Announcement

Collapse
No announcement yet.

TOPIC FOR PRATESYKE MODELLBÅTFØRERE !

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by jokko View Post
    Når det gjelder regelverket her i Norge så er det slik at man også skal holde sporet og vike til siden for mere hurtiggående båt som tar en igjen
    Nå har du begynt å skjønne tegningen Jokko!
    Hvis du ligger uendelig langt bak (utopi selvsagt) den båten som tar deg igjen er det normalt å trekke litt ut av banen for å slippe denne elegant forbi. Dette gjør man selvsagt ikke hvis man er på samme runde og kniver om feks plassering/poeng/himkok.
    I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
    sigpic
    For n'te gang Sofus, trykk F5...

    Comment


    • Originally posted by Simen Gjørstad View Post
      Det er gøy med litt kverulering da, litt fart på forumet må man ha
      Dette er den rette traaden for det!


      ...
      Stein Tumert N-217
      Tamiya TRF 419, Much More, Sanwa M12, Protoform, PanaRacer
      CMDi Eagle SGX, Delta Force, CMB, Futaba, Octura

      Comment


      • Jeg lurer på åssen det blir til året med den nye O-27 klassen.... Det er vel mest rettferdig å gi plassene til de med flest VM medaljer, det er jo bare 3 ynkelige plasser tilgjengelig... Jeg mener det er jo ingen klasse å kvalifisere seg i, og etter sigende er det ikke tid til flere klasser heller.... Zenoah klassen er jo nærmest fredet av forståsegpåere, så den må vel bli værende
        Jørn Markset

        Lindesnes Modellbåt Klubb

        Comment


        • Jeg foreslår at vi gjør som i Sverige, kjører både O-27 og Zenoah-klassen. Zen-klassen kan vi diskutere om den skal være "stock" ala Sverige eller fri trimming som idag.
          Om det blir problemer med for mange påmeldte kan vi legge en begrensning på at man bare kan kjøre en av disse to klassene, men det håper jeg vi slipper. Å kutte ut pauseunderholdningen med elektrobåter er en måte å spare tid. Elektro bør være populær nok til å kunne ha egne frittstående konkurranser.

          En tredje løsning kunne vært å kjøre noen heat fredag ettermiddag ved å korte ned på "treningen", eller starte grytidlig lørdag og kjøre til sola går ned. Det er jo ingen grunn til å gå og legge seg klokka 5-6 midt på sommeren når sola er oppe til seint på kvelden. Helga er jo satt av til båtkjøring uansett. Det eneste som trengs er en ekstra matpakke. Hvis noen ønsker å dra hjem for å se Barne-TV istedet så er jo det opp til den enkelte.

          Uansett, vi bør beholde Zen-klassen, samt innføre den nye O-27 klassen slik at vi får kjørt kvalifisering til VM.
          Last edited by Haralde66; 6 October 2010, 20:26.
          I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
          sigpic
          For n'te gang Sofus, trykk F5...

          Comment


          • Originally posted by Jørn Markset View Post
            Jeg lurer på åssen det blir til året med den nye O-27 klassen.... Det er vel mest rettferdig å gi plassene til de med flest VM medaljer, det er jo bare 3 ynkelige plasser tilgjengelig... Jeg mener det er jo ingen klasse å kvalifisere seg i, og etter sigende er det ikke tid til flere klasser heller.... Zenoah klassen er jo nærmest fredet av forståsegpåere, så den må vel bli værende
            De med flest VM medaljer her i landet kjører så vidt meg bekjent ikke lengere i Zenoah klassen, så jeg ser ikke helt problemet

            Ja, Zenoah klassen bør fortsatt bestå og være fredet av forståsegpåere, for dem er det flest av og de er voksene nok til å stille i klasser med mange båter, hvor det virkelig er kamp om plassene og jeg vil tro at de samme vil bli å finne i den nye O-27 klassen også
            Last edited by jokko; 6 October 2010, 22:29.
            Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

            Comment


            • Vi får vel vente å se hvor mange det blir i den nye o-27 klassen før vi begynner å 'bekymre' oss for det med antall deltakere
              2 fast 4 U - kanskje.....

              Comment


              • Fine kjøreforhold i Eggedal


                Attached Files

                Comment


                • Originally posted by Jørn Markset View Post
                  Jeg lurer på åssen det blir til året med den nye O-27 klassen.... Det er vel mest rettferdig å gi plassene til de med flest VM medaljer, det er jo bare 3 ynkelige plasser tilgjengelig...
                  "Sweet dreams" kalles slikt. Du skal nok få bra kamp i den klassen neste år. Avhengig av hva som skjer, så kan det hende det blir noe sånt som 40 eller flere du skal sloss med om de plassene. Ta ingenting forgitt her, nei. Mange som har planer for 2012.
                  Og du; var det ikke du som så hardnakket sa at det aldri skulle en bensinbåt inn i ditt hus eller din bil igjen fordi du ble så kvalm av lukta??? Men det var vel bare inntil Alzheimer`n kom på besøk?

                  PS: Hvordan bøyer du forresten verbet "å tørre"? Kan være kjekt å vite før neste sesong, se...

                  Originally posted by harald1966 View Post
                  Jeg foreslår at vi gjør som i Sverige, kjører både O-27 og Zenoah-klassen. Zen-klassen kan vi diskutere om den skal være "stock" ala Sverige eller fri trimming som idag.
                  Om det blir problemer med for mange påmeldte kan vi legge en begrensning på at man bare kan kjøre en av disse to klassene, men det håper jeg vi slipper. Å kutte ut pauseunderholdningen med elektrobåter er en måte å spare tid. Elektro bør være populær nok til å kunne ha egne frittstående konkurranser.

                  En tredje løsning kunne vært å kjøre noen heat fredag ettermiddag ved å korte ned på "treningen", eller starte grytidlig lørdag og kjøre til sola går ned. Det er jo ingen grunn til å gå og legge seg klokka 5-6 midt på sommeren når sola er oppe til seint på kvelden. Helga er jo satt av til båtkjøring uansett. Det eneste som trengs er en ekstra matpakke. Hvis noen ønsker å dra hjem for å se Barne-TV istedet så er jo det opp til den enkelte.

                  Uansett, vi bør beholde Zen-klassen, samt innføre den nye O-27 klassen slik at vi får kjørt kvalifisering til VM.
                  Samme for meg. Har nok båter til å kjøre begge og flere til, og det vil jeg nok isåfall gjøre også, akkurat som mange andre kommer til å gjøre. Og da har vi problemet med tiden igjen.
                  "Legge begrensninger på å kjøre kun èn av disse klassene?" Jaha...dette skal bli spennende å se hvor bærer hen, og argumentene for noe slikt...
                  Glem standard Zenoah. Bare å omdøpe O-26 Zenoah til O-27. 80% kommer likevel til å bruke Zenoah og utstyr som i dag. Noen kommer til å bruke myyyye penger på andre dyyyyre motorer, men jeg tror nok at forskjellen blir forsvinnende liten til 7nde og sist likevel.
                  Jada; jeg vet det skal komme værstinger både fra den ene og den andre til helt sikkert mye høøøøyere priser, men det har det gjort tidligere også uten at noen ennå har overbevist meg selv om de er dyyyyyre. Og er det noen som studerer slikt nøye og følger med, så tror jeg at jeg er blandt dem... Har forresten testet litt selv uten at det gikk noe bedre enn det jeg har fra før. Videreutvikling derimot...der er det mye å hente.

                  Og vi kan gjerne gjøre som i Sverige, for der kjører de offshore, hydro og V hver for seg. Da blir det kanskje plass til klassen jeg har tenkt å presentere neste sesong også. 3 skuter er allerede innkjøpt/under bygging, og det er vel det som skal til for at forbundet må la det bli en prøveklasse?

                  Originally posted by Øyvind! View Post
                  Fine kjøreforhold i Eggedal
                  Hmmm....ser ut som bålet i lavo`n har slokna nå...
                  I`m BACK!

                  Comment


                  • Originally posted by Øyvind! View Post
                    Hmmm.... Han Hebbe kan stå hjemme på trappa å kjøre båt, heldig han....
                    Last edited by jokko; 7 October 2010, 20:27.
                    Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                    Comment


                    • Noen som har noen morsomme byggeplaner for vinter`n, eller???
                      Hva med å "ta`n helt ut" og bygge noe extremt...som f.eks to-motors eller jet?

                      Fra "OFF TOPIC Marine Service" kommer det ihvertfall til å komme mye moro til våren, uten at det skal røpes for mye... Men vi kan jo avsløre at en Class1-båt skal innom for ferdigstillelse. Og eier`n har kanskje tette relasjoner til nettopp den klassen, uten å si for mye...
                      I`m BACK!

                      Comment


                      • Originally posted by JohnnyStingray View Post
                        Noen som har noen morsomme byggeplaner for vinter`n, eller???
                        Hva med å "ta`n helt ut" og bygge noe extremt...som f.eks to-motors eller
                        To-motors er vel gammelt nytt? Kom ned på brygga neste lørdag så kan du få se en på vannet!
                        I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                        sigpic
                        For n'te gang Sofus, trykk F5...

                        Comment


                        • Originally posted by JohnnyStingray View Post
                          Noen som har noen morsomme byggeplaner for vinter`n, eller???
                          Hva med å "ta`n helt ut" og bygge noe extremt...som f.eks to-motors eller jet?

                          Fra "OFF TOPIC Marine Service" kommer det ihvertfall til å komme mye moro til våren, uten at det skal røpes for mye... Men vi kan jo avsløre at en Class1-båt skal innom for ferdigstillelse. Og eier`n har kanskje tette relasjoner til nettopp den klassen, uten å si for mye...
                          Jeg "tar n helt ut" i vinter....
                          Odd-Erik Kanth-Lundem
                          www.oms-p.com

                          Comment


                          • Jeg har burstag i morgen!

                            Når det gjelder bygging så er fattern i full gang med å bygge H-15
                            Jeg skal vell sette i sammen en sxg 21 med elektro.
                            Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

                            Comment


                            • Jasså Jon , har du hatt besøk av PVN racing nå ??? Legg ut bilder av denne om du kan.
                              Gleder meg til å se dine nye kreasjoner til neste år , de blir sikkert veldig bra , så noen linjer på et annet forum om dette , så meget morsomt ut , liker at det dukker opp mer av dette
                              Hvordan går det med Colibri båten din ? Er den ferdig nå , kan du evt. vise oss noen bilder ?



                              Originally posted by JohnnyStingray View Post
                              Noen som har noen morsomme byggeplaner for vinter`n, eller???
                              Hva med å "ta`n helt ut" og bygge noe extremt...som f.eks to-motors eller jet?

                              Fra "OFF TOPIC Marine Service" kommer det ihvertfall til å komme mye moro til våren, uten at det skal røpes for mye... Men vi kan jo avsløre at en Class1-båt skal innom for ferdigstillelse. Og eier`n har kanskje tette relasjoner til nettopp den klassen, uten å si for mye...
                              2 fast 4 U - kanskje.....

                              Comment


                              • Hehe... Ja, PVN spurte om jeg ville gjøre ferdig skuta og det sa jeg ja til, men den har ikke kommet hit enda. Men den er satt opp på ordrelista, så jeg regner med at den er her før jul.
                                Colibri`n tar jeg frem i ny og ne, men det kreves mye tenking for å få plass til alt... Håper å ha den klar til våren. De andre er enklere, siden de er mye større...
                                Er som deg, vettu; liker at båter ser ut som båter.
                                I`m BACK!

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X