Skulle jeg kjørt noe mer enn SS så hadde det blitt modified, men prøver å konsentrere meg om en klasse denne gangen. Litt stress på NM ute når jeg kjørte 2 klasser. Syns synd på Helge som skal kjøre 3 klasser. Tilbøy han å låne M-chassi slik at han kunne kjørt alle klasser.....
Lest litt av diffen dør fort, noen som har testet den der ?
Av dekk, så tillates det som oftest alt av vanlige gummidekk, altså er skumgummi det vi holder oss unna.
Demperne kan du sette på, men kulediff er ofte ikke lov. Men, istedenfor en dyr kulediff, burde du heller få tak i shims på størrelse med de som sitter bak planetdrevene i originaldiffen. Da kan du tighte nok til at det funker like bra, og koster mye mindre.
Lest litt av diffen dør fort, noen som har testet den der ?
Unngå 3racing deler for all del, de er skikkelig møkk!
Kjøp heller orginale Tamiya deler, litt dyrere, men varer mye lengre!
(Høres nesten ut som en gammel tyggis reklame fra '80 tallet :P)
Bruk TA03 kulediff (delenummer 53267), funker knall i M03!
Bruk M-Chassi TRF dempere (delenummer 54000), de beste på markedet!
Jeg har lært leksen med 3racing, du har garanti på delene så lenge de er ubrukt, om du monterer de og bruker de så opphører garanti..... Og jeg kan love deg at den 3racing diffen ikke vil holde 2 batteripakker engang før den pakker sammen og er skrot!
(Jeg har kjøpt en engang og testet den, den er skikkelig dårlig!)
Monter F201 pinion på M03'n også, kjøp herdet 20T, ligger i lista til F201.
Jeg har ennå ikke slitt ut min, ser fortsatt ny ut etter 2 år kjøring!
Får også lengre levetid på girkassen med den.
Da var bilen i hus, er no alu drivverk foran, blanke ganske tynne og følgte med en børste motor står 12x4 skrapet in og yokomo på den. Noen som vet hva dette er ?
Og en Tazer 15T esc og en futaba 3305 servo og en ekstra blank mini body. skal ha en kul farge på den tror jeg.
Attached Files
Last edited by Martin K.; 25 February 2010, 23:54.
More WindsYou will have slightly more runtime and the car will feel very smooth. You will have also more top speed, but you will loose some punch. 12X4
Fant det selv i steden for et svar uten noe mening.
More WindsYou will have slightly more runtime and the car will feel very smooth. You will have also more top speed, but you will loose some punch. 12X4
Fant det selv i steden for et svar uten noe mening.
Dette er også en motor som er veeeeldig rask for en M03, og dødare for regulatoren som begynner å makses med 15t
Jo lavere antall viklinger, jo raskere, men x4 betyr fire tråder; altså mindre moment enn en tykk tråd.
Ja har en sport tuned som skal i den uansett eller en sånn standard sølv kanne. Ville vel aller helst hatt en 13T børsteløs eller noe.
Har en GRP C tamiya med sport tuned, er så ræva bremse kraft synes jeg.
Last edited by Martin K.; 26 February 2010, 12:07.
Comment