Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-chassis forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nå er det guttungen som tar seg av m-chassis kjøringa her i familien, men poenget med klassen var vel at man skulle kunne ta en bil ut av boksen, lade batteriene og kunne vinne et løp?

Hvis man nå sier at - jo det er tillatt med kulediff og skumdekk. La oss si det koster 150,- for diff'en og så må man ha tre sett skum til 200,- da må plutselig 50 stykker spytte inn 350,- hver for at man skal komme på samme nivå igjen..

Etter min mening burde man tillate kun standard bil, kulelager og forsterkende deler.. That's it..

De som er sugne på fart og modding kan ta steget opp i Superstock..
    mvh, Espen Grimsgaard ('75)
    [[ har en kunst-pause.. ]]

Comment

• Tenk så enkelt det ville vært hvis vi kjørte orginale biler med gummihjul......

Det funker.....helt sant........

Det skal ikke være noe mål å få M-Chassi`n til å gå fortere/bedre ved å kjøpe "stæsj".......... (eller jukse med diff)
      Poenget må være å ha biler som går ca like fort, uansett om det er 15 eller 25 km/t og siden det skal koste så lite som mulig er det en naturlig tanke at bilen skal være så orginal som mulig.

Klassen er utrolig morsom (eller kan være...) og er helt klart den klassen som det er lettest å reklamere for når det gjelder rekruttering.
      To viktige argument er:
      1- Bilen er billig og man "henger med" med en orginal bil
      2- Bilen tåler utrolig mange "uhell" før man må kjøpe deler....!! :wink:
      Roger Larsen 67.... Valdres
      Meritter: Svømmeknappen i 1977

Comment

• Originally posted by Roger L
        Tenk så enkelt det ville vært hvis vi kjørte orginale biler med gummihjul......

Det funker.....helt sant........
        vel det funker det er sant og det er like gøy på landet som i byen :P ikke sant men jeg er ening med du dette re blitt for dumt orginal bil med drev diff gummi hjul begrens med deler dempere og spindler i alu er greit liksom men ikke et must heia norge
        Have no Fear FAT man is here
        (57modell)

Comment

• Hele greia bunder jo i FWD kontra RWD
          Skal RWD være lov må man tilate skumhjul .

Det aller beste vil være M-03 FWD + gummihjul + 540 motor + ikke kulediff men alle andre Tamiya orginaldeler tillatt ..

Dette er alt som trengs av regler da kan man vinne et løp med bilen rett ut av esken .
          det har Roger + Frank og jeg bevist i vinter .
          + 40 med M-Chassis
          Roy Bråten

Comment

• Da er bilen min senka fått kulelager og lakka karosseri.
            Dette syns jeg er passe med modding, og hvis alle kunne ha gjort dette og ikke så mye mer (forsterkede deler er seff. greit) hadde det blitt tett racing og mye mer morro.

Legger ut bilder av bilen min nå på styling og lakering greia
            sigpic

Comment

• Originally posted by Roy Bråten
              Hele greia bunder jo i FWD kontra RWD
              Skal RWD være lov må man tilate skumhjul .

Det aller beste vil være M-03 FWD + gummihjul + 540 motor + ikke kulediff men alle andre Tamiya orginaldeler tillatt ..

Dette er alt som trengs av regler da kan man vinne et løp med bilen rett ut av esken .
              det har Roger + Frank og jeg bevist i vinter .
              emn nå har det seg sånn da Roy at noen av oss vil kjøre bil med RWD.
              Hvorfor skal ikke vi få være med på moroa?
              A REAL TWIN IS A V-TWIN.
              alt under 1200 cc er en startmotor.
              R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

Comment

• Jeg er enig med de enkle reglene Roy skrev . bakhjulstrekkerne burde kjøre i en egen klasse.Jeg tror klassen snart dør ut hvis dere fortsetter sånn
                Tor øyvind Andersen 74
                Gjerdrum Motorklubb nå snart med egen Buggybane

Comment

• Synes å huske lange tråder om hvordan rekrutteringen skulle økes. Denne klassen er perfekt for lavbudsjettsførere. Keep it simple!
                  Trond Nyborg, 30 år, Trondheim, M-03 med gummihjul og kulelager.

Comment

• Originally posted by trondsn
                    Synes å huske lange tråder om hvordan rekrutteringen skulle økes. Denne klassen er perfekt for lavbudsjettsførere. Keep it simple!
                    keep it simple stupid er et godt ordtak som vi Normenn desverre aldrig klarer å hlde oss til.

for meg er M-chassis en kjempe klasse da den passer mitt budsjett helt perfekt. rekruterings messig er den også helt perfekt.
                    men desverre er det da noen som skal være best i gata å da starter hysteriet med engang.

om vi skal ha et enkelt reglement? JA!
                    skal vi sette noen begrensninger? JA! på motor dekk og option deler. kule lager, olje dempere, bærearms aksler og toe in hubber bør være tillat samt turnbuckles på stryinga. modifisering av chassis bør ikke være tillat.
                    for de som på død å liv skal teste ut å være råest i gata og vil bruke bøtter å spann av penger for å kjøre fort: gi dem en egen modified klasse.
                    A REAL TWIN IS A V-TWIN.

Comment

• emn nå har det seg sånn da Roy at noen av oss vil kjøre bil med RWD.

Selfølgelig vil noen kjøre RWD da denne er mye raskere enn en FWD.
                      Behøver ikke å være rakettforsker for å skjønne det .

Hva er morroa ?
                      er ikke det å kjøre jevnt på like premisser ????
                      Eller å kjøre RWD og kjøre fra alle med M-03 FWD.
                      Hvem blir dette morro for ??????

FWD og RWD blir ikke morro før skum er tillatt .
                      M-03 FWD m/ hva somhelst av hjul er morro .

Vi vet av erfaring at de regler jeg skrev over er BILLIG MORRO
                      + 40 med M-Chassis
                      Roy Bråten

Comment

• Originally posted by Roy Bråten
                        emn nå har det seg sånn da Roy at noen av oss vil kjøre bil med RWD.

Selfølgelig vil noen kjøre RWD da denne er mye raskere enn en FWD.
                        Behøver ikke å være rakettforsker for å skjønne det .

Hva er morroa ?
                        er ikke det å kjøre jevnt på like premisser ????
                        Eller å kjøre RWD og kjøre fra alle med M-03 FWD.
                        Hvem blir dette morro for ??????

FWD og RWD blir ikke morro før skum er tillatt .
                        M-03 FWD m/ hva somhelst av hjul er morro .

Vi vet av erfaring at de regler jeg skrev over er BILLIG MORRO
                        Det var faktisk et ræva argument Roy. Harald bryr seg pøkk om R/C, men har en 1:1 MX-5 med Turbo og snart over 300 velvillige HK. Allikevel syntes han det så moro ut siden han kunne kjøre med en Tamiya M-Chassis MX-5. Han kommer uansett bare til å ligge midt i feltet og more seg.

Og samme sak med Jan Ivar, han kan kjøre fet Alfa fra 60-tallet, og i tillegg koster det nada. Han også kjører for moro, og bare i ny og ne.

Jeg betviler STERKT at noen av disse gutta valgte RWD fordi det går fortest.

Jeg valgte fwd nå av en enkel grunn, jeg slipper å bli så jævla uglesett.
                        Martin Sørlie - 1985
                        TLR - Absima - Spektrum
                        Darkspeed Racing
                        www.teamsmallsize.com

Comment

• Tja, er vel ikke SÅ vanskelig dette.

Bare å sette FWD det, så får folk skaffe det om dem vil kjøre løp, vil dem bare ha det gøy så er man fortsatt velkommen på lokalet og trene, preike og har det kjempefint.

Altså, finnes et HAV av biler det IKKE arrangeres løp for, fordi de ikke passer inn i klassene.

Dette er såre enkelt. Roy og de andre veit hva som er greit. Skriv det ned.

1: Orginal bil.
                          2: bytte xx del
                          3: bytte xx del
                          ALT annet må være orginalt.

Da koster det nada, alle veit hva dem skal skaffe OM dem vil kjøre løp.

Så får man heller leve med at en og annen stakkar har bommet, eller kjøpt noe for å dure med på en parkeringsplass or what ever.

I det store og det hele er jo M-Chassie på vei oppover igjen, og denne klassen har ADRI kostet penger å holde på med, de som nå skriker og sier noe annet prater rett og slett tullball

Stig Berntsen

Comment

• ja det jo bare å kjøpe ny bil det når det kommer en ny klasse eller fordi alle andre skjal kjøre denne bilen

det er ikek alle som sitter her å har RÆVA full av gryn å kan kjøpe biler og utstyr i hytt å pine.

At RWD er mye raskere en FWD tviler jeg sterkt på med tanke på at girkassene og utveklsingen i disse bilen er nøyakktig like. de har til og med samme dele nummer. den eneste forskjellen på rwd og fwd gierkassene er girhuset. setter men m03 dekk på en m04 så er det ingen forskjell bortsett ifra hvilken ende av bilen driv hjuløa sitter.

Nå er ikek jeg noen stor trussel i et start felt uansett. jeg har nå kjørt et par tre ganger på furuset og blitt grundig fra kjørt hver gang av FWD biler.
                            det har sikkert noe med førern å gjøre. men jeg kjøper ikke det argumentet at RWD vbilene er så forbanna mye raskere en FWD bilene.

det er da ikke noe problem å stille op i norges cup løp med en Tamita tt01 f.eks. men da sopilelr det vel ingen rolle da for da er man garantert ikke noen trussel for de etablerte førerne som IKKE TÅLER NEDERLAGET MED Å BLITT SLÅTT AV EN DÅRLIGERE FØRER FORDI HAN HAR EN BEDRe BIL.

Jeg hadde tenkt å melde meg på i M-chasssi løp i vinter men det gir jeg faen i for å si det mildt. Det belir så forbanna feil at man på grunn av et annet bil valg en massen ikek skal få stille i et løp.

Jeg tror dere er i ferd med å ødelegge denne klassen mens den er i start gropa.
                            jeg har også ønsket meg en billig klasse som alle kan være med å kjøre i nå i flere år og denne klassen trodde jeg nå kom men som nevnt den er på vei til å bli ødelagt at et JÆVLA utstyrs hysteri.
                            M-chassi burde være en rein buget klasse hvor nybegynnere og personer somn bare vil kjøre sporadisk kan kjøre. jeg vil gå så langt som å si at klassen ikke brurde vært åpen for lisensierte fører i det hele tatt.
                            A REAL TWIN IS A V-TWIN.

Comment

• om dette er måten folk skal rekrutters til en nybegynner klasse så er dere helt på bærtur hele gjengen..

nesten så jeg husker hvorfor jeg slutta med rc jo.. etter å ha kjørt igjen i halvannen mnd..

forventer et kort svar her nå folkens.. noe poeng at jeg stiller på søndag for å kjøre? Eller blir jeg uglesett / svartelista fordi jeg kjøpte en mchassis med motorn i feil ende, når jeg uansett har detta greiene bare for å få lekt litt innimellom.. utfra det jeg har sett på kjøring, så vil de som faktisk KAN kjøre rcbil klare å kjøre fra meg i min rwd Mchassis any day.. dere gamlegutta bør ikke ha noen vanske med å kjøre rundt meg, eller blir noen truet av at man har rwd ?

mchassis klasse tenkte jeg.. der er alt bare for morroskyld osv.. der kan man ha det morro uten for mye pes og mas. samme er det sikkert flere andre nybegynnere som tenker.

ps roy.. jeg kjører rwd fordi jeg ville ha mx5 kaross. enkelt og greit.. er du virkelig så blåst at du tror jeg kjøpte en rwd bil for å få en urettmessig fordel når jeg satser ALT på denne meget seriøse race klassen ?
                              greit roy. innfør begrensninger på alt du ikke liker. men fjern i samme slengen lisensierte /proffe førere fra klassen så blir det en ekte rekrutteringsklasse. og da er ingen av førerne gode nok til å ta fordel av en eventuellt "bedre" bil..

tror nesten dere bruker hele rwd greia som en "unnskyldning".. tenk om noen i en rwd bil skulle kjøre fra dere.. da har han "juksa".. haha. latterlig..

jeg har kjørt mye med martin nå.. han griser meg like jævlig, med akurat like mye, uansett om han kjører rwd eller fwd bilen.. klarer ikke helt se forskjellen jeg, bortsett fra på førersida..

men få et svar da..er det noe poeng for meg å komme i morgen eller skal man bare drite i det for å slippe grinete voksne folk som ikke vil være med å leke i sandkassa fordi noen ikke har samme farge på matchbox bilen som dem..

GROW UP..
                              Harald Frøislihagen - rwd pilot

Comment

• vis man ser på gutta over dammen så har man 2 klasser rwd og fwd.. kanskje det man må ordne her og da.. så kan alle kjøre løp.. http://www.tamiyausa.com/tcs_races/rules.php
                                Morten Randen 1984 modell.
                                www.lanekassen.no

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X