Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-chassis forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Er det noen som har en M-05 som går fort / bra uten å steppe /hoppe bak i svingene .Vi har prøvd 4 stk .
    3 hopper mye og en som er nesten bra , men med en motor som går sakte .
    Dette gjelder innekjøring på teppe .
    + 40 med M-Chassis
    Roy Bråten

Comment

• Noen som vil være med å kjøre på rc-land.no i dag fra ca 15:30?
      Vi er 2 stk ihvertfall
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

Comment

• Originally posted by Roy Bråten View Post
        Er det noen som har en M-05 som går fort / bra uten å steppe /hoppe bak i svingene .Vi har prøvd 4 stk .
        3 hopper mye og en som er nesten bra , men med en motor som går sakte .
        Dette gjelder innekjøring på teppe .
        Bruker dere oljedempere? Hvordan er demperoppsettet framme og bak?
        Team RC Companiet - Minicupen.no
        VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

Comment

• 30 olje i demperene 2 hull forran 3 bak stive fjærer forran medium bak .
          Dette virker veldig bra på M-03 bilene våre .
          M-05 med samme oppsett / hjul og karosseri er håpløst .
          Prøvde mykere fjærer bak på Sørli og da steppet den der også , så jeg tror jeg skal stive den opp bak .
          + 40 med M-Chassis
          Roy Bråten

Comment

• PM sendt, Roy.

Comment

• Testa sjissassen igår med 3,5T og LiPo, det gir begrepet overmotorisert en helt ny betydning!

Comment

• hahaha

Det kan jeg tenke meg
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

Comment

• Testet dette for et par år siden jeg også. Hysterisk morsomt, og det rare var at drivverket hadde null problemer med å takle det. Heftig.

Syns forøvrig det er på høy tid med børsteløst i denne klassen også, så vi unngår problemet med store variasjoner i motorytelsen på den blanke 540'n. Vi kan lære mye av gutta i Australia her. De har funnet ett sett som er billig.

Sjekk www.rc-mini.net
                  [ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
                  -----------------------------------------------------

Comment

• Originally posted by spiro View Post
                    Testet dette for et par år siden jeg også. Hysterisk morsomt, og det rare var at drivverket hadde null problemer med å takle det. Heftig.

Syns forøvrig det er på høy tid med børsteløst i denne klassen også, så vi unngår problemet med store variasjoner i motorytelsen på den blanke 540'n. Vi kan lære mye av gutta i Australia her. De har funnet ett sett som er billig.

Sjekk www.rc-mini.net
                    Endelig en som har sett lyset, vi her oppe i Kristiansund bruker dette systemet. Vi har kjørt med dette i snart 2 år allerede. Ennå har ingen ødelagt motor eller esc på grunn av feil. Er kun 1 regulator som har blitt svidd grunnet feilkoblet pluss og minus. Det er mulig å få dette systemet hjem til 60 USD inkl frakt som blir rundt 380 norske kr.
                    Når dette er så billig og alle har lik fart så blir jo løpene jevnere også, er heller ikke noe hokus pokus med software som kan gjøres på dette systemet med boost software og slikt. Varmen på motorene er også mye lavere, vi kjører med 20 tenners pinion og temeratur på motor er lave 45 grader etter 5 min. løp. For oss her oppe er det uaktuelt å gå tilbake til børstemotor i våre biler.

Her er mine 2 M05Pro..

Lurer på om jeg skal selge den svarte... Begge biler er like med options og oppsett.
                    Den svarte har bestetiden på vår bane, beste snitt tid og flest seiere på løpene.
                    Begge har alle options Tamiya har til bilene, er lagt til Tamiya alu demperfeste foran og stab stag på de begge nå. Begge er med ezrun 35A esc og 3000kv/13T motor. Vi kjører med 2s lipo 4000mah 20C Intellect batteri.
                    Last edited by McLaren; 23 July 2010, 14:40. Reason: Lagt til bilder og litt mer info.

Comment

• Feite biler Arild! Kult å se at det er andre også som er 100% stormannsgale. Det eneste kjipe med å handle det settet er at det ikke tar børstemotorer. Hadde vært kjekt å kunne dytta inn en blank 540 eller en sport tuned uten å bytte reggis hvis man stiller på et klubbløp som ikke godtar børsteløst.

Jeg har sendt deg en PM ang kjøp av den ene bilen din.

Comment

• Originally posted by spiro View Post
                        Feite biler Arild! Kult å se at det er andre også som er 100% stormannsgale. Det eneste kjipe med å handle det settet er at det ikke tar børstemotorer. Hadde vært kjekt å kunne dytta inn en blank 540 eller en sport tuned uten å bytte reggis hvis man stiller på et klubbløp som ikke godtar børsteløst.

Jeg har sendt deg en PM ang kjøp av den ene bilen din.
                        Feil spiro, esc'n tar børstemotor også... Iallefall gjorde V1 av de. Er faktisk usikker om V2 gjør det nå.
                        Skal lese pm nå.

Comment

• Originally posted by McLaren View Post
                          esc'n tar børstemotor også...
                          Det skal jeg jaggu sjekke opp. Gjør den det er det jo ikke tvil.

Comment

• Innlegg fra tekniker hos Hobbywing på R/C Tech Forums:

EZRUN series ESC cannot drive brushed motor...

...Only Xerun 120A and Xerun 60A (Version 1.2) can drive brushed motor, even in our newest version Xerun 120A (Version 2.0), we cancel this function, because it seems brushed system is not popular now.
                            Skal sjekke litt mer, men det ser dårlig ut.

Edit:
                            Og her er spec fra HobbyWing. Kun børsteløst desverre.
                            Last edited by spiro; 23 July 2010, 16:25.

Comment

• Skal lete litt her hjemme, har 3 stk av V1.1 av ezrun. Se om jeg finner bruksanvisningen. Tror den tok børstemotor.
                              Er ikke forskjell på effekt fra V1.1 til V2 som vi har merket.

Comment

• Nei, nå skal jeg kjøpe meg en M-05
                                Tenkte at jeg skulle bestille mesteparten fra rcmodel.hk
                                - M-05 Pro Blue plated version
                                - Mito body
                                - Stick pack LiPo x2
                                - Sølvkanne
                                - Esc
                                - Ekstra felger

og resten fra rcmart.com
                                - Servo
                                - Slicks
                                Men da mangler jeg bare lipo cut-off, eller? Lakk kjøper jeg nok bare fra micromonsters eller skala1.Om det er noe annet jeg burde kjøpe med av reservedeler og slikt, så bare skrik ut.
                                Last edited by Sindre :); 1 August 2010, 12:30.
                                Traxxas Slash 4x4 - Tamiya M-05 Pro - Tamiya XC Pajero

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X