Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-chassis forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ja, jeg og jan ivar blir dumpa i en egen klasse fordi roy og de store gutta er redde for hva to nybegynnere med rwd bil kan få til.. :P
    Harald Frøislihagen - rwd pilot

    Comment


    • vis rwd blir en egen klasse så kommer det flere dit.. for mange som sikkert vil ha et tamiya karosseri som egentli har rwd men kjøpte mini fordi det var det klassen starta med.. meg f.eks..
      Morten Randen 1984 modell.
      www.lanekassen.no

      Comment


      • forran eller bak

        Denne tråden beviser jo at det er uro innad i miljøet ang hva som skal være hva. Det kan ikke være værre en at de som lager reglene lager egne klasser. En for forhjuls drift og en for bakjulsdrift samt eventuelt en mix klasse. Jeg synes personlig at hvis jeg skal bli med å kjøre løp. Må det være så enkelt som mulig. Altså lad og kjør, du kan kun gjøre modding med det som følger med i kittet orginalt. Altså ingen hup ups eller hva det nå heter. At vi bytter om til kulelager er et lite must siden plastlager er helt latterlig.

        Og det er jo som med alle idretter noen må være best og slik skal det være, et slikt innstingt er viktig å ha. Men i en sport som rc er det ingen problem å ikke ha " BOLE " klasse. Er ikke meningen med m chassi med mini kaross at alt skal være orginalt. At noen da skal ha alu dit alu dat, spindler der, kuler her skom der diffen her og bart bak. Må for lov til å kjøre en egen klasse. Jeg begynte å kjøre mini m chassi for jeg er litt hekta på rc, men synes det er morrsomt å kjøre og le og ha det morrsomt med andre rc førere. Eier og kommer aldri til å ha noen vinner innstingt heller. Men synes det er døvt å ligge alene og kjøre når de modda bilene durer av gårde....

        Poenget med den klassen blir da borte, selv har jeg kun vært å kjørt på banen til spydeberg. Når disse fartsfantomene drar frem turing bilene er det stille og alvorets stund henger over dem når de kjører. Ikke mange smil og se, latteren kan du ikke høre. Det er heller ingen som gapskratter når kolegaen dundrer i veggen så delene spruter... Man skal ikke le da, trist når sånt skjer. Mange timer ved mekkebordet samt deler er jo ikke gratis heller.

        Men når minine kommer på banen så er det som atmosfæren blir noe helt annen, smilene kommer sakte men sikert og latteren er stor når en blir pressa ut av banen og treffer veggen med et brak... Det er morrsomt dette her. Ingen blir ' sure " hvis du gang på gang driter deg ut, de kjører bare i ræva på deg å ler. det er slikt jeg vil ha de som nybegynner og amatør, hvis det viser seg at klassen skal modde seg opp med all slags duppeditter setter jeg minin på hylla å lar den tørke støv, den kosta bare 1000 spenn så det er ingen fare, for jeg har ikke lyst til å treffe en mini i full fart med alle hup ups du kan tenke deg,, tror ikke smilet henger like løst hos den rc føreren der lenger.
        sigpic
        http://www.kyosho.no/

        Comment


        • Må få lov til å skyte inn noe her jeg òg.. (og ja, jeg hører til rwd-klanen...)
          Det spiller ingen roller i hvilken ende 'trekken' ligger... Det gir mer utslag at noen har cash nok til å kjøpe x-anntall standard 540, og så finne den som går best.. for de går faen meg ikke like godt alle samme!!
          På Beito var det noen som snakket om dopingkontroll av bilen min, da jeg til søndagen hadde funnet en motor med mere sprut i.. det var en standard motor på lik linje med alle de andre..

          Hvis der er den holdninga som uttrykkes her som gjelder, frister det ikke akkurat å ta med M'en neste gang vi skal på tur sørover igjen...

          Uansett "trekk"... så er det den beste sjåføren som vinner...
          (evt den med den kvikkeste motorn... )

          Er vi så mange som holder på med dette her på berget, at vi har råd til å skvise noen ut??
          Tamiya - enough said..

          Comment


          • Jeg tror Roy`s forslag til regeleverk med 03FWD-chassis i løp, er den eneste muligheten til at klassen vokser (og overlever). At noen ytterst få bare kan bruke RWD-bilen til trening er et mindre overgangsproblem. Jeg blir overrasket hvis de er så knyttet til Mazdan eller Alfan sin, at alt annet er uaktuelt.

            Argumentet :"Jeg er ikke så god, så da kan det ikke spille noen rolle hva slags bil jeg bruker, holder ikke" Er det en fordel med RWD (spesielt med gummihjul) så vil noen raske "smartinger" alltid velge den antatt raskeste bilen. Om det blir tvil om hva som er "riktig" bil å ha, er mye værre enn om et rwd-forbud resulterer i at noen furter i 14dager.

            At M-chassis er mest for morro med lave kostnader er greit nok, men det blir aller mest morro når alle konkurerer på likest mulig villkår. Nøkkelen til klassens suksess ligger i minst mulige variabler. Splitting av klassen i FWD, RWD og modified vil være en uheldig utvikling. Det er få nok deltakere som det er, og en uttynning av feltet blir begynnelsen til slutten.

            Jeg har kjøpt begge biler som gardering, men jeg vil støtte en ren 03FWD-klasse ved en avstemming.

            Hvem har mandat til å lage en avstemming?
            TerjeB
            V24 Powerboat med Twin high power 380 motors.
            GPS-målt til 16 ærlige km/t.

            Comment


            • Jeg har kjøpt meg bil for å ha det moro uten tvil og det forbanner meg noe helt jævelig at noen sure grine bitere ikke kan la oss være med å kjøre løp å ha det moro bare fordi bilene våre driver i feil ende.

              dette regel tullet er så inn i granskauen barnslig.

              tenk deg om de av oss som er foreldre sender en av unga på fotball trening med ny kjøpte Adidas fotball støvler stolt og fornøyd, men får ikke være med å ha det moro fordi Adidas støvler er ikke det vi skal bruke forda kan man løpe fortere en de som bruke Nike.


              Som Harald sa GROW UP:
              A REAL TWIN IS A V-TWIN.
              alt under 1200 cc er en startmotor.
              R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

              Comment


              • Originally posted by Jan-ivar
                Jeg har kjøpt meg bil for å ha det moro uten tvil og det forbanner meg noe helt jævelig at noen sure grine bitere ikke kan la oss være med å kjøre løp å ha det moro bare fordi bilene våre driver i feil ende.

                dette regel tullet er så inn i granskauen barnslig.

                tenk deg om de av oss som er foreldre sender en av unga på fotball trening med ny kjøpte Adidas fotball støvler stolt og fornøyd, men får ikke være med å ha det moro fordi Adidas støvler er ikke det vi skal bruke forda kan man løpe fortere en de som bruke Nike.


                Som Harald sa GROW UP:
                Nike: "Just do it" :wink:
                YOKOMO DIB RED | YOKOMO WRAP UP NEXT FRD | KYOSHO INFERNO MP 7.5 | TAMIYA M-CHASSIS M-06

                Comment


                • Jeg har kjøpty meg bil fo rå ha det moro uten tvil og det farbanner meg noe helt jævelig at noen sure gruine bitere ikek kan la oss være med å løp å ha det moro bar fordi bilene våre driver i feil ende.
                  Eh, hvem er det egentlig som er "sure" her.

                  Noen vil alltid ha det morro uansett hvilken ende blien driver. Andre kan bli lei av å stille med en bil som driver i "feil ende" i forhold til banen.
                  Jeg er overbevist om at klassen vil vokse seg størst om bare M03FWD er tillatt. (det gjelder uansett hvor mange følelsesladete rwd-innlegg som kommer).

                  Nå er det ingen som har forbudt noe som helst enda, alle gir bare uttrykk for sin oppfatning. Min oppfatning er at M03FWD kan bli den perfekte enhetsklassen fra høsten 2006. Det er bare dekkspørsmålet som må avklares.

                  Om andre vil ha en klasse for RWD og andre M-chassisvarianter, så kan de selvsagt jobbe for det.
                  TerjeB
                  V24 Powerboat med Twin high power 380 motors.
                  GPS-målt til 16 ærlige km/t.

                  Comment


                  • jeg gir pokker i hele greia å selger bilen så kan dere ta de forhjulsdreven bilene å stappe dem en plass dere synes det passer.


                    M-chasssis kan bli en kjempe fin klasse hvis vi kan åf en klasse som passer for alle uten at man må ha ei feit lomem bok og at man kan kjøre med den man vil ha M-chassis biler.
                    Norge mangler også en rekruterings klasse med et enkelt regelverk
                    Norge mangler også en klasse som er åpen for folk som vil ha det moro og som vil kjøre når de har lyst og tid.
                    jeg har ikke tid til å bruke 5-6 dager i uka på å trene og jeg har heller
                    er ikke en haug med penger liggende i en krok i stua som jeg kan bruke på hva jeg vil. og det er mange ed meg som tenker det samme.
                    jeg tror det er mange med men som synes det er moro å kjøre modell bil men som ikek har planer om å bli fabrikks fører eller vinne Norges cupen.

                    M-chassis bør være en rekruterings og moro klasse for nye og gamle fører uten Lisens. rett å slett en moro klasse uten status eller jag av noen sort. som Icdice skrev ang atmosfæren i lokalet så må jeg bare si meg enig i det. m-chassis er rein moro,

                    jeg er ikke grinete jeg er FORBANNA
                    A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                    alt under 1200 cc er en startmotor.
                    R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                    Comment


                    • Originally posted by BugFreak
                      Det spiller ingen roller i hvilken ende 'trekken' ligger...

                      Uansett "trekk"... så er det den beste sjåføren som vinner...
                      (evt den med den kvikkeste motorn... )
                      Dette er vel ikke helt korrekt...
                      FF-Bilene spinner mer på hjulene ut av svingen, nettopp fordi det er FF!
                      RWD-Bilene spinner ikke så mye ut av svingen, og har da no j***** med punch ut av svingene... Det er der forskjellen ligger...
                      Men,men.... Noen kjører for å vinne, andre for å ha det gøy...
                      Jeg hører til det siste...

                      By the way, er det noen som har en skrue til å feste spindelen med?
                      Mistet min under trening i dag...
                      Hvis noen har vil jeg gjerne kjøpe den!
                      Send meg en PM.

                      Fabiz
                      Smallsize Hobbyland A/S
                      Team Losi : Spektrum

                      Comment


                      • Originally posted by Fabiz

                        Dette er vel ikke helt korrekt...

                        Fabiz
                        Det er nå greit at de ikke er like.. men de har hver sine fordeler.. derfor sier jeg at den beste sjåføren vinner..
                        På WR var det ett par rwd.., men det var en fwd som vant... Hvorfor det tror du?? Han var den beste til å kjøre...
                        Tamiya - enough said..

                        Comment


                        • Originally posted by BugFreak
                          Originally posted by Fabiz

                          Dette er vel ikke helt korrekt...

                          Fabiz
                          Det er nå greit at de ikke er like.. men de har hver sine fordeler.. derfor sier jeg at den beste sjåføren vinner..
                          På WR var det ett par rwd.., men det var en fwd som vant... Hvorfor det tror du?? Han var den beste til å kjøre...
                          Bug freak@ du har skjønt opplegget. da er vi 4 dsom har oppdaga vad det handler om.
                          dette skal være moro FWD eller RWD uansett så er det den beste førern som vinner.

                          En RWD kanb sikkert har større fart ut av svingen men men må være ,mer forsikitg inn i svingen og i gjennom svinge.

                          FWD har kanksje mindre fart ut av svinegn men det den mangler her tar den igjen inn og igjennom svingen.

                          En FWD biler mye enklere å kjøre en en RWD. å det er kanskje her det ligger at enkelte er redd for å bli fra kjørt av en fører som faktiks mestrer en bil som er vanskeliger å kjøre en seg selv.
                          A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                          alt under 1200 cc er en startmotor.
                          R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                          Comment


                          • AMEN!(kjørte selv rwd på WR, og det er hårete!!)
                            Tamiya - enough said..

                            Comment


                            • M-chasssis kan bli en kjempe fin klasse hvis vi kan åf en klasse som passer for alle uten at man må ha ei feit lomem bok og at man kan kjøre med den man vil ha M-chassis biler.
                              Norge mangler også en rekruterings klasse med et enkelt regelverk
                              Norge mangler også en klasse som er åpen for folk som vil ha det moro og som vil kjøre når de har lyst og tid.
                              jeg har ikke tid til å bruke 5-6 dager i uka på å trene og jeg har heller
                              er ikke en haug med penger liggende i en krok i stua som jeg kan bruke på hva jeg vil. og det er mange ed meg som tenker det samme.
                              jeg tror det er mange med men som synes det er moro å kjøre modell bil men som ikek har planer om å bli fabrikks fører eller vinne Norges cupen.
                              Det er rart hvor forskjellig man kan se på samme sak. Akkurat de samme årsakene er grunnen til at en FWD-enhetsklasse kan få meg ut pensjonistenes rekker. Må jeg ha to biler for å henge med til envher tid, frister det ikke noe særlig. RWD blir en tap-tap situasjon for meg. Hvis jeg blir frakjørt av RWD (med FWD), så blir det feil, og hvis jeg vinner med RWD (fordi bilen var bedre), så blir det feil det også.

                              Jeg har heller ikke mulighet til i å bruke masse tid og penger for å starte opp med rc-bil på nytt, og det blir helt klart billigst og enklest for meg med en bil. Jeg har 0 ambisjoner om å kjøre noe annet en M-chassis, men jeg har dog et godt utviklet konkuranseinnstinkt (det siste nekter jeg å tro at jeg er alene om i denne klassen).

                              Jeg ser at denne saken har to sider, men fra min synsvinkel, er den for viktig til at alle kan få sine ønsker i gjennom.

                              Hilsen Terje Brynhildsen
                              TerjeB
                              V24 Powerboat med Twin high power 380 motors.
                              GPS-målt til 16 ærlige km/t.

                              Comment


                              • Må jeg ha to biler for å henge med til envher tid, frister det ikke noe særlig.


                                JA det kan du jo lure på?

                                må jeg ha to biler jeg da for å få være med. frister ikke det meg for å si det mildt.
                                A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                                alt under 1200 cc er en startmotor.
                                R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X