Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-chassis forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hmmm.. alle sine ønsker... er vell kun snakk om at vi vil kjøre en klasse der alle M-chassie har lov til å kjøre da.. i standard utførelse, med kulelager og olje dempere...
    Tamiya - enough said..

    Comment


    • Ja...
      Er det noen som skal til Furuset som har en liten bolt til å feste spindelen med? :?
      Jeg vil gjerne kjøpe den....

      Fabiz
      Smallsize Hobbyland A/S
      Team Losi : Spektrum

      Comment


      • Originally posted by BugFreak
        hmmm.. alle sine ønsker... er vell kun snakk om at vi vil kjøre en klasse der alle M-chassie har lov til å kjøre da.. i standard utførelse, med kulelager og olje dempere...
        det hadde jo vært det absolutt enkleste for å si det mildt.

        m-chassis levers jo med et karosseri spekter som vil kunne passe oss alle. jeg personlig synes Alfa RomeoŽn er det absolutt flotteste. men amdre igjen liker miniŽn og noen vil ha mx5 andre igjen vil ha mercedes slk.

        for meg å kjøe en Alfa romeo med FWD er helt utenkelig.

        men nå havner vel denne tråden i "for spesielt inntreserte snart"
        A REAL TWIN IS A V-TWIN.
        alt under 1200 cc er en startmotor.
        R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

        Comment


        • Originally posted by Jan-ivar
          Må jeg ha to biler for å henge med til envher tid, frister det ikke noe særlig.


          JA det kan du jo lure på?

          må jeg ha to biler jeg da for å få være med. frister ikke det meg for å si det mildt.
          La oss nå si vi hadde kjørt fritt med fwd og rwd, men helt standardbiler, med gummihjul.

          Ja, jeg skal være bråkjekk og breikjefta nå. Jeg hadde faen meg vunnet uansett bil.
          Martin Sørlie - 1985
          TLR - Absima - Spektrum
          Darkspeed Racing
          www.teamsmallsize.com

          Comment


          • ser ikke problemet jeg sippehuer.. blir du frakjørt av en som kjører rwd.. så er han i 99% av tilfellene en bedre fører og ville kjørt forbi deg uansett.

            blir det satt regelverk så jeg ikke får kjørt med det jeg har (som jo er en mchassis) så er det ikke aktuellt å kjøre no løp.. og ja .. jeg er så knyttet til mx5 karossen at jeg heller setter bilen på hylla som pynt enn å kjøpe mini.

            hva med forbud mot dyre regulatorer. raske servoer, dyre batteripakker, og annet fancy utstyr som potensiellt gir like mye fordeler som at jeg har rwd. :P
            det er det ingen som bryr seg om, du hører ihvertfall ikke de "store" gutta foreslå det, de har jo allerede utstyr. dumt å måtte kjøpe no annet.. samme går andre veien ang selve bilen.. vi får se da.. om jeg tilfeldigvis skulle vinne Mchassis klassen med min "outlaw" rwd bil i morgen skal jeg vurdere å skjønne standpunktet til fwd gjengen her. om jeg som en middels fører derimot havner.. ja akurat... midt i feltet.. så regner jeg diskusjonen for død :P

            hele greia her er jo at dere er vettskremte for at noen som er midt på treet flinke skal kjøre fra noen av dere med en "bedre" bil..

            får se på den stygge halvfillete mx5en min i morgen da.. se om det faktisk er så skummelt som det virker som..

            søplegjeng .. snart så man bare annonserer "outlaw mchassis til salgs"


            er like idiotisk diskusjon egentlig som når man ser unger krangle om hvem som fikk mest brus i glasset.. "ditt glass er større enn mitt"...

            med vennlig hilsen Harald Frøislihagen, rwd pilot..
            Harald Frøislihagen - rwd pilot

            Comment


            • Jeg vet at det ikke er noe konkret regelverk i m-chassie klassen enda MEN:

              Dersom denne klassen er ment som en nybegynner\rekrutteringsklasse, ser jeg ikke problemet med rwd vs fwd. De beste førerne vil uansett gruse de mindre gode som meg selv.

              Det er uansett et mye bedre alternativ enn kaosklassen.


              Har noen et så stort problem med rwd-førerne, får de bytte klasse. Dette bør være en klasse med løs snipp.
              Trond Nyborg, 30 år, Trondheim, M-03 med gummihjul og kulelager.

              Comment


              • Originally posted by Razer
                Originally posted by Jan-ivar
                Må jeg ha to biler for å henge med til envher tid, frister det ikke noe særlig.


                JA det kan du jo lure på?

                må jeg ha to biler jeg da for å få være med. frister ikke det meg for å si det mildt.
                La oss nå si vi hadde kjørt fritt med fwd og rwd, men helt standardbiler, med gummihjul.

                Ja, jeg skal være bråkjekk og breikjefta nå. Jeg hadde faen meg vunnet uansett bil.


                HEHE! du er jo brei kjefta det skal du ha. Martin
                å være breikjefta er greit det så lenge man kan gå god fior den brei kjeften:

                HARALD@ vi får nok bare sette de flotet bila våre på hylla å begynne med frimerker istede. der er det ihvertfall ingen som skal diktere hav vi må ha og ikke:

                jeg hadde også tenkt å vært med å kjøre i morgen og kanskje også flere løp i løpet av vintern og sommern hvis det blir noen. men jeg går ikke bort å kjøper meg en ny bil bare for å få lov til å være med å leke.
                A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                alt under 1200 cc er en startmotor.
                R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                Comment


                • Originally posted by Jan-ivar
                  Originally posted by Razer
                  Originally posted by Jan-ivar
                  Må jeg ha to biler for å henge med til envher tid, frister det ikke noe særlig.


                  JA det kan du jo lure på?

                  må jeg ha to biler jeg da for å få være med. frister ikke det meg for å si det mildt.
                  La oss nå si vi hadde kjørt fritt med fwd og rwd, men helt standardbiler, med gummihjul.

                  Ja, jeg skal være bråkjekk og breikjefta nå. Jeg hadde faen meg vunnet uansett bil.


                  HEHE! du er jo brei kjefta det skal du ha. Martin
                  å være breikjefta er greit det så lenge man kan gå god fior den brei kjeften:

                  HARALD@ vi får nok bare sette de flotet bila våre på hylla å begynne med frimerker istede. der er det ihvertfall ingen som skal diktere hav vi må ha og ikke:

                  jeg hadde også tenkt å vært med å kjøre i morgen og kanskje også flere løp i løpet av vintern og sommern hvis det blir noen. men jeg går ikke bort å kjøper meg en ny bil bare for å få lov til å være med å leke.
                  M-chassien er parkert med knekte gir for i morra, så jeg får ikke bevist noe, og gir faen.....
                  Martin Sørlie - 1985
                  TLR - Absima - Spektrum
                  Darkspeed Racing
                  www.teamsmallsize.com

                  Comment


                  • brom brom

                    Inlegget mitt var litt flåsete, blir fort det når JEG begynner å tenke.. . Så etter å ha lest innleggene må jeg innrømme at og ha flere klasser innfor m chassi blir teit I skrivende stund hørtes det smart ut i panna mi. Men etter et par glass og litt TENKING. Ble oppfattelsen litt anderledes.

                    Jeg står fortsatt fast på at modding innafor m chassi er teit. Kulelager og dempere er greit. Dekk greiene skal jeg ikke utale meg om, siden jeg selv kanskje snart får noen skum greier i posten. Hvis det hjelper meg som drit dårlig sjafør til å holde brakka litt bedre på bakken.. Bare bonus.

                    Men i ettertankens tid må jeg innrømme at bare mini morris i startfeltet må bli drit kjedlig i lengden... Ser for meg mini og alfa side om side nedover langsida Det hadde jo vært fett.....

                    Så jeg skifter beite. Jeg driter i hvilke hjul krafta kommer fra og hvilke karros man har på kjerra... bare vi kan møtes for å ha det MORRO..
                    sigpic
                    http://www.kyosho.no/

                    Comment


                    • Re: brom brom

                      Originally posted by icedice
                      Inlegget mitt var litt flåsete, blir fort det når JEG begynner å tenke.. . Så etter å ha lest innleggene må jeg innrømme at og ha flere klasser innfor m chassi blir teit I skrivende stund hørtes det smart ut i panna mi. Men etter et par glass og litt TENKING. Ble oppfattelsen litt anderledes.

                      Jeg står fortsatt fast på at modding innafor m chassi er teit. Kulelager og dempere er greit. Dekk greiene skal jeg ikke utale meg om, siden jeg selv kanskje snart får noen skum greier i posten. Hvis det hjelper meg som drit dårlig sjafør til å holde brakka litt bedre på bakken.. Bare bonus.

                      Men i ettertankens tid må jeg innrømme at bare mini morris i startfeltet må bli drit kjedlig i lengden... Ser for meg mini og alfa side om side nedover langsida Det hadde jo vært fett.....

                      Så jeg skifter beite. Jeg driter i hvilke hjul krafta kommer fra og hvilke karros man har på kjerra... bare vi kan møtes for å ha det MORRO..
                      Jeg kan nevne mine options for ente gang, Lager, dempere og fjærer. ALT annet er unødvendig.

                      So ai Agleee witt juuuu!
                      Martin Sørlie - 1985
                      TLR - Absima - Spektrum
                      Darkspeed Racing
                      www.teamsmallsize.com

                      Comment


                      • Dersom denne klassen er ment som en nybegynner\rekrutteringsklasse, ser jeg ikke problemet med rwd vs fwd. De beste førerne vil uansett gruse de mindre gode som meg selv.
                        At M-chassis først og fremst er tenkt som rekruteringsklasse har jeg ikke fått med meg. Jeg trodde at lavkost var nøkkelordet her. Dette er selvfølgelig bare et pluss i rekkruterings-sammenheng.

                        Hvis det er slik at Razor kan mose alle med en 03FWD, så høres det egentlig bra ut for meg.
                        TerjeB
                        V24 Powerboat med Twin high power 380 motors.
                        GPS-målt til 16 ærlige km/t.

                        Comment


                        • Kan ikke si noe annet enn at jeg ler litt av den posten her...

                          Jeg er helt enig med Jan-Ivar(det er skjelden ) at alle må få stille i samme klasse...
                          Kan ikke dele opp klassen i 2-3 deler da sitter mann til slutt igjen med 5 per klasse eller noe i den duren.
                          Det blir for dumt etter min menig.

                          Er ganske overbevist om at den beste føreren vinner uansett.
                          Og kanskje han som har fått motoren sin til å gå fortest.

                          Men, er ikke helt enig den med å ikke la lisensierte førere få lov til å delta.
                          Hva med oss halv avdanka 1:10 kjørere?
                          Sikkert at det ikke er så mange, men...
                          Selv om jeg kanskje ikke skal kjøre noe NC løp i år kommer jeg til å holde lisensen min vedlike alle år uansett...
                          Kommer til å betale de 200(?) uansett for jeg kanskje skal kjøre 1 løp eller noe.

                          Synes også det blir litt dumt å sette begrensninger på utstyr.
                          det eneste måtte da være servo, så den ikke blir så rask...
                          Vis jeg tar meg som eksempel igjen, så har jeg en Novak GTB regulator den koster mere en bilen.
                          Den vil jeg gjerne bruke om jeg skaffer meg et M-chassi.
                          Jeg er ikke veldig interessert i å betale 500-600 for en ny en, når jeg har en jeg kan bruke.
                          Kan aldri tenke meg de ekstra amp'ene den gir går noe på topp farten heller.
                          Selv om kanskje folk tenker sånn må jeg ha derfor han kjører fortere, eller noe sånn(ikke at jeg gjør det)
                          Når jeg kommer med den med stor vifte på å greier.

                          Ellers så synes jeg at det skal være lov med:
                          Oljedempere (kanskje begrense den til vanlig olje? ikke TRF dempere)
                          Fjærer
                          kulelagere

                          Og si da at mann kjører med orginal dekk og skum dekk til M-chassi?

                          Jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe meg M-chassi om det blir for mye "dumme" regler i mine øyne.
                          M-chassi skal være billig, ikke sant folkens?

                          My 600,- som et M-chassi koster
                          Oslo Modellbilklubb
                          Xray T2 / Xray M18 / Mini-Z MR02 / Micro-T / Anderson MB-4 / AX10 / CR01 / Honey Bee FP

                          Comment


                          • da skjønner du greia for de som alt har en rwd bil.. blir samme..

                            skal vi pushes til å kjøpe ny bil, kan dere kjøre med lik servo og regulator som oss :P
                            Harald Frøislihagen - rwd pilot

                            Comment


                            • Jojo...
                              Men derfor jeg kunne tenkt meg M/chassi var for ikke bruke så mye penger.
                              Da kan jeg jo like gjerne kjøpe meg en T2 fra HK...
                              Det er mitt poeng
                              Oslo Modellbilklubb
                              Xray T2 / Xray M18 / Mini-Z MR02 / Micro-T / Anderson MB-4 / AX10 / CR01 / Honey Bee FP

                              Comment


                              • Originally posted by HF-r
                                da skjønner du greia for de som alt har en rwd bil.. blir samme..

                                skal vi pushes til å kjøpe ny bil, kan dere kjøre med lik servo og regulator som oss :P
                                for og si det sånn du kjøpte bil etter at dette var i gang og så hvidt jeg husker så har du ikke kjørt løp på lenge så sleng deg med da dere skjønner fortsatt ikke hva det dreier seg om her alikevel ..og dyre regulatorer og servor store gutter ??? de fleste jeg veit om bruker den orginale som fulgte med den nye bilen jeg har en gm v4 som kosta 495 for noen år siden uten noen som helst form for oppsetts muligheter og en gamel futaba servo som jeg engang ikke husker hva heter for labelen er borte på den ?? men det er jo gøy og se at de fleste som klager på dette regelverket verken er og se på banene her på østlandet i race sammenheng eller på trening da og vi som faktisk dro i gang klassen huska hvor gøy det var og kjør fwd i gamle dager altså de den kom for første gang .. men jeg driter i vilken plass jeg kommer på i løp det skal være gøy... og som sagt da vi dro i gang dette så var det med fwd i tankene men sånn er det bare sutre dere det blir ikke noe mindre gøy for det men bare dummere :Pog jeg har gm regulator og annen servo for jeg kjøpte bilen for fire år siden da den kom med mekanisk regulator og ingen servo fulgte med
                                Have no Fear FAT man is here
                                (57modell)

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X