Unconfigured Ad Widget

Collapse

Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC/avtale diskusjons tråden for oss i Stavanger området

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Var ikke helt det jeg sikta til, men ja det mangler jo også.
    Men når en skriver prisen slik: 13.50,- så er det noe som skurrer for meg, hehe! Her i Norge bruker vi ikke punktum for å skrive tall under 1 men vi bruker komma... I tillegg så går det jo ikke an å skrive 13,50,- som egentlig er det samme som å skrive 13,50,00 hehe
    ,- betyr jo "komma null", som feks 13,- = 13,00.

Riktig måte å skrive prisen på ville jo vært 13,50
    |HPI Savage X med OS30VG(P) motor|HPI Savage Flux HP|HPI Vorza Flux HP|Hot Bodies D8 Hobao Hyper .21|

Comment

• godt vi er Off topic
      løps rigget BL Associated SC10, Hpi Vorza FLUX, Traxxas Mini E-Revo VXL, Traxxas Rustler Vxl, Losi Micro SCT, Kyosho Tf-5, Kyosho Mini Inferno Plus, Nine Eagles Yak-54. Futaba 2pl 2,4. Youtube: www.youtube.com/martinrc1996

Comment

• Haha, jepp
        |HPI Savage X med OS30VG(P) motor|HPI Savage Flux HP|HPI Vorza Flux HP|Hot Bodies D8 Hobao Hyper .21|

Comment

• Disse Maxamps pakkene, er de virkelig verdt pengene? 1 stk 4s 6500 mah pakke fra maxamps koster det samme som 10 stk 4s 5000 mah pakker fra hobbyking. Greit nok at Turnigy pakkene bare er 20c, og maxamps er 60c-150c, men jeg skal jo ikke kjøre løp eller noe.
          Xray XT8e , Losi e-Muggy , Savage Flux HP , Vorza , Stampede 4x4 , losi Micro SCT , Losi micro crawler , G-made R1, Bully Crawler, MERV, Traxxas Rally, Caster F18T , Rustler VXL , DX3R.

Comment

• Jeg kjøpte selv 2stk 2s 9000mAh 60C batterier fra MaxAmps og er veldig fornøyd med dem. Men om det er verdt pengene kan diskuteres.

Fordelen med å handle fra MaxAmps er jo at de gir 3år/300 sykluser garanti. Kapasitet og C-rating skal også være garantert.
            De er 100% vanntette
            De bygges når du bestiller, med helt ferske celler
            Du velger selv hvilken plugg du skal ha både på strøm og balansering.

Alt dette forsvarer jo en del av den høye prisen. Men for min del kommer jeg nok ikke til å kjøpe flere slike batterier, nettopp pga prisen. Det var mer et kjøp fordi det er kjekt å ha et slikt sett med garanterte specs

Comment

• neste gang jeg virkelig skall bruke penger på batterier kommer jeg nok til og kjøpe Maxamps pga garantien, drit lei av og ødelegge mine batterier....
              løps rigget BL Associated SC10, Hpi Vorza FLUX, Traxxas Mini E-Revo VXL, Traxxas Rustler Vxl, Losi Micro SCT, Kyosho Tf-5, Kyosho Mini Inferno Plus, Nine Eagles Yak-54. Futaba 2pl 2,4. Youtube: www.youtube.com/martinrc1996

Comment

• Å kjøpe dyre batterier er jo ikke noen garanti for at de ikke skal bli ødelagt.... Tar man ikke vare på utstyret, har det ingenting å si hvor dyrt det er. Vann, varme, for hard bruk osv, alt kan bli ødelagt om man bruker det feil....

For min egen del, er Turnigy/Zippy batteriene helt supre. Plenty av kraft, du klarer å lade den mengden som labelen sier de skal ta, og et 40C 5000mah batt er plenty for det meste. Ikke er jeg den som trasher bilen med vilje heller, eller henter fart for og dundre inn i ei hump for å "fly" 15 meter istedet for 12, så batteriene får ikke unødvendig juling.

I tillegg lader jeg aldri batteriene helt ut, balanserer de hver eneste gang jeg lader dem, og er jeg usikker på om jeg belaster de for hardt, stopper jeg for å sjekke om de er for varme.
                HPI Vorza Flux | HPI Savage X SS | HPI E-Firestorm | ParkZone BF-109G m/Turnigy 35-42D | Cessna 182 BL | JPower F/A-18 | Spektrum DX7se |

Comment

• Originally posted by Polardegos View Post
                  Å kjøpe dyre batterier er jo ikke noen garanti for at de ikke skal bli ødelagt.... Tar man ikke vare på utstyret, har det ingenting å si hvor dyrt det er. Vann, varme, for hard bruk osv, alt kan bli ødelagt om man bruker det feil...

Poenget med garantien som Martin nevnte er at MaxAmps gir garanti på batteriene Og de er også 100% vanntette

Comment

• Det er fortsatt ingen garanti for at de ikke blir ødelagte og man sitter i 1 måned eller 2 eller noe sånt uten batterier fordi de må frem og tilbake til USA. Poenget er om at man ikke tar vare på noe eller bruker det på rett måte, så blir det ødelagt uansett om det er dyrt eller billig. Sier ikke at noen gjør det, men jeg har i alle fall ikke problemer med billige batterier foreløpig....

Har dere lest hva garantien faktisk innebærer fra maxamps? Alt man må gjøre for å oppfylle garantikravene? At du faktisk ikke får gratis nye pakker i 3 år på garantien?

At en LiPo pakke er 100% vanntett, det ville jeg tatt med en klype salt... En liten stein i batteriboksen, med litt sprekk i lipocasen, så er både vanntettheten og garantien gått fløyten. Og ærlig talt, på en monstertruck som f.eks en savage flux, er det vel ikke vanskelig og forestille seg en liten sprekk i lipocasen?
                    HPI Vorza Flux | HPI Savage X SS | HPI E-Firestorm | ParkZone BF-109G m/Turnigy 35-42D | Cessna 182 BL | JPower F/A-18 | Spektrum DX7se |

Comment

• Har ikke noen dårlig opplevelse med billige lipo'er jeg heller, så er enig med deg sånn sett
                      Har ikke lest garantien nei, og ja det er selvfølgelig mulig å ødelegge batteriet fysisk slik at det ikke blir vanntett lenger, men "alle" skjønner jo at det gjelder dersom batteriet fremdeles er helt... Jeg kan jo ikke kræsje med audien min og så gå til Møller og klage på at bilen tar inn vann
                      Poenget er at man må jo selvføgelig bruke hodet selv om det er garanti på ting

Comment

• Skjønner d e off-season og.... ikke bare off-topic
                        [SIZE=2] HPI Apache C1 Flux HPI Savage XSKyosho Pure Ten.... Nine eagle 210a..... Klubb: http://www.smbk.no/ Min Youtube http://www.youtube.com/user/Golfie1974?feature=mhsn

Comment

• Det finnes ikke dårlig vær, bare batterier som ikke er vanntette. "Sesong" er bare en unskyldning for folk med vannskrekk?

Satt lenge og vurderte frem og tilbake, trengte 4s batteri til SC8'en. Ble Turnigy tilslutt, 4500 mah 30c hardcase.

En ting skal turnigy ha, det er et lite helsikke å lodde plugger på de syke ledningene de setter på noen av pakkene sine... 8awg og deans er en utfordring for mine loddeskillz.
                          Xray XT8e , Losi e-Muggy , Savage Flux HP , Vorza , Stampede 4x4 , losi Micro SCT , Losi micro crawler , G-made R1, Bully Crawler, MERV, Traxxas Rally, Caster F18T , Rustler VXL , DX3R.

Comment

• For min del er det sesong hele året nå Innendørs heli flyging med Blade mSR og 120SR Nå skal 120'en få luft under vingene, nettop satt opp DX7se'en til den og ladet batteriet for jomfru turen
                            | Spektrum DX8|
                            | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

Comment

• Originally posted by Zenox View Post
                              Jeg kan jo ikke kræsje med audien min og så gå til Møller og klage på at bilen tar inn vann
                              Poenget er at man må jo selvføgelig bruke hodet selv om det er garanti på ting
                              Joda, men dette blir ikke helt det samme, det blir mer som å gå til Audi å klage på at tanken din blir tom når du kjører . Batterier i en rc bil får jo faktisk litt juling, Audien din gjør jo normalt ikke det. Det vil jo faktisk ikke være rart om et lipo batteri blir litt ødelagt, det er derfor jeg mener den garantien fra maxamps er fint lite verdt for en basher. Kan godt skjønne at den er god for en som kjører onroad racing, eller på gode, rene offroadbaner.

http://maxamps.com/policies.php Dette er forresten teksten i garantien. Vi har snakket før om det å lade batteriene for langt ut, og her kan man jo se hva de syns om det

Comment

• Originally posted by Golfie View Post
                                Skjønner d e off-season og.... ikke bare off-topic
                                For pokker heller, jeg klør så vannvittig i fingrene for å få kjørt vorza på tau.... Hater denne vintergreia..

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X