CRC XI

              Comment


              • Ja er vell noe slik tenker heg

                Comment


                • Da er det nok 19 tands som er greie.
                  Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
                  Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

                  Comment


                  • Takk for all hjelp på rcl and i dag
                    Viste seg att det var nok litt fører feil heh ;p

                    Comment


                    • Hørte det. Du får gi litt gas. Må litt tempo på for at få køling.
                      Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
                      Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

                      Comment


                      • Noen som har noen link til regler osv på hvordan en 12'er skal være?
                        Tenkte jeg skuille kjøre på lillehammer på lørdag. Kjekt å ha en bil som er nogelunde i stand når jeg kommer så jeg slipper å "henge" over alle dere som kan dette.
                        1:8 Xray 808 1:10 Tamiya M-03, 1:12 CRC XI

                        Comment


                        • Bare hyggelig om du ´henger´over oss
                          Efra reglene for 1:12 finner du her : http://news.efra.ws/fileadmin/docume...andb11App3.pdf

                          Se appendix 3 Paragraf 6 for tekniske regler.
                          Sommer: Mugen MTX-5 Vinter: SpeedMerchant Rev 7 og BMI Copperhead 12 FE

                          Comment


                          • Skjønte ikke veldig mye men litt. Må nok ha endel hjelp på lørdagen da så om noen vil hjelpe meg med det meste på bilen så skrik ut
                            1:8 Xray 808 1:10 Tamiya M-03, 1:12 CRC XI

                            Comment


                            • Originally posted by Rcspektrer1 View Post
                              Skjønte ikke veldig mye men litt. Må nok ha endel hjelp på lørdagen da så om noen vil hjelpe meg med det meste på bilen så skrik ut
                              Viktigste reglene er:
                              Minimum høyde mellom underside chassis og underlaget = 3mm
                              Minimum vekt = 730 gram ( inkl batteri, karosseri, klips )

                              Bradde, høyde, engde osv finner du på sidene Rolf linket til.

                              Bare å spørre - masse kunnskap i miljøøet, fint det er fler som vil bli med.
                              No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                              XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                              www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                              Comment


                              • Er nok flere som muligens trenger no hjelp på lørdag hehe

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X