Announcement

Collapse
No announcement yet.

TOPIC FOR PRATESYKE MODELLBÅTFØRERE !

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by harald1966 View Post
    Du kan jo prøve, men jeg kommer ikke til å gi meg uten kamp. Blir overrasket om du klarer holde følge nå.
    Det blir spennende å se hva det ny du har er, nytt batteri i radioboksen, ny propell, ny motor eller en helt ny båt, time will show
    Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

    Comment


    • Jeg kommer med mye gammelt ræl, som jeg antar er ganske konkurransedyktig enda. Tar antagelig med en fyr som har lyst til å prøve ei av de gamle skutene våre også, som muligens er for salg.
      I`m BACK!

      Comment


      • Originally posted by harald1966 View Post
        Du kan jo prøve, men jeg kommer ikke til å gi meg uten kamp. Blir overrasket om du klarer holde følge nå.
        Så er hemmeligheten til Harald avslørt, det var dessverre for meg ikke bare et nytt batteri i radioboksen Han stilte med en helt ny QuickDraw 26 Pioneer i sin Rico. Skal si det var trøkk i den motoren, nesten så han tok meg igjen Skikkelig trøkk på langsidene, men en Rico klarer jo aldri å følge en Delta Force 90 i svingene. Harald tok meg vel med ca. en halv runde på 30-40 runder og det var veldig moro helt til jeg mista den heftige 467/2 blader propellen min som jeg hadde funnet fram til sist helg, men to nye er alllerede bestilt fra Orbit, så jeg kommer sterkere tilbake igjen Harald
        Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

        Comment


        • Ny 467/2 mod

          Harald, jag har en helt ny 467/2 som är moddad, slipad och balanserad av Dasboata. Den har öronen ner kapade som en Octura skall ha och är kupad. Den är kopierad efter proppen som användes vid det senaste 2 varv oval rekordet i US med 29cc motor. Båten som användes var en Speedcraft! Du får gärna prova den, och/eller köpa eller byta. Ja, jag har en om du behöver en!!!! Jag behöver 7018/3 prop's. Korkad som jag är så köpte jag prop's från Voodoo, dom var färdiga men jag har krökt bladen på dom. Kanske att QD:na är "för" starka eller är det bara skit proppar eller kanske bara för tunna.............? Det är en spännande tid nu, QD har sina Pioneer och nu kommer RCMK med sin nya 29cc. Rille

          Comment


          • Originally posted by jokko View Post
            Harald tok meg vel med ca. en halv runde på 30-40 runder og det var veldig moro helt til jeg mista den heftige 467/2 blader propellen min som jeg hadde funnet fram til sist helg, men to nye er alllerede bestilt fra Orbit, så jeg kommer sterkere tilbake igjen Harald
            Ja vi hadde mye moro ikveld Jokko, men jeg tok deg vel igjen hver tiende runde, ikke? Synd med den gullpropellen, men det er vel flere der den kommer fra.
            Pioneer'n funket bra den. Beste runde ikveld var 14,4 sec og max hastighet 102,5 km/t med Rico'n rett ut av handleposen uten å justere en eneste skrue. Løp og kjøp Jokko!
            I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
            sigpic
            For n'te gang Sofus, trykk F5...

            Comment


            • Originally posted by Rille View Post
              Korkad som jag är så köpte jag prop's från Voodoo, dom var färdiga men jag har krökt bladen på dom. Kanske att QD:na är "för" starka eller är det bara skit proppar eller kanske bara för tunna.
              Jeg kjøpte to propeller fra Vodoo Props en gang. Aldri mer! Dårlige propeller og dårlig service. Propellene var blanke og fine, men dårlig ballansert samt skjeve og krokete. Das Boata har topp service og bra propeller.

              Har du noen målinger på Pioneerene?

              CMB har også kommet med en ny motor nå. Dessuten kommer det en ny 27 fra Mathe før jul, men vet ikke hvilket år ennå.
              Last edited by Haralde66; 3 August 2011, 23:29.
              I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
              sigpic
              For n'te gang Sofus, trykk F5...

              Comment


              • Vad betyder målinger?

                Comment


                • Originally posted by Rille View Post
                  Vad betyder målinger?
                  Dere sier vel " metningar " tror jeg, eller ta tiden, i dette tilfellet sikkert rundetider og målt topphastighet med GPS.

                  Det er jeg som kjørte med 472/2 blader i dag. Harald prøvde litt forskjellig propeller, den ene var en 270/4 blader, er usikker på de andre.
                  Last edited by jokko; 4 August 2011, 01:41.
                  Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                  Comment


                  • Originally posted by harald1966 View Post
                    Ja vi hadde mye moro ikveld Jokko, men jeg tok deg vel igjen hver tiende runde, ikke? Synd med den gullpropellen, men det er vel flere der den kommer fra.
                    Pioneer'n funket bra den. Beste runde ikveld var 14,4 sec og max hastighet 102,5 km/t med Rico'n rett ut av handleposen uten å justere en eneste skrue. Løp og kjøp Jokko!
                    Det var heldigvis ikke mye du tok meg med, husk at jeg kjører med en Zenoah 231 BH.Hanson modda og med litt Tomter Traktor Trim på toppen Beste runde på meg i kveld var vel på 14,2 sec og max hastigheten var vel på 103,3 km/t., i følge han som målte for deg Vi får ta noen skikkelige drag igjen på lørdag Harald, for dette var moro
                    Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                    Comment


                    • Vi prøver igjen til helga hvis du tør, men da stiller jeg nok med nye, større batterier og forventer litt mer fart.
                      I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                      sigpic
                      For n'te gang Sofus, trykk F5...

                      Comment


                      • Jo, GPS, jag har kört +100km/h med både 26cc och 29cc. Gjorde bara en test med 26cc i en 48 inch båt, uppåt 105km/h. Det häftiga och intressanta är svängfarten. Åkte +95km/h med den förlängda vid första turen. Topp hastighet är en sak, fart ut ur svängen en annan, tid igenom svängen, ett helt varv och så vidare. Och allt detta i race sjö!!! Kan jag åka +100 rakt fram i platt vatten med en 120cm båt å QD Pioneer så kan alla andra Pioneer åkare göra det. Jag tror inte att det är just den storheten(maxfarten) som fäller avgörandet. Rille

                        Comment


                        • Bytt gjerne til større batterier og skift pluggen Harald, jeg bytter til større propeller

                          Husk at jeg var snill mot deg denne gangen Harald, og ikke nevnte alle de rullingene du hadde, slik at du måtte ut å hente båten din flere ganger, jeg hadde bare en, og det var da propellen min forsvant i samme slengen

                          Til deg Rille, i Norje har vi funnet opp en ny prop for at inte krøka bladen, vi kaller den for " Turbin Prop " , du kan se den på bildene under, jeg tenkte å bruke den når jeg møter Harald igjen på lørdag
                          Last edited by jokko; 4 August 2011, 01:48.
                          Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                          Comment


                          • Ja, vi i Sverige ligger efter er i Norge beträffande båt åkandet. Vi har en bit kvar att vandra men skam den som ger sig, det är bara att kämpa på!Rille

                            Comment


                            • Gleder du deg til crawling på stranda i sydentren nå Jokko?
                              Du er vel glad for at båtsesongen er over for din del nå slik at du kan ha full fokus på bil-crawling?
                              I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                              sigpic
                              For n'te gang Sofus, trykk F5...

                              Comment


                              • Jeg syns du lurer deg unna mange treningsdager nå rett føre NC-4 Harald Du trenger vel all den treningen du kan få, hvis du skal få kjørt deg opp på resultatlistene Vår kamp er vel avgjordt, så jeg får vel passe på å kjøpe med meg ei krukke og en pose med seigmenner tollfritt, for da slipper jeg billigere unna Du var ikke å trente på lørdag og jeg tror vel heller ikke at du har vært der i dag, mulig det kan straffe seg, time will show, som vi sier her i grensetraktene mot Sverige Det blir vel ikke noen crawling på stranda, har vel nok med å slite meg gjennom dagene på ei solseng sammen med frua og med å smøre henne inn med sololje, lurte på om jeg skulle ta med en liter med totaktsolje å bruke på henne, slik at jeg ikke helt glemmer hobbyen
                                Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X