Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-chassis forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 85mod er vel ikke akkuratt våksent det heller.... hehe.. noen som hadde en link på det carbon chassi eller?? og arild du kan få et battri av meg.. men da må du bytte kontakta sjøl
    Morten Randen 1984 modell.
    www.lanekassen.no

    Comment


    • Originally posted by mrtn
      85mod er vel ikke akkuratt våksent det heller.... hehe.. noen som hadde en link på det carbon chassi eller?? og arild du kan få et battri av meg.. men da må du bytte kontakta sjøl
      Jeg har aldri påstått det heller. Men jeg er eldre, og har kjørt konkurranser i 8 år av mine fylte 20. Det betyr noe veldig enkelt, nemlig at så mye kjøring = erfaring.

      '84-modell er vel ikke akkurat voksent det heller haha...
      Martin Sørlie - 1985
      TLR - Absima - Spektrum
      Darkspeed Racing
      www.teamsmallsize.com

      Comment


      • nope ikke i det hele tatt heller.. hehe
        Morten Randen 1984 modell.
        www.lanekassen.no

        Comment


        • Originally posted by mrtn
          85mod er vel ikke akkuratt våksent det heller.... hehe.. noen som hadde en link på det carbon chassi eller?? og arild du kan få et battri av meg.. men da må du bytte kontakta sjøl
          kjøpte to nye batt i dag på antrade så det går bra det ellers takk blir du med til valdres eller småen
          Have no Fear FAT man is here
          (57modell)

          Comment


          • Men over til noe av det samme. Ja, rwd har trolig et større potensiale for å gå fort. Og det har jeg aldri nektet for. Men, det er kun de mest innbitte som hadde klart å ha en fordel av det. Jeg kan si det slik Fabian, hadde du hatt en rwd, hadde du neppe kjørt noe fortere av den grunn. Den er vanskeligere å kjøre, og trenger mer finesse hva oppsett angår... Jobbing med kjørestil, gode oljedempere og trening, trening, trening, trening og enda litt trening er trikset for de fleste.
            Da er det jo ganske greit da. Middels gode sjåfører kan fritt kjøre RWD eller FWD. Det eneste knøttlille problemet er når A-lisenserte sjåfører eller andre som er dyktige velger RWD.

            Alt vi trenger er en hurtigarbeidende kommite, som til en hver tid vurderer hvem som bare får kjøre FWD, og hvem som kan velge mellom FWD og RWD.
            TerjeB
            V24 Powerboat med Twin high power 380 motors.
            GPS-målt til 16 ærlige km/t.

            Comment


            • Jeg fikk en ide`......
              Hva om alle kjørte like biler....

              Kanskje litt bakvendt, men da kanskje den biltypen det er flest av....?

              Det er jo faktisk så få RWD at man sjelden kan stille 5 stk. på løp slik at man kan kjøre egen klasse.
              Der det er nok biler er det delt inn i to klasser, og det er jo ikke uten grunn.


              Har noen funnet karbon-chassiet
              Roger Larsen 67.... Valdres
              Meritter: Svømmeknappen i 1977

              Comment


              • Fabiz skrev:
                Det jeg mener er akkurat det med at du kjørte fortere enn meg.
                Du så jo ut av svingene, vi lå ligt inn i svingen, og etter svingen kom du som et uvær ut av skapet....
                Men jeg prøver ikke å lage uvenner, jeg bare diskuterer litt...
                Om forskjellen i fart eller resultater skyldes sjåfør eller bil, er totalt irelevant. Poenget er at forskjellene mellom bilene skaper usikkerhet (og krangel) uavhengig av kjøreferdigheter. Denne tråden er bevis nok.

                Tvil, usikkerhet og krangel fordufter av seg selv når ale kjører samme bil. Hvis et par stykker her klarte å få det inn skolten (noe jeg tviler på vil skje), så slipper vi de evige RWD/FWD diskusjonene i all fremtid.
                TerjeB
                V24 Powerboat med Twin high power 380 motors.
                GPS-målt til 16 ærlige km/t.

                Comment


                • jippi! driver og overtaler maddamen til og en kuuul dag med slalom i vællers.. mens jeg kan kjøre bil.. ser ut til at det årnær sæ
                  Morten Randen 1984 modell.
                  www.lanekassen.no

                  Comment


                  • "et par stykker" her er vel meg og jan ivar det da :P

                    Harald Frøislihagen - rwd pilot

                    Comment


                    • Originally posted by HF-r
                      "et par stykker" her er vel meg og jan ivar det da :P


                      Harald@ ja det er oss det!

                      vi er noen avvikere begge to fordi vi ikke vil kjøre forhjulstrekk.

                      for min del så FWD og 4wd for nervøse billister .

                      Nei jeg gir blaffen i å kjøre løp enkelt å greit sikkert ingen som savner meg på løpsdagen heller. dette er i grunne merkelig hvro mye mer seriøst man tar seg selv å sitt når man kjører on road kontra Off road.
                      A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                      alt under 1200 cc er en startmotor.
                      R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                      Comment


                      • er noen her hårsåre eller bare virker det sånn :P
                        Have no Fear FAT man is here
                        (57modell)

                        Comment


                        • ja trist. noen som har en mini til overs eller?
                          Morten Randen 1984 modell.
                          www.lanekassen.no

                          Comment


                          • Originally posted by Arild Ommen
                            er noen her hårsåre eller bare virker det sånn :P
                            hvordan kan jeg være hårsår da?
                            A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                            alt under 1200 cc er en startmotor.
                            R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                            Comment


                            • Hei!

                              Noen som har sett den nye M03M eller?
                              Den kommer med Suzuki Swift Super 1600 kaross.
                              Bilen kommer ut i løpet av mars 06.
                              Varenr:58368
                              Les mer her:


                              Jeg skal ihvertfall ha denne, noen flere som skal ha?

                              Fabiz
                              Smallsize Hobbyland A/S
                              Team Losi : Spektrum

                              Comment


                              • Hei gutta

                                Etter å ha kjørt mitt første M-chassis løp, noe jeg syntes var VELDIG MORSOMT - og etter å ha lest diverse forslag til regler, foreslår jeg følgende.

                                1. Skum eller gummi er valgfritt, MEN,.. diameter MÅ være max på f.eks 57.mm i Gummi (sier 57.mm siden X-pattern til HPI som funker veldig bra er 56.25 mm). På skum syntes jeg at X-press MINI-dekka skal brukes siden disse er laget for M-03 chassis, OG - de er 53.mm i størrelse. Andre skumdekk/felg-løsning er lov så lenge det ikke overstiger 53.mm slik X-press Mini-dekka er på max. Dette vil gi mindre fart en gummi, men sitter bedre en gummi stort sett over alt på banen. M.a.o, man får fordelen av skum i svinger og lignene, men taper på langsiden pga mindre diameter/=fart!
                                Da blir valget mellom de to mye mer fair, og spennende,. ja kanskje vi kan dra nytte av å skifte piniong også da..

                                2. KUN TAMIA sin M-chassies motor som følger med bilen er lovlig, og om man skal skifte ut denne - så skal man bestille/skaffe den motoren som står oppført i manualen som "replacement part" for orginal motoren.

                                3. Elektronikk er valgfritt.

                                4. Options!! TAMIYA sine orginal options beregnet å laget på/for M-chassis
                                er lov. Det vil si kule-diffen også - spesielt da den er tilgjengelig uten at det koster skjorta. Faktisk mindre en ett par X-pattern!

                                5. Det er ikke lov å modifisere bilen på noe som helst måte mht kapping, filing og lignende,. shimsing er lov da bilen er veldig "slapp".

                                6. RWD/FWD, tja - der vet jeg ikke om det er noe forskjell, men er det en større fordel å kjøre den ene kontra den andre er jo det veldig enkelt å bare lage to klasser.

                                Syntes dette er ganske basic enkle regler, og ser det ikke nødvendig å lage noe spesielt mer innviklet en det?!?!

                                Mht at det går liiiiiitt sakte på langsiden på f.eks Furuseth - kunne det vært interessant å se en annen TAMIYA motor, f.eks den 25 turns motoren de har, eller den som heter Acto tuned laga spesielt for M-03 chassis.

                                Alle er jo ikke enig, og det forventer jeg jo ikke heller - men se nå på forslaget en gang til før du avfeier det helt. Vi bør iallefall finne ett greit opplegg som er lett å forholde seg til, og gjør det fair for alle.

                                Lykke til til dere som drar til Valderes, og TUSEN TAKK til Arild for at du fiksa meg hjul jeg sårt trengte. Har ett sett NIB X-press skumdekk til deg som takk for hjelpa Ellers takk for alle tips & råd jeg fikk av flere andre :wink:
                                Ronny Arnesen
                                Official Agama/Nemo * Beta Factory Driver

                                Agama Evo 8 * Bullitt Engines * Beta Tires * Nemo-Racing * Neo-buggy * Futaba * Savox *RC-Land.no

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X