Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-chassis forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by MatsNorway View Post
    Etter å ha sett video fra beito tenkte jeg at jeg heller vil ha en bil som understyrer lett over en som velter lett.

    Men jeg tror M05 kan bli bra jeg, om du putter nok tid og penger i den.

    Om du ser på handling problemer som en gøyal utfording så er vel M05 tingen for deg.

    Jeg tenker det blir en M05 om jeg skal ha meg M-chassie.
    Jeg kjørte selv på beito, og om du har en m05 eller m03 så velter du greit med begge deler alikevel.....
    har alt og si hvordan du setter opp bilen tror nå jeg da....
    ( takk Til Kongen av m-chassi Roy for all hjelp med bilen )
    Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
    BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
    Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
    -
    Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc


    Comment


    • Originally posted by MatsNorway View Post
      Etter å ha sett video fra beito tenkte jeg at jeg heller vil ha en bil som understyrer lett over en som velter lett.
      Du mener M03 velter lett? Kjør en, så finner du fort ut at den ikke gjør det. Jeg har aldri hatt noe problem med det...

      Fabiz
      Smallsize Hobbyland A/S
      Team Losi : Spektrum

      Comment


      • Originally posted by Fabiz View Post
        Du mener M03 velter lett? Kjør en, så finner du fort ut at den ikke gjør det. Jeg har aldri hatt noe problem med det...

        Fabiz
        Det spørs helt på bane og grep. På høygrepsbaner er M-03 ganske ekstrem, og du har noen fler løp og kjøre før du har erfart alle Fabiz
        Martin Sørlie - 1985
        TLR - Absima - Spektrum
        Darkspeed Racing
        www.teamsmallsize.com

        Comment


        • Originally posted by Razer View Post
          Det spørs helt på bane og grep. På høygrepsbaner er M-03 ganske ekstrem, og du har noen fler løp og kjøre før du har erfart alle Fabiz
          Nuvel, jeg kjørte flere ganger i Spydeberg og i Skien hvor det var ganske saftig grep, men det gikk rimelig bra med riktig dekk det også.

          Fabiz
          Smallsize Hobbyland A/S
          Team Losi : Spektrum

          Comment


          • Originally posted by Fabiz View Post
            Nuvel, jeg kjørte flere ganger i Spydeberg og i Skien hvor det var ganske saftig grep, men det gikk rimelig bra med riktig dekk det også.

            Fabiz
            Jada, og poenget er å finne riktig dekk. Men samme dekk på M-03 og en annen M-chassis betyr fort en bil som velter og en som ikke velter. Du må gjerne diskutere som du vil, men at M-03 har høyt tyngdepunkt er du smart nok til å ikke diskutere i mot, pus
            Martin Sørlie - 1985
            TLR - Absima - Spektrum
            Darkspeed Racing
            www.teamsmallsize.com

            Comment


            • Hva slags batterier bruker folk flest til m-chassi? har akkurat bygget opp en mini cooper o-3L. Er ganske fersk i denne type biler, så alle tips mottas med takk
              (Odd Rune Jenssen) Hallingdal mbk. Hobao Hyper 7 St. GRP 28.
              http://www.facebook.com/home.php?#!/group.php?gid=67133239600&ref=ts

              Comment


              • Regler for M-chassi

                Hei.
                Det står nok et sted i tråden, men jeg orker ikke lete gjennom hele.hehe
                Men vi skal kjøre M-chassi-løp 5/12-09 og lurer da på om dere har et forslag til regler for dette løpet? Hvordan vil vi ha det?
                Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!

                Comment


                • Originally posted by Razer View Post
                  Jada, og poenget er å finne riktig dekk. Men samme dekk på M-03 og en annen M-chassis betyr fort en bil som velter og en som ikke velter. Du må gjerne diskutere som du vil, men at M-03 har høyt tyngdepunkt er du smart nok til å ikke diskutere i mot, pus
                  Joda, servoen er jo plassert like høyt som et fjell, men bilen funker utrlig bra uansett da.

                  Originally posted by hanikol View Post
                  Hei.
                  Det står nok et sted i tråden, men jeg orker ikke lete gjennom hele.hehe
                  Men vi skal kjøre M-chassi-løp 5/12-09 og lurer da på om dere har et forslag til regler for dette løpet? Hvordan vil vi ha det?
                  Bruke vanlige regler det vel, FWD og Blank 540.

                  Fabiz
                  Smallsize Hobbyland A/S
                  Team Losi : Spektrum

                  Comment


                  • [quote=Fabiz;355778



                    Bruke vanlige regler det vel, FWD og Blank 540.


                    Hvor finner jeg vanlige regler da? hva med hjul dia. og lipo?
                    Har man ikke vært borti klassen før er det ikke noe som heter vanlig, kansje derfor jeg spør.
                    Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!

                    Comment


                    • dette er reglene de brukte på beito

                      ✤ Blank 540 motor

                      ✤ Gummihjul maks 60D

                      ✤ Lipo i stickpackformat 7.4V, unlim mah eller vanlige baterier

                      ✤ Karosseri skal se skalariktig ut. Passe til bilen

                      ✤ Kun framhjulstrekkere. med org.dreving. og det skal være Tamiya chassi!

                      ✤ Options er lovlig så sant det ikke har med dreving, motor eller andre ´hastighetsøkende endringer å gjøre

                      Comment


                      • Originally posted by ragarzon View Post
                        ✤ Blank 540 motor

                        ✤ Gummihjul maks 60D

                        ✤ Lipo i stickpackformat 7.4V, unlim mah eller vanlige baterier

                        ✤ Karosseri skal se skalariktig ut. Passe til bilen

                        ✤ Kun framhjulstrekkere. med org.dreving. og det skal være Tamiya chassi!

                        ✤ Options er lovlig så sant det ikke har med dreving, motor eller andre ´hastighetsøkende endringer å gjøre
                        Takk skal du ha.
                        Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!

                        Comment


                        • Noen som har prøvd m-03L? Har akkurat bygget opp en Mini cooper m-03L, og bare lurer litt på om den er noe tess. Alt er originalt på`n, så litt options må vel til. Noen forslag til det?
                          (Odd Rune Jenssen) Hallingdal mbk. Hobao Hyper 7 St. GRP 28.
                          http://www.facebook.com/home.php?#!/group.php?gid=67133239600&ref=ts

                          Comment


                          • Har ikke kjørt mye 03 selv, men noen i klubben kjører dem. Har lagt merke til at dem er en del mye mer veltepetter enn vi som kjører 05 har.. Funnet ut at noen gram med vekt litt langt nedi bilen ikke er så dumt for å unngå dette. Også oljedempere i stede for froksjon =)
                            Team Assiciated B44 / Tamiya M-05 Pro / TT-01 på hylla
                            Spectrum - LRP - Ko Propo - Intellect
                            sigpic

                            Comment


                            • Skumgummi dekk

                              Hvor får jeg tak i skumgummidekk til M-chassi? Noen i Norge som selger? eller må jeg kjøpe det utenlands?
                              Last edited by oddisen; 18 November 2009, 20:25.
                              (Odd Rune Jenssen) Hallingdal mbk. Hobao Hyper 7 St. GRP 28.
                              http://www.facebook.com/home.php?#!/group.php?gid=67133239600&ref=ts

                              Comment


                              • Jeg har brukt vanlige skumhjul som de bruker på 1:10 bilene ute . ( Gjerne brukte / slitte som de gutta skal kaste)
                                De bør være litt slitt ned ( eller dreid ned ) + at vi smalet inn forhjulene for å få litt mindre styring . ( spinner de rundt og kapper med skalpell )
                                Disse får du også kjøpt i butikker her hjemme feks Micromonsters .
                                + 40 med M-Chassis
                                Roy Bråten

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X