Announcement

Collapse
No announcement yet.

TOPIC FOR PRATESYKE MODELLBÅTFØRERE !

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stein, kan du deaktivere meniningsmålingen i toppen.

    Flertallet stemte på alternativ nr 1, så da sier vi at det er den beste plasseringen.
    OK?
    I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
    sigpic
    For n'te gang Sofus, trykk F5...

    Comment


    • Originally posted by harald1966 View Post
      Jeg har for tiden ingen biler med 6-er, så der bomma du Johnny.
      Dere to har tydeligvis ikke greie på bil?
      Desverre er det ikke hverken hengerfeste eller plass til bensinbåter i "bagasjen". Det bare så vidt jeg får golf-settet nedi der.

      Si ifra hvis dere vet om en grei Hundayi med hengerfeste hjemme!
      Det skrives HYUNDAI Harald, men jeg lurer på om den du ønsker deg nå også skal være rosa, jeg mener jeg har lest noe her tidligere om at du savnet den gamle rosa Hyundai `en din og klubbhengeren Mulig det fortsatt er moderne med rosa biler der borte blandt Hollywood fruene, men her på berget går det mest i sort og sølv Det er biler nok å få kjøpt her hjemme, så jeg tror nok det skal gå greit å få tak i en når du er hjemme igjen, vi kan liksom ikke få en reservert fram til du kommer hjem, om et halvt år
      Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

      Comment


      • Har du gjort noe med båtene i garasjen denne helgen da?

        Det er vel fortsatt is på Sæby?
        I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
        sigpic
        For n'te gang Sofus, trykk F5...

        Comment


        • Originally posted by harald1966 View Post
          Har du gjort noe med båtene i garasjen denne helgen da?

          Det er vel fortsatt is på Sæby?
          Det ble 5-6 timer på Ole Petter på fredagskvelden også, men nå er det kun bunnene som skal sparkles og lakkes på mandag formiddag, så da skal alt være strøkent.

          Jeg bor 6 mil fra Sæbyvannet, så jeg har ikke daglig oppsyn med vannet, men vi har jo hatt det utrolig kaldt i hele år, det har vært lange perioder med rundt 20 stive og blir det mildere enn minus 10, så tror vi jo at sommervarmen har satt inn. Alt av vann er jo nesten bunnfrosset, så man kan lure på når vi skal få kjørt båter igjen. Her på Ørje er det nå minus 12 og det snør lett og samme kulde er det meldt hele denne uka. Kan lure på hvor det ble av den globale oppvarmingen.

          Du får nok nyden den tiden du har igjen der borte og kjøre mest mulig båt, mens du kan.
          Last edited by jokko; 5 February 2010, 17:24.
          Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

          Comment


          • Her er det i det minste åpent vann, men vi fikk snø og is torsdag og fredag. Idag er et -1 C så det eneste fjernstyrte jeg har kjørt i helgen er Hellfire'n, ute i snøen. Jeg er lei snø og kulde nå!

            Jeg tror de fikset den globale oppvarmingen i "Køben" for noen uker siden.
            I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
            sigpic
            For n'te gang Sofus, trykk F5...

            Comment


            • Ta en titt her:
              Our past is a powerful draw and in so many ways we try to capture it in order to explain it to ourselves. What started out as an exercise in model building and photography, ended up as a dream-like reconstruction of the town I grew up in. It's not an exact recreation, but it does capture the mood of my memories. And like a dream, many of the buildings show up in different configurations throughout the photos. Or sometimes, the buildings stay put and the backgrounds change. Visually, this is heading towards the realm of ART. NO PHOTOSHOP WAS USED IN THESE PICTURES. IT'S ALL STRAIGHT FROM THE CAMERA. It's the oldest trick in the special effects book: line up a model with an appropriate background and shoot. The buildings are 1/24th scale [ or 1/2 inch equals a foot ]. They are constructed of Gator board, styrene plastic, Sintra [ a light flexible plastic that can be carved, and painted ] plus numerous found objects; such as jewelry pieces, finishing washers and printed material. There are also two books available entitled: Elgin Park -An Ideal American Town and ELGIN PARK - Visual Memories of Mid-Century America in 1/24th Scale
              I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
              sigpic
              For n'te gang Sofus, trykk F5...

              Comment


              • Første jeg tenkte var, "Å, modellbiler!"

                Men så var det jo det også.

                Fabiz
                Smallsize Hobbyland A/S
                Team Losi : Spektrum

                Comment


                • Originally posted by harald1966 View Post
                  Ta gjerne turen til Svinndal hvis du liker sånt.



                  Når jeg var 15 lagde jeg en skalamodell i 1/72 av Wheeler Air Field (Pearl Harbour) under angrep. Hele greia sto på rommet mitt som bare var 7-8 kvadrat. Jobba med den i nesten 2 år,og lagde hangarer av bl.a sugerør for å få til det karakteristiske "bølgeblikket" i tak og vegger. Lys i hus og hangarer, masse fly, osv. Synd den ikke ble tatt vare på, men "stripa" tok for mye plass...
                  I`m BACK!

                  Comment


                  • Du verden !!!

                    Du er litt av en kunstner Jon
                    Må si jeg er lettere imponert over dine kreasjoner , dette hadde vært mat for Norge rundt redaksjonen
                    2 fast 4 U - kanskje.....

                    Comment


                    • Originally posted by Helge Simonsen View Post
                      Du er litt av en kunstner Jon
                      Må si jeg er lettere imponert over dine kreasjoner , dette hadde vært mat for Norge rundt redaksjonen
                      Hehe... Takker for det, Helge. Har drevet med mye rart opp gjennom åra, se.
                      Norge Rundt har jeg aldri vært med i, men den litt mer lokale presse har jo vist litt interesse, da...
                      Sånn som f.eks her, fra "Svinndal-Uka" i 2005...


                      PS: jeg har det som antagelig er Norges raskeste badekar stående også, men det er en annen historie...
                      I`m BACK!

                      Comment


                      • Du slutter aldri å overraske altså
                        Bygger O-35 båt.
                        Ellers seriøst ute av tellinga.

                        Comment


                        • Denne må du sette opp neste gang vi skal ha årsmøte hjemme hos dere
                          Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                          Comment


                          • Originally posted by JohnnyStingray View Post

                            PS: jeg har det som antagelig er Norges raskeste badekar stående også, men det er en annen historie...
                            Det ble skrevet i avisa om oss den gangen og....

                            "You don't need balls to get to the Worlds"
                            sigpic nå fusjonert med: www.offtopicracing.com

                            Comment


                            • Hørtes ut som en trivelig hobby, med Olakjerrer Et par .35 nedi der, så går det godt!

                              Digget bilshowet ditt Jon Kongebra laget!!
                              Last edited by Compudaguy; 8 February 2010, 22:00.
                              Espen Haugen
                              Assistent.
                              www.nmsbf.org

                              Comment


                              • Originally posted by Compudaguy View Post
                                Hørtes ut som en trivelig hobby, med Olakjerrer Et par .35 nedi der, så går det godt!

                                Digget bilshowet ditt Jon Kongebra laget!!
                                Jeg skal love deg at det går godt uten noen som helst motor, Espen! Jeg slo nestemann i "herreklassen" med nesten 20 sek., og holdt på å kjøre ned fotograften fra avisa! Derfor ble det ikke noe "actionbilde" av meg... Avslutta det hele med tidens sladd for å unngå å havne i elva... Store rullestolhjul og bakkeklaring på 4 cm gjør denne til badekarenes Koenigsegg. Hjelm og skinnjakke er påkrevd, og det er like trangt og ubehagelig som i en F1.
                                PS: Jeg kjørte uten vann(!), og; Det er noe orn`tli skitt å sveise i badekar!

                                En får jo ikke mer moro enn det en lager selv, vettu.
                                I`m BACK!

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X