Ja Hans. Det er den nok, men hvis jeg kender de gutter ret. Så er det ikke en bil som er godkjent til løp som har sat den. Jeg snakker om løps bil og ikke en 220mm lola med 21. motor i her. Men uansett slaår jeg alle elektrobilerne i en semi. Og det selv med en fuel bil fra 90 tallet.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Elektro Modified og skum dekk....
Collapse
X
-
Originally posted by speikey View PostMen uansett slaår jeg alle elektrobilerne i en semi. Og det selv med en fuel bil fra 90 tallet.
Comment
-
Har da talt med de gutter som kjøre SS, og var da også og se løpet på Bukta. Hva får jer til at ro at man kan kjøre vanvittig fort med elektro uten at der kreves brendstof "strøm". Hvis de kjøre så fort som i sier, da brukes der også massevis av strøm. Tror de brukte 4400 mha på de 5 min de kjørte på Bukta. Så da er det bare at finne kalkulatoren frem og taste.Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway
Comment
-
El. Mod foam Vs 200mm Track over 45min hadde vært morsomt å sett. Usikker på hvem som hadde vunnet faktisk. Med 9000mAh batterier, en smart løsning for festing av batteri, og litt trening på å skifte batteri så tror jeg at det hadde blitt et close race på 2-3 fyllinger contra 2 batteri skift.
Uten at jeg har kjørt foam ute med elektro bil så vil jeg tro at dekk slitasjen er mye mindre en hos en 200track, og da vil en vel kunne holde jevnt høyere tempo.
Dette er vel noen kan prøve seg på etterhvert... Hadde vært kanon kult å sett på...Asgeir Kinn 1979
RRR - RB - 4PK
Comment
-
Ja. Det kunne ha været moro. Men vi må vel da gjøre dette retfærdigt. Dvs. man kan vel ikke modificere for større batteri?? Da kan fuelbilen vel også få lov at have større tankvolume. Ser i pointet her. Hver gang i tenker på at slå en fuel bil tenker i modificering av elektro.Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway
Comment
-
Originally posted by speikey View PostJa. Det kunne ha været moro. Men vi må vel da gjøre dette retfærdigt. Dvs. man kan vel ikke modificere for større batteri?? Da kan fuelbilen vel også få lov at have større tankvolume. Ser i pointet her. Hver gang i tenker på at slå en fuel bil tenker i modificering av elektro.
Jeg er 100% fuel touring, og 100% i mot skum i mod/SS, og håper selvsagt at track bilen vinner suverentAsgeir Kinn 1979
RRR - RB - 4PK
Comment
-
Ja. Men jeg tror nu ikke elektroen ville have en chance. Med 13 til 16 sek. rundetider avhængig av bane skal der byttes fort, og liten mis der og forspranget til fuel bilen blir umuligt at ta igjen.Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway
Comment
-
Originally posted by hanikol View PostSpør Helge så får du et svar du ikke vil høre. Banerek er satt med 1:10 El bil.
Hans:Offisiell banerek på sørli etter hva jeg kan huske, er min på 12.5etellerannet satt av meg på NC-løpet med 200mm.
I elektro tror jeg Lars i superstock hadde 12.67(?) årets NM, mens jeg i mod hadde 12.65 på NM'et det året Viktor Wilck vant.
Comment
-
Originally posted by speikey View PostJa. Det kunne ha været moro. Men vi må vel da gjøre dette retfærdigt. Dvs. man kan vel ikke modificere for større batteri?? Da kan fuelbilen vel også få lov at have større tankvolume. Ser i pointet her. Hver gang i tenker på at slå en fuel bil tenker i modificering av elektro.
Comment
-
Oi dette tok da voldsomt av da, Ole. Og du har jo helt rett når du sammenligner tidene dine (bra kjørt !) med bestetiden på El.-løpet dagen etter. Dog litt rart at du var den eneste som klarte 14-tallet. For i heatet ditt er det plenty gode førere som vel vanligvis man skulle tro setter bedre tider enn meg med en stakkars homobil. Men det skjedde jo ikke ...
Ellers tenkte jeg egentlig på den første eller andre dagen vi trente hos dere, da var topp 3 på tidene SS-førere -du kjørte du og
Det var dette jeg syntes var litt moro da vet du Og seriøst, idag hamler selvsagt El-rouring opp med fuel (lovlig satt opp) ha ha ha
Synd sesongen er over ellers skulle jeg tatt utfordring i et 5 min.heat nevnt tidligere i tråden her, men .... saved by the bell
MAO
Comment
-
Razer. Adrian havde lappet mig med mange runder hvis vi kjørte fuel begge to på 45 min. Hvis du ser i Adrian´s inlegg efterfølgende, kjøre han ikke fortere med elektro kontra fuel.
Trygve. Da vi trente sammen optil løpet på Bukta, Var lagrene gået i motoren min. Var en anden motor jeg kjørte på løpet. Fordi de andre i heatet mit ikke kjørte så fort, var vel fordi de ikke trengte det. Knuste bilen min i opvarmningen og kom på banen 10 runder efter de andre. Så jeg var vel den i det heat som havde mest travelt.
Foregående semi og finalen var banen fugtig til helt våttOle Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway
Comment
-
Ole: Og jeg uten bakreim a'gitt ... tihi.
Vel uansett var det gøy å trene med dere når det ihvertfall ikke er så himla forskjell på klassene.
Tilbake til temaet SS/Mod:
Vi har altså et kommende seksjonårsmøte/MSK foran oss der man kan fremme forslag man brenner for. Gjelder selvsagt også andre emner enn elektro touring, glem derfor ikke fristen for innsending av forslag samt påmelding av delegater innen 7. oktober 2010. Her fordeles også løpene for kommende sesong ute og inne i tillegg - viktig å møte med andre ord !
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Posts: 440,447
Members: 18,929
Active Members: 2
Welcome to our newest member, Erik-M.
Comment