Announcement

Collapse
No announcement yet.

TOPIC FOR PRATESYKE MODELLBÅTFØRERE !

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeg ser du bygger O-35 båt også. Hva er status Anbjørn?
    I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
    sigpic
    For n'te gang Sofus, trykk F5...

    Comment


    • Originally posted by harald1966 View Post
      Hvis du skal ballansere over en bekk på en trestamme, hva gjør du med med armene for å forbedre ballansen og hvorfor?
      Men om du er stiv som en H-bjælke i stål, så hjelper det lite å ha armene ut til sidene...?
      Jeg veit a pøkkær`n, jeg. Alt mitt er basert på faktisk erfaring. Avansert teori har jeg sjelden tid til...
      I`m BACK!

      Comment


      • Originally posted by harald1966 View Post
        Jeg ser du bygger O-35 båt også. Hva er status Anbjørn?
        Nja status ja. Vel det er er jo stadige endringer og nye ting som prøves.
        Men båten går bra den. Er nok mere sjåfførn det det kommer an på.
        En god fører hadde nok klart å hevde seg meget godt selv med QD motoren i O-35.
        Den tåler også mye bølger. Her er noen eldre bilder.
        Attached Files
        Bygger O-35 båt.
        Ellers seriøst ute av tellinga.

        Comment


        • Originally posted by Anbjørn View Post
          Nja status ja. Vel det er er jo stadige endringer og nye ting som prøves.
          Men båten går bra den. Er nok mere sjåfførn det det kommer an på.
          En god fører hadde nok klart å hevde seg meget godt selv med QD motoren i O-35.
          Den tåler også mye bølger. Her er noen eldre bilder.
          Du Harald, som er så opptatt av riktig tyngdepunkt, her på bildene av skuta til Anbjørn kan du se hvorledes det skal løses en tank lavt i midten og en på hver side, Anbjørn helgarderer, helt genialt
          Last edited by jokko; 30 January 2010, 02:29.
          Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

          Comment


          • Originally posted by harald1966 View Post
            Hvis du skal ballansere over en bekk på en trestamme, hva gjør du med med armene for å forbedre ballansen og hvorfor? Er det forskjell mellom stabilitet og cg?
            Det må da være mye enklere å hoppe over den jæ......e bekken
            Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

            Comment


            • Ikke hvis du er oppe i åra og dårlig til beins...
              I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
              sigpic
              For n'te gang Sofus, trykk F5...

              Comment


              • Originally posted by JohnnyStingray View Post
                Men om du er stiv som en H-bjælke i stål, så hjelper det lite å ha armene ut til sidene...?
                Jeg veit a pøkkær`n, jeg. Alt mitt er basert på faktisk erfaring. Avansert teori har jeg sjelden tid til...
                Hva om kassa som motoren er montert på i hydroklassen hadde beveglige armer ville dette gått
                Stig Bekkhus 1958

                Comment


                • Originally posted by Bekkhus View Post
                  Hva om kassa som motoren er montert på i hydroklassen hadde beveglige armer ville dette gått
                  Du Stig, dette begynner å bli noe avansert det området du nå begir deg ut på, minner vel mere om naturvitenskapelige områder. Vi har riktignok tråder her på forumet som omhandler fly, men jeg har aldri sett slike med vinger som beveger seg opp og ned, for så å fly fremover. Ingen ting er som kjent umulig i våre dager, men jeg for min del ville tatt kontakt med Naturhistorisk Museum i Oslo v/ paleontolog Jørn Hurum, det var han som fant løsningen med Ida, som igjen er oversaken til menneskenes opprinnelse for 47 millioner år siden, dog tviler jeg på om dette gjelder for deg og meg, men en ting er jeg sikker på, vi stammer alle fra apene, men vi to er vel unntaket
                  Last edited by jokko; 30 January 2010, 22:18.
                  Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                  Comment


                  • Jokko, det er litt tidlig ennå, men jeg skal selge bilen til sommeren når jeg flytter hjem, og begynne å kjøre ris-koker igjen.
                    Kunne du være interessert i en eller annen byttehandel med noen båter, f.eks den 180'n?
                    Attached Files
                    I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                    sigpic
                    For n'te gang Sofus, trykk F5...

                    Comment


                    • Originally posted by harald1966 View Post
                      Jokko, det er litt tidlig ennå, men jeg skal selge bilen til sommeren når jeg flytter hjem, og begynne å kjøre ris-koker igjen.
                      Kunne du være interessert i en eller annen byttehandel med noen båter, f.eks den 180'n?
                      Den Nodd V-180 som jeg har kommer du aldri til å få kjøpt, hvis den en gang skal selges, så er det en god kunde på Stord, som venter på å får den

                      Jeg får snart 2 stk. Nodd V-180 skrog som skal selges, her har det jo ikke skjedd noen ting i henhold til salg, da de fortsatt ikke er ferdigstilt

                      Jeg har også et par andre komplette båter tilsalgs, men jeg tviler på om dette er noe du vil ha

                      Jeg har ikke noe behov for rc bil nå, fikk kjøpt meg en virkelig versting av en Lauterbacher Mega - Crosser 4WD ( buggy ) med 95% alu. og fabrikktrimmet Zenoah motor, her på torsdag, denne uken. Bilen er kun brukt til demo og er som ny. Alt av senderutstyr er montert og justert, så nå gleder jeg meg virkelig til å få prøvekjørt den

                      Men det var jo ikke akkurat noen rc bil du la ut bilde av, hva er dette for noe greier, jeg er en gammel bilselger, men kan ikke se hva dette er for noe, fra denne vinkelen du har tatt bildet, men jeg ser jo at dette ikke er noe å kjøre rc båter, biler og utstyr i, så da er det vel ikke noe for meg ?
                      Last edited by jokko; 31 January 2010, 01:35.
                      Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                      Comment


                      • Skal vi flytte dennd traaden inn i den offisielle OT/skvaldre traaden?


                        ...
                        Stein Tumert N-217
                        Tamiya TRF 419, Much More, Sanwa M12, Protoform, PanaRacer
                        CMDi Eagle SGX, Delta Force, CMB, Futaba, Octura

                        Comment


                        • Det kan vi godt. Helt OK.
                          I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                          sigpic
                          For n'te gang Sofus, trykk F5...

                          Comment


                          • Tror det er "hestekjærra" med 6`er han prøver å bli kvitt, Jokko...
                            I`m BACK!

                            Comment


                            • Originally posted by JohnnyStingray View Post
                              Tror det er "hestekjærra" med 6`er han prøver å bli kvitt, Jokko...
                              Da kan jeg bytte likt med MHZ Zenoah katta mi
                              Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                              Comment


                              • Jeg har for tiden ingen biler med 6-er, så der bomma du Johnny.
                                Dere to har tydeligvis ikke greie på bil?
                                Desverre er det ikke hverken hengerfeste eller plass til bensinbåter i "bagasjen". Det bare så vidt jeg får golf-settet nedi der.

                                Si ifra hvis dere vet om en grei Hundayi med hengerfeste hjemme!
                                I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                                sigpic
                                For n'te gang Sofus, trykk F5...

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X