Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-chassis forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Jan-ivar
    M-chassis sliter ikke ut gummidekk det er helt klart.
    jeg har vel en følelse av at skumhjula vil gholde en stund de også.
    Hei!

    M-Chassi sliter helt klart gummidekk....
    Jeg kjørte ca. 3 timer på Lørdagen før løpet som var den 5. og da hadde jeg mønstrede dekk. Etterpå når jeg var ferdig var nesten alt mønsteret borte.
    Skumdekka fra Xpress slites like raskt som gummi, men er mye bedre å kjøre med.

    Fabiz
    Smallsize Hobbyland A/S
    Team Losi : Spektrum

    Comment


    • Originally posted by Fabiz
      Originally posted by Jan-ivar
      M-chassis sliter ikke ut gummidekk det er helt klart.
      jeg har vel en følelse av at skumhjula vil gholde en stund de også.
      Hei!

      M-Chassi sliter helt klart gummidekk....
      Jeg kjørte ca. 3 timer på Lørdagen før løpet som var den 5. og da hadde jeg mønstrede dekk. Etterpå når jeg var ferdig var nesten alt mønsteret borte.
      Skumdekka fra Xpress slites like raskt som gummi, men er mye bedre å kjøre med.

      Fabiz
      Og de gummihjulene vil holde i LANG tid framover, skumdekkene slites ned i diameter. Jeg kjører Tamiya A-slicks, det har gått fortere enn tidene til Bjørn på løpet, og holder trolig ihvertfall to sesonger....

      Men dette kan vi diskutere i all evighet, eller bare gi faen
      Martin Sørlie - 1985
      TLR - Absima - Spektrum
      Darkspeed Racing
      www.teamsmallsize.com

      Comment


      • Skumhjulene fra hk kommer ikke, hvis noen fremdeles sitter å venter...
        Martin Sørlie - 1985
        TLR - Absima - Spektrum
        Darkspeed Racing
        www.teamsmallsize.com

        Comment


        • Originally posted by Razer
          Skumhjulene fra hk kommer ikke, hvis noen fremdeles sitter å venter...

          okidoki!

          hva har skjedd?
          A REAL TWIN IS A V-TWIN.
          alt under 1200 cc er en startmotor.
          R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

          Comment


          • Originally posted by Jan-ivar
            Originally posted by Razer
            Skumhjulene fra hk kommer ikke, hvis noen fremdeles sitter å venter...

            okidoki!

            hva har skjedd?
            Som skrevet tidligere, blei det noe mas om at de ikke kunne levere allikevel, og da avbestilte jeg til slutt...
            Martin Sørlie - 1985
            TLR - Absima - Spektrum
            Darkspeed Racing
            www.teamsmallsize.com

            Comment


            • Hei... Muligens jeg lar bensin bilene mine vente til våren titter frem og anskaffer meg en M-03 mini.. kan nemlig bytte den til meg...

              Men jeg blir egentlig mer og mer forvirret av å lese her.. Hva er lov og hva er ikke lov... Skum hjul eller ikke, samma for meg... Hvor mye fortere går en bil med carbon chassi kontra vanlig plast, så lenge man skal kjøre med 540 motor.. ikke mye...

              Kulelager er tingen.. Men kan man bruke større batterier enn 1700 som er vell det største jeg leste meg til at noen brukte her.. og hva med esc? er det noen limit på hva man kan bruke der? Har en Novak Cyclone og en explorer II liggende.. kan jeg bruke disse?

              Håper noen kan gi meg noen svar.. Og om det skulle komme noen, foreslår jeg at moderator legger disse fremst i denne tråden så de som er interessert kan få et kjapt svar, uten å måtte lese 25 sider om løp, skum dekk og diverse....

              Vet jeg høres veldig krass ut, men er ikke det.. etter å ha lest en del sider ble jeg bare litt lei av å ikke finne ut av noe konkret..

              Håper jeg ikke blir avvist om jeg skulle komme der med en mini m-03 under armen en kveld....
              "The Dagfather" - Dag Mykland
              Kyosho ZX-5 FS & RB5 - LRP/NOSRAM - Vortex Race 5.5 & LRP Vector 6,5 - Spektrum
              XTM X-cellerator - Tamiya Veteranbiler

              Comment


              • hei! er vel ikke skrivi no regler på m-chassi.. vi har vel prøvd litt av hvert i løp.. synes personlig det var mer morro med vanlig gummi dekk.. carbon chassi er vel ikke no tema.. orginalt chassi. blank 540 motor. jeg bruker en gm regulator så fritt der og vel. tror ikke det har så mye og si..

                sånn håper det klarjorde litt.. eller gjorde deg mere forvirra.. lykke til. og velkommen på løp.. det som er gøy!
                Morten Randen 1984 modell.
                www.lanekassen.no

                Comment


                • Syns jeg leste at man kun kan bruke tamiya sine option deler på den.. blir jo ikke no billig hobby da.. hehe.. Men får man lov til å ta med det i løp? tenkte på hjul hub, bærearmer + diverse....
                  "The Dagfather" - Dag Mykland
                  Kyosho ZX-5 FS & RB5 - LRP/NOSRAM - Vortex Race 5.5 & LRP Vector 6,5 - Spektrum
                  XTM X-cellerator - Tamiya Veteranbiler

                  Comment


                  • noen som har olje dempere har jeg sett. kan jo putte på masse alu pån da.. men blir jo tyngre.. på furuset var den noen som hadde stab stag.. men smak og behag og hva du har lyst til.. påenget i starten var vel og kunne ta en bil ut av esken og kasten på banen og kjøre..
                    Morten Randen 1984 modell.
                    www.lanekassen.no

                    Comment


                    • sant så sant.... Får se om jeg har en 540 motor liggende et sted da... tror de fleste er gått i søpla.. hehe

                      Det er vell ikke noe turn som er 540.. har en reedy motor som fulgte med en truck for en stund siden.. det kanskje er en 540 motor.... Får sjekke...
                      "The Dagfather" - Dag Mykland
                      Kyosho ZX-5 FS & RB5 - LRP/NOSRAM - Vortex Race 5.5 & LRP Vector 6,5 - Spektrum
                      XTM X-cellerator - Tamiya Veteranbiler

                      Comment


                      • Hei!

                        Det følger med en blank 540 i M03 kitet...
                        Og hvis du ikke vil ha tunge og dyre alu. deler, kjøp deler i forsterka plast!
                        Roar på Antrade har det.


                        Fabiz
                        Smallsize Hobbyland A/S
                        Team Losi : Spektrum

                        Comment


                        • Men det var 2 ting jeg lurte på...

                          Jeg kan bruke en hvilken som helst fartsregulator og et hvilket som helst type batteri?
                          "The Dagfather" - Dag Mykland
                          Kyosho ZX-5 FS & RB5 - LRP/NOSRAM - Vortex Race 5.5 & LRP Vector 6,5 - Spektrum
                          XTM X-cellerator - Tamiya Veteranbiler

                          Comment


                          • Hei!

                            Ja, det kan du gjøre.
                            Men, hvis du har originalt drivverk på bilen skal du ikke gå lavere enn 25Turn, for da ryker drivverket ditt...
                            Det med batteri... Du kan bruke hvilket som helst batteri så lenge det er Stickpack...

                            Fabiz
                            Smallsize Hobbyland A/S
                            Team Losi : Spektrum

                            Comment


                            • Som jeg forstod så kjørte man med 540 motor.. det har jeg tenkt å forholde meg til.. må bare kartlegge hva annet man kan gjøre med bilen og alikevell kjøre løp.. Har ALDRI kjørt på bane eller konkurranse så kan bli interessant.. Har ikke fått bil ennå, men håper det ordner seg... Noen som har en billig til salgs kanskje?

                              Har lovet kjæresten min en bil også.. Tenkte dette kunne være en fin vei inn.. 540 går ikke alt for fort, og ikke dyrt heller...
                              "The Dagfather" - Dag Mykland
                              Kyosho ZX-5 FS & RB5 - LRP/NOSRAM - Vortex Race 5.5 & LRP Vector 6,5 - Spektrum
                              XTM X-cellerator - Tamiya Veteranbiler

                              Comment


                              • Hei!

                                Bilen er jo ikke så altfor dyr heller da...
                                ca. 1000kr hos Antrade



                                Fabiz
                                Smallsize Hobbyland A/S
                                Team Losi : Spektrum

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X