Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-chassis forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by HF-r
    tenkte jeg bare skulle nevne at med littegranne justering funka mx5en min supert med de samme skumdekka.. henger ikke heeelt på martin hele tida. men han jukser. kan kjøre.. jeg har knapt tatt i en rcbil de siste 5 åra :P

men mye kulere å kjøre dem på skumhjula her enn på org dekka..

oppsett på min? lav stiv og uten krengningshemmere..

noen gode tips på å "tighte" opp styringa litt på mchassis ? kjører med kjip futaba servo. bilen "vandrer" litt mer sideveis enn jeg liker. Trinity fueltouringen jeg kjørte sist jeg dreiv med rc føltes en SMULE tightere i styring osv..

jeg har nå montert turnbuckles i fra tl01 chassiset på min bil disse må du kape ned 4 mm men det vet jeg du fikser. det meste av slakken ble borte og i tilleg bløe det mye enklere å justere spissing. har også filt lit på servo saver og styre armer for å fjerne noe av den bump steer som disse bilene har.
    tok i samme slengen å bytta ut bærearms akslene til rustfrie med e-clips i stede for de originale skruene.
    demonterte også hubbene og slipte ned endene på dem slik at jeg kunne legge i mellm en skive på hversiden før jeg skrudde inn king pin skruene igjen. har nå mer eller mindre ikke noen slakk hjulophenget i det hele tatt.
    nå er det sikekrt noen som vil pirke på at jeg har modda bilen men det får stå sin prøve.
    gleder meg til å prøvce med ny justert chassis og skumdekk når de kommer.
    A REAL TWIN IS A V-TWIN.
    alt under 1200 cc er en startmotor.
    R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

Comment

• Da var enda en kjøredag over, og idag/igår var jeg hos Røyken Modellbilklubb. En genial bane for M-chassis og mange hyggelige folk, så Harald og jeg fikk kjørt fra oss. En annen god ting var at vi kjørte litt feil, og fant da flere herlige, snødekte veier for gammel Volvo 360, gikk bredt stort sett hele veien uten anstrengelser.

Også på denne banen fungerte skumdekkene ideelt, men det var ganske kjølig der, så en dråpe smøring på bakhjulene var ikke å forakte. En av de store fordelene jeg har merket er at jeg ikke taper noe ut av svinger med skumdekk, noe jeg normalt ville gjort mot rwd-bilene hvis jeg kjørte gummihjul, siden jeg har diff som er løsere enn original.

Listen over de som har bestilt dekk begynner forresten å bli så stor at jeg bestiller trolig mer dekk enn en gjennomsnittlig hobbybutikk......
      Martin Sørlie - 1985
      TLR - Absima - Spektrum
      Darkspeed Racing
      www.teamsmallsize.com

Comment

• må også nevnes at jeg presterte å rase girkassa på Mchassis bilen min med blank 540 motor..

jeg lover.. jeg kjører bare pent......... :P
        Harald Frøislihagen - rwd pilot

Comment

• Originally posted by HF-r
          må også nevnes at jeg presterte å rase girkassa på Mchassis bilen min med blank 540 motor..

jeg lover.. jeg kjører bare pent......... :P
          Jøss, er det fordi du kjører med skum og at det ruller LITT ekstra da, så røk den?
          YOKOMO DIB RED | YOKOMO WRAP UP NEXT FRD | KYOSHO INFERNO MP 7.5 | TAMIYA M-CHASSIS M-06

Comment

• Ja, det må det ha vært. For det var ikke noe sånt som at vi kjørte mot hverandre og snudde hver annen runde, så den som ledet kunne ende opp med å fronte med den andre, det var ihvertfall ikke sånn det foregikk............

Og gutter, husk at kl. 12.00 er siste frist for bestilling av hjul!!
            Martin Sørlie - 1985
            TLR - Absima - Spektrum
            Darkspeed Racing
            www.teamsmallsize.com

Comment

• Hei!

Er det noe som er et must å ha på M?
              Jeg har kulelagersett, men er det noe annet?

Fabiz
              Smallsize Hobbyland A/S
              Team Losi : Spektrum

Comment

• Originally posted by Fabiz
                Hei!

Fabiz
                Du må ha et batteri, en servo, regulator og radio men det vet du sikkert.
                ellers er det ikke noe du må ha men et sett med forskjellige fjærer skader vel ikke.
                A REAL TWIN IS A V-TWIN.

Comment

• Originally posted by Fabiz
                  Hei!

Fabiz
                  Dempere og aluminium spindler er neste steg, men intet must. Og der stopper egentlig listen med nødvendige ting. Det meste annet av options er totalt unødvendig
                  Martin Sørlie - 1985
                  TLR - Absima - Spektrum
                  Darkspeed Racing
                  www.teamsmallsize.com

Comment

• Da har jeg endelig fått m03en. Prøvde den på furuset i går og den fungerte utrolig bra. Bilen var veldig lettkjørt og stabil, lå klistra til banen. Var mye bedre å kjøre enn m04en på alle måter. Dette kan ha litt med skumdekka å gjøre for de har jeg ikke prøvd på m04en. Tror dette er den beste rc bilen jeg har kjørt rent kjøremessig.

Dette setupet fungerte bra med Xpress Mini Foam dekk:

Foran:
                    70 olje
                    3 hull i demper
                    medium fjærer
                    3,5 mm høyde
                    2 grader toe out

Bak:
                    45 olje
                    3 hull i demper
                    myke fjærer
                    4 mm høyde
                    Standard upright

Hadde brukt ceramic grease i diffen og dette holdt ikke mange pakkene før den ble helt løs. Skal prøve med 30000 fett neste gang. Skal også prøve toe in uprightene som skal gjøre bilen mer stabil, ikke at det trengs for har aldri kjørt en mer stabil bil.

Jeppe Johannessen, 1981

Comment

• Originally posted by JJ
                      Da har jeg endelig fått m03en. Prøvde den på furuset i går og den fungerte utrolig bra. Bilen var veldig lettkjørt og stabil, lå klistra til banen. Var mye bedre å kjøre enn m04en på alle måter. Dette kan ha litt med skumdekka å gjøre for de har jeg ikke prøvd på m04en. Tror dette er den beste rc bilen jeg har kjørt rent kjøremessig.

Dette setupet fungerte bra med Xpress Mini Foam dekk:

Foran:
                      70 olje
                      3 hull i demper
                      medium fjærer
                      3,5 mm høyde
                      2 grader toe out

Bak:
                      45 olje
                      3 hull i demper
                      myke fjærer
                      4 mm høyde
                      Standard upright

Hadde brukt ceramic grease i diffen og dette holdt ikke mange pakkene før den ble helt løs. Skal prøve med 30000 fett neste gang. Skal også prøve toe in uprightene som skal gjøre bilen mer stabil, ikke at det trengs for har aldri kjørt en mer stabil bil.
                      Hvor kjøpte du de aludemperne og de andre alutingene hen?
                      YOKOMO DIB RED | YOKOMO WRAP UP NEXT FRD | KYOSHO INFERNO MP 7.5 | TAMIYA M-CHASSIS M-06

Comment

• Originally posted by nikko
                        Kjøpte de på www.rcmart.com
                        Jeppe Johannessen, 1981

Comment

• Originally posted by JJ
                          Originally posted by nikko
                          Har leita livet a meg etter aludempere uten hell. For de du har tilhører vel egentlig ikke en M-03 bil kanskje?

mvh nikko

Comment

• Her finner du det meste, og bare demperne er korte nok, er det gull!

Jeg kjører forøvrig Tamiya's versting dempere, de fins her:

Martin Sørlie - 1985
                            TLR - Absima - Spektrum
                            Darkspeed Racing
                            www.teamsmallsize.com

Comment

• Originally posted by nikko
                              Originally posted by JJ
                              Originally posted by nikko
                              Har leita livet a meg etter aludempere uten hell. For de du har tilhører vel egentlig ikke en M-03 bil kanskje?

mvh nikko
                              De er for div. tamiya biler og passer perfekt på m03 siden de er ganske korte. Også er det skrujustering på fjærene så du slipper å legge inn skiver for å justere høyden.Her er direkte link, men tror de er utsolgt for de blå fannt bare i sølv og svart:

Også trenger du noen korte fjærer. De som fulgte med var alt for myke. Jeg kjøpte disse:

de var de korteste jeg fannt (25mm) men måtte kutte dem litt for det. Kanskje tamiya sitt 53333 fjærsett er enda kortere? Noen som kan måle?
                              Jeppe Johannessen, 1981

Comment

• inneholder det demper sette 4 dempere eller må man bestille 4 stk.
                                det står så dårlig beskrevet at jeg blir sittende å lure. det er jo kjedelig å bestille 1 sett å bare få 1 demper.

50 mm lange dempere målt i far øye til Øye er et godt utgangs punkt.

Tamiya dele nummer 53333 er ca 22-23 mm lange litt forskjell på den mykeste og den stiveste
                                A REAL TWIN IS A V-TWIN.

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X