Announcement

Collapse
No announcement yet.

TOPIC FOR PRATESYKE MODELLBÅTFØRERE !

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Helge Simonsen View Post
    Denne Fazza katta er etter det jeg kan forstå den samme båt typen jeg hadde , Qatar 96. Den er utstyrt med 2 x 260 Zenoha. Den gjorde 74,6 mph i denne filmen , med 2718/3 , de satt på 2720/3 og økte ytterligere på toppfart , men noe tregere aks. Ikke værst det heller
    Hadde håpet å se noen / noe lignende på hjemlige trakter igjen , særlig med to motorer , det gir en herlig lyd i skuta ! Eller enda værre , 2 x twin Zenoha eller den nye Rcmk twin motoren. Kanskje noen tar den helt ut og setter inn to turbiner , hadde vært moro å sett det live

    .
    Er nok ingen som har råd til å bygge twin installasjoner skikkelig her hjemme... Det blir nok med praten der også.... (unntak, kompisen til Johnny da)
    Odd-Erik Kanth-Lundem
    www.oms-p.com

    Comment


    • Originally posted by oddis67 View Post
      Er nok ingen som har råd til å bygge twin installasjoner skikkelig her hjemme... Det blir nok med praten der også.... (unntak, kompisen til Johnny da)
      Holder det med 70-75 lapper i byggekostnader på en slik med 2xtwin Zenoah for eksempel ?
      Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

      Comment


      • Er nok noe i den løypa tenker jeg...
        Odd-Erik Kanth-Lundem
        www.oms-p.com

        Comment


        • Originally posted by jokko View Post
          Holder det med 70-75 lapper i byggekostnader på en slik med 2xtwin Zenoah for eksempel ?
          Ser at de tar 520 dollar for en twin RCMK hos Gizmo. Da blir det ikke sååå dyrt ! Må jo ht par piper og ellers det øvrige greiene , men overkommelig En cristo 03 har jeg eid selv , litt dyrere båt en en normal race båt , men ikke værre enn et par tusen mere. tipper en klarer seg med ca 25 lapper for en slik båt med alt inklusive.
          2 fast 4 U - kanskje.....

          Comment


          • Originally posted by Helge Simonsen View Post
            Ser at de tar 520 dollar for en twin RCMK hos Gizmo. Da blir det ikke sååå dyrt ! Må jo ht par piper og ellers det øvrige greiene , men overkommelig En cristo 03 har jeg eid selv , litt dyrere båt en en normal race båt , men ikke værre enn et par tusen mere. tipper en klarer seg med ca 25 lapper for en slik båt med alt inklusive.
            Synes dette høres billig ut i forhold til det jeg har fått bygd av båter de siste åra, men jeg har kjøpt alt her hjemme og tar vare på hver eneste kvittering for ikke å lure meg selv, vet at mange av dere ikke tørr å vite hva det koster, ikke minst overfor fruene
            Jeg trodde de twin motorene var mye dyrere. Vidar på Stord har jo en enda større katte som jeg mener heter HPR eller noe lignende på hele 233cm. og i den sitter det 4 x 260 Zenoah. Vet at det var noen småting pluss lakkering som sto igjen på den i fjor. Det hadde jo vært skikkelig stilig hvis Vidar hadde tatt den med seg på en NC runde og kjørt litt oppvisning for oss

            Er den ferdig nå Vidar,.......... vi venter
            Last edited by jokko; 16 March 2011, 23:47.
            Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

            Comment


            • Originally posted by oddis67 View Post
              Er nok ingen som har råd til å bygge twin installasjoner skikkelig her hjemme... Det blir nok med praten der også.... (unntak, kompisen til Johnny da)
              Hmm... Vi får se da vettu... Det står ihvertfall 3 skuter til med tilhørende utstyr klare til bygging her på bruket uten at jeg er spesielt rik... Det koster ikke så mye mer om en gjør jobben selv...
              Tid er et værre med...
              I`m BACK!

              Comment


              • Dette er RÅTT!!!

                Har dere sett dette???
                Komplett pakke for under 5,000! Nå kan jeg fly deler til både Særp, Halden og Engelsviken.

                "ThrottleStore presenterer den ultimate guttedrømmen: Verdens første serieproduserte drone som styres via GSM nettet. Kan fly alle steder med 3G og Edge dekning! Nyttelast hele 1,5 kilo!

                Dronen har egen kamera-dome i nesen som beskytter det gyrobalanserte HD kamearet i nesen. Den avanserte computerstyrte elektronikken kan fly på gyrostabilisert autopilot via GPS koordinater, eller overstyres fra bakken via en iPhone eller Android app, evt. via din egen PC.

                Via PC kan du og koble til VR briller og fly FPV. Fjernkontroller med USB kan kobles til PCen, eller en kan bruke tradisjonellt spill/simulatorutstyr for å kontrollere dronen
                Sjekk http://www.throttlestore.com/super_l...f.aspx?lang=NO for mer.


                Med hilsen
                ThrottleStore.Com AS
                Ole Chr. Synnes
                daglig leder
                I`m BACK!

                Comment


                • Originally posted by JohnnyStingray View Post
                  Har dere sett dette???
                  Komplett pakke for under 5,000! Nå kan jeg fly deler til både Særp, Halden og Engelsviken.

                  "ThrottleStore presenterer den ultimate guttedrømmen: Verdens første serieproduserte drone som styres via GSM nettet. Kan fly alle steder med 3G og Edge dekning! Nyttelast hele 1,5 kilo!

                  Dronen har egen kamera-dome i nesen som beskytter det gyrobalanserte HD kamearet i nesen. Den avanserte computerstyrte elektronikken kan fly på gyrostabilisert autopilot via GPS koordinater, eller overstyres fra bakken via en iPhone eller Android app, evt. via din egen PC.

                  Via PC kan du og koble til VR briller og fly FPV. Fjernkontroller med USB kan kobles til PCen, eller en kan bruke tradisjonellt spill/simulatorutstyr for å kontrollere dronen
                  Sjekk http://www.throttlestore.com/super_l...f.aspx?lang=NO for mer.


                  Med hilsen
                  ThrottleStore.Com AS
                  Ole Chr. Synnes
                  daglig leder
                  Det er 1. april i dag.
                  N-736. Medlem i ØMBK. Østfold Modellbåtklubb. www.ombk.org http://www.youtube.com/user/Are604
                  MHZ. 1 stk. NO MERCY, 1 stk. RICO, 2 stk. DELTAFORS. Når det skal gå fort i bølger.

                  Comment


                  • Greit å få det bekreftet !!!
                    Nå vet jeg hva jeg skal gjøre 3 helgen i juli de tre neste årene
                    Nye regler fra i år ,ingen fordel med 'manga pengar' da datamaskiner holder kontroll på rpm , hk og torque , flere deltagere , mange nye båter/design , flere motor alternativer vil komme , i hele tatt , nå snakker vi ......
                    2 fast 4 U - kanskje.....

                    Comment


                    • Vi får sørge for å ikke legge noen NC-runder til disse helgene heretter.
                      I`m BACK!

                      Comment


                      • Sært...

                        Fant en utgave av vår hobby som er temmelig sært...

                        Sjekk denne ...."farkosten"...

                        I`m BACK!

                        Comment


                        • Hej Alla Pratesyke norrmän

                          dax att börja tänka på racing igen....

                          Jag tänkte höra om det finns något intresse hos er norrmän att komma till Stockholm den 7:e Maj för att köra ett 6-timmars race för Offshorebåtar med max 27cc motor.

                          Detta är ett lagrace för 2-mannalag och körs med en båt/lag.

                          Meningen är att denna tävling ska bli en tradition varje vår, och för att komma igång och få köra mycket båt så att man blir avrostad, och att träffas inför säsongen. Inbjudan är också skickad till Finland och Danmark. Några Finnar har redan sagt att de ska komma.

                          Om ni inte vill köra med årets nybyggda båtar så har ni säkert en båt från förra året som duger.

                          Vid frågor så kan ni kontakta mig, på mail eller telefon som ni hittar i inbjudan.

                          Komplett inbjudan och regler finner ni här

                          World Champion FSR-H27 2012
                          European Champion FSR-O15 2009
                          http://butik.miniracingteknik.se/

                          Comment


                          • En ide for hvordan pc'en skal se ut...:
                            Morten Hatlevoll, Arendal, SMBK

                            Comment


                            • vil gjerne opplyse om at www.rcworldwide.com ikke lenger er oppe og går.Har ventet på deler i 3mnd og ennå ikke fått noen.Har bestilt der før men nå har dette firmaet opphørt.Siden er ikke slettet så ikke bestill her.
                              Stig Bekkhus 1958

                              Comment


                              • Originally posted by Bekkhus View Post
                                vil gjerne opplyse om at www.rcworldwide.com ikke lenger er oppe og går.Har ventet på deler i 3mnd og ennå ikke fått noen.Har bestilt der før men nå har dette firmaet opphørt.Siden er ikke slettet så ikke bestill her.
                                Håpe du ikke har forhåndsbetalt da...
                                Odd-Erik Kanth-Lundem
                                www.oms-p.com

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X