Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-chassis forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nå skal vi se

Slik ståa er nå, får vi ikke hjul før helgen. De svarte på forhånd at de kunne levere, men det viste seg selvfølgelig at de var waaaaaayy off....

Jeg har flere alternativer i huet, men antar at noen kommer til å være sterkt uenige. Ev. bare fordi det kan gi meg en fordel på søndag...

Alternativ 1: Vi kjører som det står, noen med små skum, noen med store og noen stakkarer med originale gummihjul. Forskjellen på festet og ikke minst størrelser på dekk vi resultere i at mange ikke henger med, jeg hadde ikke sjangs på en trening mot Jeppe da vi kjørte samme dekk, men litt størrelseforskjell. Og noen har jo ikke skumhjul i det hele tatt, disse vil naturlig nok ikke henge med.

Alternativ 2: Én mann dreier samme type hjul til alle før løpsdagen, som vi kan kjøpe på banen før start. Alle får likt, rettferdig nok, men det innebærer at alle må kjøpe hjul....

Alternativ 3: Vi kjører med frie hjul, men kun gummi. Alle har, det meste funker greit, og fartsforskjellen blir mindre merkbar. Jeg mener dette er det enkleste alternativet, og det blir ganske rettferdig.

Alternativ 1 og 3 er begge enkle, men det 3de er vesentlig mer rettferdig. Hva folk vil får vi jo se...

Yours truly,

Martin Sørlie
    Martin Sørlie - 1985
    TLR - Absima - Spektrum
    Darkspeed Racing
    www.teamsmallsize.com

Comment

• Jeg syns at m-chassi bilene skal stå med de hjulene de kommer med eller med kjøpte m-chassi hjul. (noe med klassen er at bilene skal være så like som mulig, for det er vel ingen som bytter motor og kjører i løp?)
      sigpic

Comment

• Ikke meningen å høres ut som en sur gammel gubbe, men jeg forsøkte å få skrevne regler i høst, og da ble jeg motarbeidet som faen... Selv om jeg bare renskrev det vi brukte...
        Martin Sørlie - 1985
        TLR - Absima - Spektrum
        Darkspeed Racing
        www.teamsmallsize.com

Comment

• Må si meg enig der...
          M-Chassi`n funker mer enn bra nok med gummihjul!!

Håper noen av dere kommer opp og kjører på klubbløpene vi skal ha i vinter.
          Alle er hjertelig velkomne

Klikk dere inn på http://www.vmbk.net ........så treffes vi :wink:
          Roger Larsen 67.... Valdres
          Meritter: Svømmeknappen i 1977

Comment

• Originally posted by Roger L
            Må si meg enig der...
            M-Chassi`n funker mer enn bra nok med gummihjul!!

Håper noen av dere kommer opp og kjører på klubbløpene vi skal ha i vinter.
            Alle er hjertelig velkomne

Klikk dere inn på http://www.vmbk.net ........så treffes vi :wink:
            Jeg kjørte gummi idag Og jeg fortsetter gjerne med de hjula....
            Martin Sørlie - 1985
            TLR - Absima - Spektrum
            Darkspeed Racing
            www.teamsmallsize.com

Comment

• Ja, og som du sier: det er noe alle har, og det er mest rettferdig

Det som hadde vært best, var hvis man kjørte bilen orginal med unntak av kulelager / oljedempere og uten å tukle med diff og slikt tull.....

Synd at en guttunge med ny bil må begynne med dette for å henge med!

Comment

Ja, og som du sier: det er noe alle har, og det er mest rettferdig
                Og alle har da lik rullediameter. Med mindre de velger å kjøre småhjula da...
                Martin Sørlie - 1985
                TLR - Absima - Spektrum
                Darkspeed Racing
                www.teamsmallsize.com

Comment

• Jeg kjører x-pattern og de er små, men jeg henger greit med for det.....
                  Eneste jeg har gjort, er å sette inn kulelager og bytte dekk......morro !!

Håper vi ser noen av dere oppe hos oss i vinter!!

Comment

Jeg kjører x-pattern og de er små, men jeg henger greit med for det.....
                    Eneste jeg har gjort, er å sette inn kulelager og bytte dekk......morro !!

Håper vi ser noen av dere oppe hos oss i vinter!!
                    Jeg har faktisk dratt den langt. Jeg har kulelager, oljedempere og en ekstra shim i diffen. That's all...

Men noen har jo tatt helt av. *hostJeppeharkhost*
                    Martin Sørlie - 1985
                    TLR - Absima - Spektrum
                    Darkspeed Racing
                    www.teamsmallsize.com

Comment

• Da har jeg konferert kjapt med Stig, og vi tar en avgjørelse på førermøtet på Søndag om hvilke hjul vi skal kjøre. Tenk dere godt om, flertallet bestemmer. Jeg er enig i alt, bare jeg får kræsja litt
                      Martin Sørlie - 1985
                      TLR - Absima - Spektrum
                      Darkspeed Racing
                      www.teamsmallsize.com

Comment

• Helt enig med Martin her!
                        Jeg har både 2 par skum og 5 par gummi, så det er det samme for meg...

Fabiz
                        Smallsize Hobbyland A/S
                        Team Losi : Spektrum

Comment

• Originally posted by Magnus S
                          Jeg syns at m-chassi bilene skal stå med de hjulene de kommer med eller med kjøpte m-chassi hjul. (noe med klassen er at bilene skal være så like som mulig, for det er vel ingen som bytter motor og kjører i løp?)
                          Er enig med Magnus her. Kjører ikke M-chassis selv, men gutta mine på 8 og 14 (Magnus S) gjør det. Noe av sjarmen med klassen er vel nettopp at kostnadene ikke blir for høye for å kunne henge med, og at det dermed blir tett og spennende racing Er klar over at det ikke er spesielt dyrt med f.eks. skumdekk, men det har lett for å bli slik at man stadig vil oppgradere til grommere deler.
                          Eventuelt kunne man ha en "modified" klasse, men da kan men vel like gjerne kjøre touring eller 1/12 track.
                          Roger Solmyr '67
                          Team Magic G4s RTR, Tamiya TNX 5.2R, M-chassis Suzuki Swift, TeamLosi XXXS-G+, Div. Mini-Z.

Comment

• bla bla
                            :P
                            Have no Fear FAT man is here
                            (57modell)

Comment

• M-Chassis

Hva er problemet med å kjøre med de billigste hjula i en billigklasse??????
                              ( Påstand : alle har gummihjul ????????? )
                              + 40 med M-Chassis
                              Roy Bråten

Comment

• Det viktigste her er vel å ha det gøy for en rimelig penge og at det ikke tar helt av... som det har lett for å gjøre.
                                Tror nok tiden hadde vært inne for regler for å begrense at det "tar av" og dør ut...

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X