Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-chassis forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeg er enig i mesteparten Ronny, men det med dekka blir jo litt feil...
    Originaldekka på M03 er jo 60 i Diameter, så da kan vi jo ikke nekte folk i å komme med det....
    Dessuten så var dekka til Arild å Bjørn dreid ned til den størrelsen som Xpress-hjula er originalt....Det bare så ikke sånn ut fordi det er større felg....
    Men som sagt, mye av det du skrev er jeg enig i.

    Fabiz
    Smallsize Hobbyland A/S
    Team Losi : Spektrum

    Comment


    • jeg syntes poenget er at dekk kan kjøpes over disk i butikk i norge . da blir det gummi tam eller hpi eller?? etter og ha kjørt skum på søndag syntes jeg ærligtalt at og kjøre på gummi gir en mere behaglig kjøreopplevelse jeg kommer bare til og kjøre gummihjul etter dette for det syntes jeg er det beste for meg så slipper man det peset med dreing også men dette er meg da
      Have no Fear FAT man is here
      (57modell)

      Comment


      • Originally posted by Arild Ommen
        jeg syntes poenget er at dekk kan kjøpes over disk i butikk i norge . da blir det gummi tam eller hpi eller?? etter og ha kjørt skum på søndag syntes jeg ærligtalt at og kjøre på gummi gir en mere behaglig kjøreopplevelse jeg kommer bare til og kjøre gummihjul etter dette for det syntes jeg er det beste for meg så slipper man det peset med dreing også men dette er meg da
        Enig i at det er et pes med dreing av skumdekk. Må man investere i en slik maskin så snakker vi ikke om en billig klasse lengre...
        Roger Solmyr '67
        Team Magic G4s RTR, Tamiya TNX 5.2R, M-chassis Suzuki Swift, TeamLosi XXXS-G+, Div. Mini-Z.

        Comment


        • Originally posted by Arild Ommen
          jeg syntes poenget er at dekk kan kjøpes over disk i butikk i norge . da blir det gummi tam eller hpi eller?? etter og ha kjørt skum på søndag syntes jeg ærligtalt at og kjøre på gummi gir en mere behaglig kjøreopplevelse jeg kommer bare til og kjøre gummihjul etter dette for det syntes jeg er det beste for meg så slipper man det peset med dreing også men dette er meg da
          Godt sagt! Jeg er HELT enig, og hadde syntes det hadde vært perfekt! Er på ingen måte spesielt interesser i å kjøre skum jeg heller. Virka resten av det jeg foreslo greit nøkternt eller? Veldig lett om vi kan ha Gummi dekk som Tamiya & HPI, KUN Tamiya options & orginal motor PS, godt å se at det kom vettuge svar på forslaget
          Ronny Arnesen
          Official Agama/Nemo * Beta Factory Driver

          Agama Evo 8 * Bullitt Engines * Beta Tires * Nemo-Racing * Neo-buggy * Futaba * Savox *RC-Land.no

          Comment


          • Hei!

            Det står faktisk TO 2! Dreiere på Furuset nå, som du kan bruke når du er på banen.
            Det med Skum eller gummi er en smakssak, jeg personlig syns det er best med Skumhjul, fordi det er det billigste.
            Prissammenligninger:
            1 Par 60D Slicks Romerike: 198,-
            1 Par GQ Skum på felg fra Espen: 75,-
            1 Par Enneti Skum på Felg Antrade: 65,-

            Nå skal vi begynne å snakke om billig klasse...!

            Fabiz
            Smallsize Hobbyland A/S
            Team Losi : Spektrum

            Comment


            • Originally posted by Fabiz
              Hei!

              Det står faktisk TO 2! Dreiere på Furuset nå, som du kan bruke når du er på banen.
              Det med Skum eller gummi er en smakssak, jeg personlig syns det er best med Skumhjul, fordi det er det billigste.
              Prissammenligninger:
              1 Par 60D Slicks Romerike: 198,-
              1 Par GQ Skum på felg fra Espen: 75,-
              1 Par Enneti Skum på Felg Antrade: 65,-

              Nå skal vi begynne å snakke om billig klasse...!

              Fabiz
              Hjelper ikke stort at skumdekka er billigere når levetiden er en brøkdel av gummihjula. I allefall når man stadig kjører borti kanter osv som ødelegger skumdekk.... Samme problematikken gjelder selvsagt for 1/10 touring.
              Dekkdreiemaskin har jeg faktisk foreslått i Spydeberg, men responsen har ikke vært positiv til det, da man er redd for at en maskin eid av klubben raskt vil bli ødelagt

              Jeg for min del heller mer og mer mot å ha to klasser for M-chassis. En standard med gummihjul, og en modified med fritt valg av hjul og mye annet for de som ikke nøyer seg med å bare kjøre, men vil mekke masse også.
              Roger Solmyr '67
              Team Magic G4s RTR, Tamiya TNX 5.2R, M-chassis Suzuki Swift, TeamLosi XXXS-G+, Div. Mini-Z.

              Comment


              • Fabiz[/quote]

                Hjelper ikke stort at skumdekka er billigere når levetiden er en brøkdel av gummihjula. I allefall når man stadig kjører borti kanter osv som ødelegger skumdekk.... Samme problematikken gjelder selvsagt for 1/10 touring.
                Dekkdreiemaskin har jeg faktisk foreslått i Spydeberg, men responsen har ikke vært positiv til det, da man er redd for at en maskin eid av klubben raskt vil bli ødelagt

                Jeg for min del heller mer og mer mot å ha to klasser for M-chassis. En standard med gummihjul, og en modified med fritt valg av hjul og mye annet for de som ikke nøyer seg med å bare kjøre, men vil mekke masse også.[/quote]


                Dere må lage tre klasser, en med takgrind også

                Comment


                • Originally posted by Tore

                  Hjelper ikke stort at skumdekka er billigere når levetiden er en brøkdel av gummihjula. I allefall når man stadig kjører borti kanter osv som ødelegger skumdekk.... Samme problematikken gjelder selvsagt for 1/10 touring.
                  Dekkdreiemaskin har jeg faktisk foreslått i Spydeberg, men responsen har ikke vært positiv til det, da man er redd for at en maskin eid av klubben raskt vil bli ødelagt

                  Jeg for min del heller mer og mer mot å ha to klasser for M-chassis. En standard med gummihjul, og en modified med fritt valg av hjul og mye annet for de som ikke nøyer seg med å bare kjøre, men vil mekke masse også.

                  ------------------------------------


                  Dere må lage tre klasser, en med takgrind også
                  Oooh, nydelig Resto-cal jo

                  Da tar jeg fram bobla og blir med
                  Martin Sørlie - 1985
                  TLR - Absima - Spektrum
                  Darkspeed Racing
                  www.teamsmallsize.com

                  Comment


                  • Hei!

                    Noen som vet hvor man får tak i dette Carbon chassiet til M03?

                    Fabiz
                    Smallsize Hobbyland A/S
                    Team Losi : Spektrum

                    Comment


                    • Ang dette karbonchassiet som er nevnt her flere ganger, vil ikke dette være stikk i strid med det som flere vil ha M-chassi til, at det skal være så billig som mulig og så mye som mulig originalt?

                      Om man skal begynne å kjøpe karbonchassi så må man vel lage en modified klasse som dette er tillatt og en stock med kun originalt?
                      RC Drift Club Norway | LMBK

                      Comment


                      • men det var vel egentlig bare for og se reaksjonene da så vidt jeg veit er det ikke laget noe til m03 mulig jeg tar feil men til m01 derimot var det og få tak i og det var ikke bra det knakk i innfestinga til front delen mini får en del bank når den smeller i veggen og bulker .karbon er bare fancy til denne bilen . det gamle chassi var det Kfactory som lagde jeg hadde to av dem og de knakk like fort under ekstrem bruk :P
                        Have no Fear FAT man is here
                        (57modell)

                        Comment


                        • Originally posted by Hurrle
                          Ang dette karbonchassiet som er nevnt her flere ganger, vil ikke dette være stikk i strid med det som flere vil ha M-chassi til, at det skal være så billig som mulig og så mye som mulig originalt?

                          Om man skal begynne å kjøpe karbonchassi så må man vel lage en modified klasse som dette er tillatt og en stock med kun originalt?
                          Dette karbonchassiet var på linken til disse rallyguttene i asia, og blir neppe for salg.

                          Og til forsvar for gummi, jeg kjørte to sesonger med samme settene med dekk...... Det gjør du IKKE med skum. Men skum jevner ut mellom rwd og fwd.
                          Martin Sørlie - 1985
                          TLR - Absima - Spektrum
                          Darkspeed Racing
                          www.teamsmallsize.com

                          Comment


                          • M-chassis sliter ikke ut gummidekk det er helt klart.
                            jeg har vel en følelse av at skumhjula vil gholde en stund de også.

                            hvis skumhjul utjevner forskjellen mellom RWD og FWD så er vel planen klar.

                            den eneste regelen jeg har og har hatt innvendinger mot er å ute lukke RWD i fra m-chassis klassen.
                            A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                            alt under 1200 cc er en startmotor.
                            R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                            Comment


                            • Originally posted by Jan-ivar
                              Originally posted by Roy Bråten
                              --------------------------------------------------------------------------------

                              Hele greia bunder jo i FWD kontra RWD
                              Skal RWD være lov må man tilate skumhjul .

                              Det aller beste vil være M-03 FWD + gummihjul + 540 motor + ikke kulediff men alle andre Tamiya orginaldeler tillatt ..

                              Dette er alt som trengs av regler da kan man vinne et løp med bilen rett ut av esken .
                              det har Roger + Frank og jeg bevist i vinter

                              Var dette vanskelig å lese / forså ?

                              Vi har 2 muligheter for å få jevn/billig og morsom klasse .

                              1
                              M-03 FWD + gummihjul + 540 motor + ikke kulediff men alle andre Tamiya orginaldeler tillatt ..

                              2
                              M-chassi + 540 motor + ikke kulediff men alle andre Tamiya orginaldeler
                              og fritt hjulvalg

                              Kanskje dere kan lese dette og slutte med all sippinga og personifiseringa.
                              Her har dere fått det inn med TESKJE .

                              Det er like stor motvilje fra noen om fritt dekkvalg som likeverdige biler .

                              En av disse reglene må settes for å få mest mulig jevne heat .

                              Hvorfor må man ha foam dekk om RWD bilene skal tillates?
                              det er for meg en gåte?

                              Jeg husker godt hvem som satte igang å dreie ned foam dekk for å teste på m-chassis og jeg husker hvem som ville ha foam dekk inn i klassen for å gjøre den billig.
                              nå er det en masse dekk på vei men da får pipa en annen lyd. og foam dekk skal kun brukes hvis RWD bilene skal tillates.

                              Nå må dere pokker ta meg bestemme dere.

                              hvorfor vi må ha foam dekk hvis vi tillater RWD bilen er også for meg et mysterium.

                              jeg fatter ikek hvorfor vi ike kan kjøre alle typer M-chassis i en klasse å ha det moro med så standard biler som mulig.
                              men hvis det skal være så vanskelig å få til så driter jeg i hele M-chassis klassen jeg. jeg gidder nemlig ikke å svi av en tusenlapp for å oi det heletatt få lov til å være med å kjøre løp.

                              Takk for meg. ha det fortsatt hyggelig kveld.
                              Er det meg heller ?
                              Positiv til skum
                              + 40 med M-Chassis
                              Roy Bråten

                              Comment


                              • Var og kjørte M-Chassis løp i Valdres i helga .
                                Litt amputert startfelt grunnet sykdom men en artig race dag .
                                Kjørte 2 x60 min heat med 5 raskest påfølgende runder ,2 semifinaler med opprykk til finale .Dette var gøy .
                                Alle kjørte M-03 FWD gummihjul .
                                1 Roger Larsen
                                2 Roy Bråten
                                3 Glenn Bråten
                                4 Terje Rossmo

                                Roger`n er lokalkjent og gjorde minst feil, Gratulerer !
                                + 40 med M-Chassis
                                Roy Bråten

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X