Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-chassis forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Halla....
    Noen som har kjøpt/prøvd det nye karbon-chassiet til M-03 og M-04?
    Roger Larsen 67.... Valdres
    Meritter: Svømmeknappen i 1977

    Comment


    • Originally posted by Roger L
      Halla....
      Noen som har kjøpt/prøvd det nye karbon-chassiet til M-03 og M-04?
      Link??
      Tamiya - enough said..

      Comment


      • hvor har du sett det?
        Morten Randen 1984 modell.
        www.lanekassen.no

        Comment


        • det lå på en hk side tror jeg det var husker ikke hvor det var jeg så det jeg også stilig da
          Have no Fear FAT man is here
          (57modell)

          Comment


          • Halla....
            Noen som har kjøpt/prøvd det nye karbon-chassiet til M-03 og M-04?
            Da mangler bare aluminiumsbukker og en ny forstilling før vi har et skikkelig 1/12 chassis. Når jeg tenker meg om, så passer en 03FWD rett på et 1/12-chassis (har samme akselavstand og sporvidde).

            Nå gjelder det bare å finne noen lange karosseristolper til den gamle Assen.
            TerjeB
            V24 Powerboat med Twin high power 380 motors.
            GPS-målt til 16 ærlige km/t.

            Comment


            • Vi kan jo egentlig bare kjøre 1:12 biler med Mini kaross og 540.... Nei, faen, den idéen er jo Mardave sin.... haha...
              Martin Sørlie - 1985
              TLR - Absima - Spektrum
              Darkspeed Racing
              www.teamsmallsize.com

              Comment


              • Hei!

                Må bare si noe om dekk og Trekk her...

                I helga fikk vi bevist at det går raskere med RWD.
                Harald F kom på en 2. Plass totalt.
                Det med dekk:
                Jeg kjørte skum.
                Jeg fikk bilen på Onsdag, og på Søndag fikk jeg 2.Plass i 2 kvalheat og en 3.Plass i den ene A-Finalen.
                Dette var de beste plassene mine.
                Jeg kjørte på skumhjul(Xpress, ikke Touring) Og jeg hadde beste rundetid i det første kvalheatet.
                Dette var fordi jeg kjørte skum og hadde mye bedre styring enn med gummi...

                Fabiz
                Smallsize Hobbyland A/S
                Team Losi : Spektrum

                Comment


                • Originally posted by Fabiz
                  Hei!

                  Må bare si noe om dekk og Trekk her...

                  I helga fikk vi bevist at det går raskere med RWD.
                  Harald F kom på en 2. Plass totalt.
                  Det med dekk:
                  Jeg kjørte skum.
                  Jeg fikk bilen på Onsdag, og på Søndag fikk jeg 2.Plass i 2 kvalheat og en 3.Plass i den ene A-Finalen.
                  Dette var de beste plassene mine.
                  Jeg kjørte på skumhjul(Xpress, ikke Touring) Og jeg hadde beste rundetid i det første kvalheatet.
                  Dette var fordi jeg kjørte skum og hadde mye bedre styring enn med gummi...

                  Fabiz
                  Stygt å si det, men det er bullshit. Harald hadde trolig kjørt fortere med min fwd. Han hadde mindre toppfart på langsiden enn flere, og kjørte bra. Min fwd er bedre å kjøre, bedre fart, og Harald hadde trolig vunnet med den. Slutt å se syner.

                  Men over til noe av det samme. Ja, rwd har trolig et større potensiale for å gå fort. Og det har jeg aldri nektet for. Men, det er kun de mest innbitte som hadde klart å ha en fordel av det. Jeg kan si det slik Fabian, hadde du hatt en rwd, hadde du neppe kjørt noe fortere av den grunn. Den er vanskeligere å kjøre, og trenger mer finesse hva oppsett angår... Jobbing med kjørestil, gode oljedempere og trening, trening, trening, trening og enda litt trening er trikset for de fleste.
                  Martin Sørlie - 1985
                  TLR - Absima - Spektrum
                  Darkspeed Racing
                  www.teamsmallsize.com

                  Comment


                  • fabiz. det eneste vi fikk bevist er at du kjører mye saktere med din fwd bil enn feks bjørn og arild gjør med sine..
                    og det KAN jo faktisk hende jeg husker noe hva angår kjøringa selv om det er noen år siden sist.. at jeg faktisk kjørte fra deg har ikke nødvendigvis BARE med at min er rwd vettu (ikke skrevet for å være slem eller rasere noen sine høye egentanker om sine egne kjøreferdigheter)..

                    jeg blir bare mere og mere kvalm jeg men kom med fwd bil og gummi så skal vi se .og martin er tydligvis guden din så la guden leve hurrra hurra hurra Idea og kjører du ikke fra meg en gubbe på 49 med reflekser som en sirups dunk ja da må du vel skjønne at det faktisk er det at bilene er mere like da heheh er det noe som har et batteri som ikke er kortslutta og selge billig eller jeg brukte opp det eneste jeg hadde på søndag
                    martin er ikke guden min(også et bra usakelig argument å komme med). bare et sammenligningsgrunnlag da det som oftest ikke har vært så mange andre mchassis biler og kjørt når jeg har vært der..
                    FWD bil og gummi? hvorfor skal jeg komme med gummi om dere kjører på skum ? gubbe var bra beskrivelse. grinete og gammel sådan sånne som deg som gjør det ekstra trivelig å komme på løp. spess når argumentasjonen ender i at jeg er tosk, dum, dyrker martin som gud osv..


                    Roy, beklager. blandet deg og kai rønning jeg. sorry.. (husker ikke alle ansikter helt enda vettu)
                    Harald Frøislihagen - rwd pilot

                    Comment


                    • Utrolig hvor lenge man skal diskutere om forskjellene på RWD og FWD....

                      Det er også litt tankevekkende at noen i det hele tatt lurer på om det er forskjell..........

                      Når det etter 300 innlegg og 11 000 (!!!) visninger ikke har "gått hjem", ser det ikke bra ut......

                      Still en av hver type på startstreken så ser dere best forskjellen.
                      Litt av samme effekten har man i hver sving.

                      Helt utrolig, men i løpet av et heat blir det ei hel bøtte med forskjell.... :wink:

                      Tut og Kjør


                      og igjen...... PM er en fin ting........ :wink:
                      Roger Larsen 67.... Valdres
                      Meritter: Svømmeknappen i 1977

                      Comment


                      • Originally posted by HF-r
                        fabiz. det eneste vi fikk bevist er at du kjører mye saktere med din fwd bil enn feks bjørn og arild gjør med sine..
                        og det KAN jo faktisk hende jeg husker noe hva angår kjøringa selv om det er noen år siden sist.. at jeg faktisk kjørte fra deg har ikke nødvendigvis BARE med at min er rwd vettu (ikke skrevet for å være slem eller rasere noen sine høye egentanker om sine egne kjøreferdigheter)..

                        jeg blir bare mere og mere kvalm jeg men kom med fwd bil og gummi så skal vi se .og martin er tydligvis guden din så la guden leve hurrra hurra hurra Idea og kjører du ikke fra meg en gubbe på 49 med reflekser som en sirups dunk ja da må du vel skjønne at det faktisk er det at bilene er mere like da heheh er det noe som har et batteri som ikke er kortslutta og selge billig eller jeg brukte opp det eneste jeg hadde på søndag
                        martin er ikke guden min(også et bra usakelig argument å komme med). bare et sammenligningsgrunnlag da det som oftest ikke har vært så mange andre mchassis biler og kjørt når jeg har vært der..
                        FWD bil og gummi? hvorfor skal jeg komme med gummi om dere kjører på skum ? gubbe var bra beskrivelse. grinete og gammel sådan sånne som deg som gjør det ekstra trivelig å komme på løp. spess når argumentasjonen ender i at jeg er tosk, dum, dyrker martin som gud osv..


                        Roy, beklager. blandet deg og kai rønning jeg. sorry.. (husker ikke alle ansikter helt enda vettu)
                        Kan ikke se i innlegget mitt at jeg kalte deg verken dum eller tosk men kansje jeg skulle ha gjort det :P hehehe
                        Have no Fear FAT man is here
                        (57modell)

                        Comment


                        • neida. ikke på forumet. bare ellers
                          Harald Frøislihagen - rwd pilot

                          Comment


                          • Originally posted by HF-r
                            fabiz. det eneste vi fikk bevist er at du kjører mye saktere med din fwd bil enn feks bjørn og arild gjør med sine..
                            og det KAN jo faktisk hende jeg husker noe hva angår kjøringa selv om det er noen år siden sist.. at jeg faktisk kjørte fra deg har ikke nødvendigvis BARE med at min er rwd vettu (ikke skrevet for å være slem eller rasere noen sine høye egentanker om sine egne kjøreferdigheter)..

                            jeg blir bare mere og mere kvalm jeg men kom med fwd bil og gummi så skal vi se .og martin er tydligvis guden din så la guden leve hurrra hurra hurra Idea og kjører du ikke fra meg en gubbe på 49 med reflekser som en sirups dunk ja da må du vel skjønne at det faktisk er det at bilene er mere like da heheh er det noe som har et batteri som ikke er kortslutta og selge billig eller jeg brukte opp det eneste jeg hadde på søndag
                            martin er ikke guden min(også et bra usakelig argument å komme med). bare et sammenligningsgrunnlag da det som oftest ikke har vært så mange andre mchassis biler og kjørt når jeg har vært der..
                            FWD bil og gummi? hvorfor skal jeg komme med gummi om dere kjører på skum ? gubbe var bra beskrivelse. grinete og gammel sådan sånne som deg som gjør det ekstra trivelig å komme på løp. spess når argumentasjonen ender i at jeg er tosk, dum, dyrker martin som gud osv..


                            Roy, beklager. blandet deg og kai rønning jeg. sorry.. (husker ikke alle ansikter helt enda vettu)
                            Det jeg mener er akkurat det med at du kjørte fortere enn meg.
                            Du så jo ut av svingene, vi lå ligt inn i svingen, og etter svingen kom du som et uvær ut av skapet....
                            Men jeg prøver ikke å lage uvenner, jeg bare diskuterer litt.... :wink:

                            PS: Jeg vet at Bjørn og Arild kjørte fortere, men jeg hadde sikkert hatt litt bedre rundetider med Touring-Skum.....
                            Jeg hadde beste rundetid i første kvalheat da.... :wink:

                            Fabiz
                            Smallsize Hobbyland A/S
                            Team Losi : Spektrum

                            Comment


                            • forskjellen ligger ikke i bilen men på fører´n. enkelt å greit.
                              A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                              alt under 1200 cc er en startmotor.
                              R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                              Comment


                              • Originally posted by Fabiz
                                Originally posted by HF-r
                                fabiz. det eneste vi fikk bevist er at du kjører mye saktere med din fwd bil enn feks bjørn og arild gjør med sine..
                                og det KAN jo faktisk hende jeg husker noe hva angår kjøringa selv om det er noen år siden sist.. at jeg faktisk kjørte fra deg har ikke nødvendigvis BARE med at min er rwd vettu (ikke skrevet for å være slem eller rasere noen sine høye egentanker om sine egne kjøreferdigheter)..

                                jeg blir bare mere og mere kvalm jeg men kom med fwd bil og gummi så skal vi se .og martin er tydligvis guden din så la guden leve hurrra hurra hurra Idea og kjører du ikke fra meg en gubbe på 49 med reflekser som en sirups dunk ja da må du vel skjønne at det faktisk er det at bilene er mere like da heheh er det noe som har et batteri som ikke er kortslutta og selge billig eller jeg brukte opp det eneste jeg hadde på søndag
                                martin er ikke guden min(også et bra usakelig argument å komme med). bare et sammenligningsgrunnlag da det som oftest ikke har vært så mange andre mchassis biler og kjørt når jeg har vært der..
                                FWD bil og gummi? hvorfor skal jeg komme med gummi om dere kjører på skum ? gubbe var bra beskrivelse. grinete og gammel sådan sånne som deg som gjør det ekstra trivelig å komme på løp. spess når argumentasjonen ender i at jeg er tosk, dum, dyrker martin som gud osv..


                                Roy, beklager. blandet deg og kai rønning jeg. sorry.. (husker ikke alle ansikter helt enda vettu)
                                Det jeg mener er akkurat det med at du kjørte fortere enn meg.
                                Du så jo ut av svingene, vi lå ligt inn i svingen, og etter svingen kom du som et uvær ut av skapet....
                                Men jeg prøver ikke å lage uvenner, jeg bare diskuterer litt.... :wink:

                                PS: Jeg vet at Bjørn og Arild kjørte fortere, men jeg hadde sikkert hatt litt bedre rundetider med Touring-Skum.....
                                Jeg hadde beste rundetid i første kvalheat da.... :wink:

                                Fabiz
                                For det er jo nemlig heeelt innlysende at sporvalg ikke har noen ting å si, siden Harald ikke kan noe om det, og aldri har lært seg å ta høyde før svingen og hente MYE fart ut...

                                Men les innlegget mitt om RWD vs. FWD lenger opp. Harald er en flink fører, men skal han hente noe mer ut av bilen nå, må han jobbe hardt med den. Kjøringen er det eneste han kan hente mye ut av.

                                Og det må også Fabiz. Trøst deg med at du har mange år igjen på å bli voksen.
                                Martin Sørlie - 1985
                                TLR - Absima - Spektrum
                                Darkspeed Racing
                                www.teamsmallsize.com

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X