Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-chassis forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by nikko
    det er det jeg for tiden har, tenker på å kjøpe NOVAK systemet
    OK, men det er kult...
    Var ute og prøvde Minien i Gata her om dagen jeg, og jeg syns dt gikk bra med 540 i... Særlig på fartsdumplene... :P

    Fabiz
    Smallsize Hobbyland A/S
    Team Losi : Spektrum

    Comment


    • Da har jeg bestilt og betalt NOVAK 4,5 turns motor fra Towerhobbies til min mini. Har litt på følelsen at noe kommer til å gå istykker på den bilen nå med så kraftig motor! hehe
      YOKOMO DIB RED | YOKOMO WRAP UP NEXT FRD | KYOSHO INFERNO MP 7.5 | TAMIYA M-CHASSIS M-06

      Comment


      • Originally posted by nikko
        Da har jeg bestilt og betalt NOVAK 4,5 turns motor fra Towerhobbies til min mini. Har litt på følelsen at noe kommer til å gå istykker på den bilen nå med så kraftig motor! hehe
        Ett ord:WOW!
        Du vet du får stålspur på RCMart til M03?

        Fabiz
        Smallsize Hobbyland A/S
        Team Losi : Spektrum

        Comment


        • Novak 4,5 i M03 blir vel helt f*cked å kjøre?! Kan jo ikke være nær gassen engang før det går rett fram.

          Kult at du bruker penger på å prøve det ut, men tror ikke det kommer til å fungere så veldig bra.
          RC Drift Club Norway | LMBK

          Comment


          • Stygge VISA kort delen funket ikke så må ringe banken imorgen å forhøre meg hva som skjer med kortet mitt. Funket bra for en måned siden. Så towerhobbies har slettet ordren min inntil videre. HAFF!! Ja tror kanskje 4,5 turns er litt heftig, tenkte på det etter jeg bestilte! hehe. Men kasnkje jeg heller skal kjøpe BL system fra Norwegian for 1995. Er litt i tvil ennå, i forhold til om det lønner seg. Toll og moms er jo ikke akkurat billig det hell.
            YOKOMO DIB RED | YOKOMO WRAP UP NEXT FRD | KYOSHO INFERNO MP 7.5 | TAMIYA M-CHASSIS M-06

            Comment


            • Har du prøvd mod motorer i den i hele tatt? F.eks en 12 turns eller noe? Husk på at et Novak 4,5 system tilsvarer 7 turn eller noe der omkring og vil vel tro at tilogmed en 12 turn egentlig er alt for mye i en M03.

              Er ikke meningen å være negativ til prosjektet ditt, men tror kanskje 4,5 system er way overkill, hva med å prøve 7,5/8,5 eller noe sånt litt mer fornuftig?
              RC Drift Club Norway | LMBK

              Comment


              • Originally posted by Hurrle
                Har du prøvd mod motorer i den i hele tatt? F.eks en 12 turns eller noe? Husk på at et Novak 4,5 system tilsvarer 7 turn eller noe der omkring og vil vel tro at tilogmed en 12 turn egentlig er alt for mye i en M03.

                Er ikke meningen å være negativ til prosjektet ditt, men tror kanskje 4,5 system er way overkill, hva med å prøve 7,5/8,5 eller noe sånt litt mer fornuftig?
                Tror det blir overkill what so ever jeg.
                Kjører 7.5 i RWD buggy, og det er tricky og kjøre.
                Men det er jo mer grep på en asfaltbane da.

                Fabiz
                Smallsize Hobbyland A/S
                Team Losi : Spektrum

                Comment


                • 12t går fint i minien. på bukta kunne man prøvd enda kvassere. men gøy med 12t ja. ikke lange kjøretiden med 1500 pakker til 99 kr da men. hehe
                  Yokomo MR-4BXF \ Yokomo B-Max2 MR \ Orion Lipo \ Hobbywing \ Futaba \ Sanwa M11

                  Comment


                  • Originally posted by TommyL
                    12t går fint i minien. på bukta kunne man prøvd enda kvassere. men gøy med 12t ja. ikke lange kjøretiden med 1500 pakker til 99 kr da men. hehe
                    Jeg kjørte 15T på Sørli, og jeg kunne godt ha att inn 12T der også, men jeg tror det hadde blitt litt av en utfordring og kjøre noe verre.

                    Fabiz
                    Smallsize Hobbyland A/S
                    Team Losi : Spektrum

                    Comment


                    • Nå har jeg kjøpt en M-04L fra en på forumet (cdrom). Ser frem til å teste litt bakhjulsdrev også. Noe man burde anskaffe til denne typen? Den er fullt kulelagret. Kanskje anskaffe oljedempere til den også, vet jo hvordan den er på veien uten og klippe fjærene så få den litt ned. For tiden ligger den på posten så snart er den vel her=)
                      YOKOMO DIB RED | YOKOMO WRAP UP NEXT FRD | KYOSHO INFERNO MP 7.5 | TAMIYA M-CHASSIS M-06

                      Comment


                      • Hvilken modell er best?? fwd eller 2wd?? Vurdere å kanskje skaffe til vinteren.
                        Team Smallsize

                        Comment


                        • 2WD (tohjulstrekk) er jo alle M-chassiene :wink: Enten forhjul eller bakhjulstrekk. Reglene som er satt tilsier at det blir forhjulstrekk (M03, M03M, M03L) som blir klassen som skal kjøres i løp, så anbefaller å kjøpe det.

                          M03: kort chassi, gamle mini kaross
                          M03M: medium lengde chassi, Suzuki Swift kaross
                          M03L: langt chassi, "BMW" Mini
                          RC Drift Club Norway | LMBK

                          Comment


                          • Man kaller vel bakhjulstrekk for 2wd...men samma det! :P :wink:

                            Kan man endre chassi lengden?? (Eks. har det korte med gammel mini-kaross og vil så gjerne ha suzuki kaross...)
                            Team Smallsize

                            Comment


                            • Originally posted by sabben
                              Man kaller vel bakhjulstrekk for 2wd...men samma det! :P :wink:

                              Kan man endre chassi lengden?? (Eks. har det korte med gammel mini-kaross og vil så gjerne ha suzuki kaross...)
                              Bakhjulstrekk blir vel strengt tatt kalt RWD.
                              Man kan endre chassilengden til medium med M03M F-Parts.
                              Da kan du sette på Swift, etter å ha montert dt mellomstykket som følger med der.

                              Fabiz
                              Smallsize Hobbyland A/S
                              Team Losi : Spektrum

                              Comment


                              • Er det noen som har silikonolje i diffen på M03?
                                Hvilken tykkelse, og åssen funker det?

                                Fabiz
                                Smallsize Hobbyland A/S
                                Team Losi : Spektrum

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X