Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-chassis forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • @Beining: Det følger med en grom regulator med revers... den mangler ikke noe på hverken kjørefølelsen eller farta til min 1500,- reggis.................................
    Martin Sørlie - 1985
    TLR - Absima - Spektrum
    Darkspeed Racing
    www.teamsmallsize.com

    Comment


    • Ok... det følger altså med regulator
      Da er jo det greit...
      Hva ble dere enige med dere selv om ang. servo?
      Oslo Modellbilklubb
      Xray T2 / Xray M18 / Mini-Z MR02 / Micro-T / Anderson MB-4 / AX10 / CR01 / Honey Bee FP

      Comment


      • Hvordan gikk det på løpet? Hvilke regler ble det kjørt med?
        Jeppe Johannessen, 1981

        Comment


        • ble kjørt med det folk ville. skumhjul og blank 540. ellers ganske fritt.
          gikk ganske problemfritt egentlig. gøyalt å få kjørt litt igjen..
          Harald Frøislihagen - rwd pilot

          Comment


          • Jeg legger ut noen regler som jeg syns vi burde holde.

            :1: Alt av elektronikk kan byttes. (Selv om det ikke trengs pga. at standar elektronikken er bra nok)
            :2: Det skal være lov å bytte dempere eller modifisere på demperne. (Da kan man justere høyden med demperene)
            :3: Det er ikke tilatt å kutte i chassiet eller andre deler av bilen som forandrer bilens kjøre egenskaper.
            :4: Man må benytte gummihjul/skumhjul som er lagd for m-chassi bilene, disse kan ikke ha blitt modifisert selv, de må komme fra en produsent som har lagd hjulene for m-chassi bilene.
            :5: Man må benytte en BLANK 540 motor.
            :6: Det er lov til å benytte FWD og RWD.

            Og kulelager må man jo få bruke :wink:

            HUSK det viktigste er at alle kan delta og ha det like morro med en standar bil!
            sigpic

            Comment


            • den eneste regelen jeg har stilt spørsål til er at kun FWD biler skal tillates.
              resten er planke kjøring og spilelr for meg liten rolle.

              Skal vi ha en klasse som kalles M- CHASSIS må denne være åpen for M-CHASSIS. hvilket innebefatter M01, M02, M03, M04 og alle variantene av disse chassisene. karosseri må også kunne være valgfritt.

              blir klasssen stopr nok kan vi kanskje spe på med litt flere karoseri typer også.
              A REAL TWIN IS A V-TWIN.
              alt under 1200 cc er en startmotor.
              R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

              Comment


              • alle får jo kjøre.. men få av de som mjauer mest som er på løp da... på trening er vel ikke regler så viktig.
                Morten Randen 1984 modell.
                www.lanekassen.no

                Comment


                • Originally posted by mrtn
                  alle får jo kjøre.. men få av de som mjauer mest som er på løp da... på trening er vel ikke regler så viktig.
                  jeg har ikke vært på løp enda det er riktig.
                  men det kommer een dag da jeg dukker opp.

                  edna får alle kjøre løp ja men hvis enkelte får det som de vill blir vi som desverre har en RWD utelatt i fra løsp kjøring hvis vi da ikek får igang en RWD klasse.
                  A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                  alt under 1200 cc er en startmotor.
                  R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                  Comment


                  • Originally posted by Jan-ivar
                    den eneste regelen jeg har stilt spørsål til er at kun FWD biler skal tillates.
                    resten er planke kjøring og spilelr for meg liten rolle.

                    Skal vi ha en klasse som kalles M- CHASSIS må denne være åpen for M-CHASSIS. hvilket innebefatter M01, M02, M03, M04 og alle variantene av disse chassisene. karosseri må også kunne være valgfritt.

                    blir klasssen stopr nok kan vi kanskje spe på med litt flere karoseri typer også.
                    stup i dass og dra ned da
                    vel :P
                    Have no Fear FAT man is here
                    (57modell)

                    Comment


                    • blir klasssen stor nok kan vi kanskje spe på med litt flere karoseri typer også.
                      Lite har man forstått, og lite vil man forstå, men i det kommende løpet i Valdres har man skjønt det: Reglementet er Kun FWD, blank 540 og gummihjul. Dempere og kulelager fritt.
                      TerjeB
                      V24 Powerboat med Twin high power 380 motors.
                      GPS-målt til 16 ærlige km/t.

                      Comment


                      • --------------------------------------------------------------------------------

                        Hele greia bunder jo i FWD kontra RWD
                        Skal RWD være lov må man tilate skumhjul .

                        Det aller beste vil være M-03 FWD + gummihjul + 540 motor + ikke kulediff men alle andre Tamiya orginaldeler tillatt ..

                        Dette er alt som trengs av regler da kan man vinne et løp med bilen rett ut av esken .
                        det har Roger + Frank og jeg bevist i vinter

                        Var dette vanskelig å lese / forså ?

                        Vi har 2 muligheter for å få jevn/billig og morsom klasse .

                        1
                        M-03 FWD + gummihjul + 540 motor + ikke kulediff men alle andre Tamiya orginaldeler tillatt ..

                        2
                        M-chassi + 540 motor + ikke kulediff men alle andre Tamiya orginaldeler
                        og fritt hjulvalg

                        Kanskje dere kan lese dette og slutte med all sippinga og personifiseringa.
                        Her har dere fått det inn med TESKJE .

                        Det er like stor motvilje fra noen om fritt dekkvalg som likeverdige biler .

                        En av disse reglene må settes for å få mest mulig jevne heat .
                        + 40 med M-Chassis
                        Roy Bråten

                        Comment


                        • Noen som har prøvd HPI dekka? Er det noe forskjell i grep på belta og ubelta. Noen som selger de i norge?
                          Jeppe Johannessen, 1981

                          Comment


                          • Originally posted by JJ
                            Noen som har prøvd HPI dekka? Er det noe forskjell i grep på belta og ubelta. Noen som selger de i norge?
                            jeg har kjøpt de på hobbyland ved to forskjellige andledninger tror de pleier og ha dem på lager . og grepet i belta u belta er litt forskjellig u belta gir bedre grep mens belta holder lenger ??? jeg bruker ubelta med medium shaped innlegg foran og ubelta med orginal innlegg bak. jeg har kjørt mye på mine dekk og de holder lengere en de tam d60 hjula syntes jeg .
                            Have no Fear FAT man is here
                            (57modell)

                            Comment


                            • X-patter`n dekka fungerer veldig bra....godt grep og lang levetid.

                              Det er faktisk de dekkene jeg skal bruke når jeg skal slå både Arild og Roy til helga.........tror jeg..... :wink:
                              Roger Larsen 67.... Valdres
                              Meritter: Svømmeknappen i 1977

                              Comment


                              • Originally posted by Roger L
                                X-patter`n dekka fungerer veldig bra....godt grep og lang levetid.

                                Det er faktisk de dekkene jeg skal bruke når jeg skal slå både Arild og Roy til helga.........tror jeg..... :wink:
                                skal du slå oss helt til Helga :P
                                Have no Fear FAT man is here
                                (57modell)

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X