Announcement

Collapse
No announcement yet.

TOPIC FOR PRATESYKE MODELLBÅTFØRERE !

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Are17 View Post
    Siste heat 35 i dag (NC2) Så fikk jeg ikke opp turtall når båten kom på vannet. Det var forbannet frustrerende siden det sto om å beholde gårsdagens plassering. Etter et par runder la vi merke til at der hvor kjølevannet skal komme ut, kom det damp og ikke vann. Tok den opp og sjekket at alle slanger og gjennomganger var åpne. Men ingenting hjalp. Det var bare å pakke sammen og være fornøyd med 5. plass.
    Vel hjemme så skrur jeg av kjølekappen. Og gjett hva jeg finner gitt. Joda, akkurat det jeg hadde mistanke om og som jeg i forbifarten nevnte for importøren. Han trodde ikke noe på det. Jeg skrudde av tre av fire muttere som holder toppøokket med bare fingrene. Dette resulterte i at mye av kompresjonen gikk rett ut i kjølesystemet og presset vekk vannet som skulle kjøle ned motoren.
    Se på bildene.
    [ATTACH=CONFIG]34913[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]34912[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]34911[/ATTACH]
    [ATTACH=CONFIG]34914[/ATTACH]
    Disse har også ofte løsnet for meg, så jeg har gjordt det til en regel at jeg ettertrekker disse hver gang jeg skal
    kjøre med min Mathe Corsa. Trond overhalte min i vinter og på fakturaen stod det at man må huske å ettertrekke disse etter x-antall minutter kjøretid, deler av teksten hadde blitt borte på min faktura, så jeg er ikke sikker på hvor lenge det er. Du fikk jo overhalt din hos " Doktor Nilsen Døgnet Rundt Service " på natt til lørdag, så du har vel ikke fått fakturaen i posten enda Du kjørte to tøffe heat på lørdag, din luring Gjør som meg Are, sjekk de hver gang før du skal kjøre, det tar deg 5 sekunder det er vel tross alt ikke så gæli med en 5 plass heller Gratulerer
    Last edited by jokko; 21 June 2010, 00:38.
    Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

    Comment


    • Originally posted by jokko View Post
      Disse har også ofte løsnet for meg, så jeg har gjordt det til en regel at jeg ettertrekker disse hver gang jeg skal
      kjøre med min Mathe Corsa. Trond overhalte min i vinter og på fakturaen stod det at man må huske å ettertrekke disse etter x-antall minutter kjøretid, deler av teksten hadde blitt borte på min faktura, så jeg er ikke sikker på hvor lenge det er. Du fikk jo overhalt din hos " Doktor Nilsen Døgnet Rundt Service " på natt til lørdag, så du har vel ikke fått fakturaen i posten enda Du kjørte to tøffe heat på lørdag, din luring Gjør som meg Are, sjekk de hver gang før du skal kjøre, det tar deg 5 sekunder det er vel tross alt ikke så gæli med en 5 plass heller Gratulerer
      Jeg tror du mener de som holder sylinderen til veivehuset.
      De jeg snakker om holder topplokket. For å komme til disse du må ha av kjølekappen.
      N-736. Medlem i ØMBK. Østfold Modellbåtklubb. www.ombk.org http://www.youtube.com/user/Are604
      MHZ. 1 stk. NO MERCY, 1 stk. RICO, 2 stk. DELTAFORS. Når det skal gå fort i bølger.

      Comment


      • Originally posted by Are17 View Post
        Jeg tror du mener de som holder sylinderen til veivehuset.
        De jeg snakker om holder topplokket. For å komme til disse du må ha av kjølekappen.
        Det har du helt rett i Are, men det er kjekt å skru til disse også
        Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

        Comment


        • Av og til lurer jeg på...

          Ja, av og til lurer jeg på om folk er helt ved sine fulle 5...
          Ta en titt på denne annonsen; http://cgi.ebay.com/RC-Hobby-Remote-...item2eaddec63c
          Selgeren påstår at det er lagt ned over $9,000 (ni tusen dollar), som etter dagens kurs er nesten 58,000,- nkr!? Og ikke nok med det; lakkjobben kostet $900 påstås det, selv om det mistenklig ligner Prather`s egne klistremerker som følger med skroget...
          Og aller værst; "kan oppnå 65 mph" Det må være på biltaket! Ikke et galt ord om skroget, men det er ikke akkurat noen racer det der altså! Derfor kaller Prather den "Fun Cruiser". Men det hjelper kanskje med en oppborret kantklippermotor med "custom Hemi"(?) eksos...
          Jeg har sett mange overdrivelser i min tid, men denne går inn på topp 3-lista, definitivt!
          Ikke engang en av norges største bruktrcbåtforhandlere kan matche denne annonsen, assa!

          Vel, det var dagens humor. Nå må jeg klippe plen, med en standard weed wacker uten custom Hemi-eksos. Tar nok 6-7 dager for meg det da...
          I`m BACK!

          Comment


          • Er det noen spesiel bruktrcbåtforhandler du tenker på, Johnny

            Annonsen skal vi nok greie å matche, men her på Ørje er man mere beskjeden når det gjelder pris
            Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

            Comment


            • Fantastisk scoop der Johnny! LMAO
              I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
              sigpic
              For n'te gang Sofus, trykk F5...

              Comment


              • Hei båtfolk.Denne skuta har havnet oppe i nord-norge..er det noen som kjenner "historien" til båten?
                Jeg kan se att han jeg kjøpte denn hos er på forumet her,men han hadde vell bare tatt den som mellomlegg så han visste ganske lite om den. Lurer også på hva motoren heter mer enn Mate?!Casa eller?

                Det hadde vært morro å få litt info...forstår det slik att denClick image for larger version

Name:	DSC01846.jpg
Views:	1
Size:	59.6 KB
ID:	769312Click image for larger version

Name:	DSC01833.jpg
Views:	1
Size:	39.8 KB
ID:	769313Click image for larger version

Name:	DSC01845.jpg
Views:	1
Size:	58.2 KB
ID:	769314 er noen år gammel,så det er sikkert noen som drar kjensel på den...fortell, fortell..

                Mvh. Ken
                AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
                Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
                http://www.arcticrc.no/

                Comment


                • Originally posted by Ken View Post
                  Hei båtfolk.Denne skuta har havnet oppe i nord-norge..er det noen som kjenner "historien" til båten?
                  Jeg kan se att han jeg kjøpte denn hos er på forumet her,men han hadde vell bare tatt den som mellomlegg så han visste ganske lite om den. Lurer også på hva motoren heter mer enn Mate?!Casa eller?

                  Det hadde vært morro å få litt info...forstår det slik att den[ATTACH=CONFIG]35950[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]35951[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]35952[/ATTACH] er noen år gammel,så det er sikkert noen som drar kjensel på den...fortell, fortell..

                  Mvh. Ken
                  Hei igjen Ken !

                  Da får vel jeg som selger svare deg så godt jeg kan, så får eventuelt andre tidligere eiere hive seg på etterhvert.
                  Motoren skal være en Mathe Competition på 35 ccm2, og den er nyoverhalt hos Nilsen Racing.
                  Båten er konstruert, støpt og bygget av Leif Rasmussen her i Østfold og er den eneste av denne Sonic XL som er støpt, men jeg vet at Leif har formen til den, for det har han fortalt meg.
                  Det var Leif som bygde opp båten til egent bruk og etter det han har fortalt meg, så hadde han den gangen en Quickdraw motor i den.

                  Mener også å huske at han solgte den til Leif Ellingsen i Arendal og at han har brukt den til kjøring i NorgesCupen. Leif E. tror jeg det var som puttet inn den motoren som sitter der nå.
                  Jeg har hørt at det har vært flere eiere på sørlandet av denne båten, etter at Leif E. solgte den. Hvem og hvor mange disse er vet jeg ikke helt sikkert, men når jeg byttet den til meg i fjor høst var det Steinar Carlsen fra Tromøy utenfor Arendal som eide den, jeg hentet den hjemme hos Steinar.

                  Er det noen som har noe mere å bidra med her, så er det bare å slenge seg på !

                  Til deg Ken, fint at den kom hel og fin frem til deg i Harstad med traileren fra Vestby, fint å ha gode naboer i transportbransjen når posten ikke vil ta de, fordi at de er for store !
                  Har du fått prøvekjørt og testet den noe enda ?
                  Last edited by jokko; 17 July 2010, 11:43.
                  Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                  Comment


                  • Hei Jokko.Jeg er akkurat kommet inn døra etter en lang dag på vannet.Du vet her er det lyst hele døgnet nå.Fint sånn sett!
                    -Joda,det er potensiale i denn skuta dær.Fikk ikke opp turtallet i starten,men det kom seg etter hvert.Men fytte rakkern det er massivt i forhold til det jeg er vant med.

                    Her på berget har det gått i Zenoah og "kinabåter til nå...hehe....-er vell tredje sesongen nå med båt.Jeg har styrt med bil med Zenoah, før jeg ved en tillfelldighet egentlig ble hektet på båt.Det har gådd litt lim,polyester,og epoxy etterhvert som det har blitt noen stunt.Rart med det egentlig når båten veier ingenting,så putter mann en hissipropp motor oppi dær.da kan det fort skje ting..


                    Gleder meg allerede til i morgen,for da blir det prøvekjøring på ett større vann.Da skal det bættere bli fart på "newbien"
                    Idag sto der en luring å fisket dær jeg bruker å kjøre.Så da måtte jeg ta "nødvannet" mitt,og det ble nok i minste laget for denn kalibern".Passer utmerket til mine andre båter.

                    Ja nå husker jeg jo litt om hva du sa ang.båten når vi snakket på tlf,mendet var så mye stress på jobb hver gang vi pratet.
                    -rart med posten for tiden..såpass pakke burde dem tatt..ok det var bra størrelse,men men.

                    Ok vi hørs etterhvært,jeg kommer sikkert til å spørre og grave litt framover.

                    Fint hvis noen andre tidligere eiere kunne kommet med noen innputts..den er vell å regne som veteran i race-sammenheng,men foreløpig funker det bra.Det skal bli rått i morgen hvis jeg får den til.
                    Etter litt tuning idag,så begynte den å komme seg...gått med turtall,men akkurat når popellen tok tak så måtte jeg slakke opp..Egentlig ganske heftig det også.
                    AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
                    Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
                    http://www.arcticrc.no/

                    Comment


                    • Hvis du har flere propeller, så tror jeg at du bør prøve en som er noe større. Den du fikk med av meg mener jeg var en helt ny 7016/3 blader som ikke var slipt og balansert, det bør du gjøre med den.
                      Selv fikk jeg jo aldri prøvd denne båten ordentlig, da jeg som nevnt måtte få laget en helt ny bolt til det høyre roret hos Orbit Norsk. Videre byttet jeg flexen, ferule og aksling slik at det ble mulig å bruke alle typer propeller på båten, men som nevnt ble den jo sendt til deg med en gang rorbolten var byttet.
                      Tror jeg ville prøvd en 7516/3 blader eller en 8015/ 3 blader. Jeg vet at mange ofte kjørte mye 8015/3 blader på Mathe Competition og Casa motorene i de forskjellige 035 båttypene fra Leif Rasmussen. Jeg har selv en Zigma 60 med Mathe Corsa og der er 7016/4 blader en veldig grei propell, men her er motorefekten noe høyere, enn på din båt.

                      Dette med riktig propell valg er et kunststykke i denne bransjen og er vel noe av det man bruker mest tid og penger på, når man har lært det meste av andre ting.
                      Mitt beste råd til deg er å kontakte Trond Nilsen, han kjenner omtrent til hver eneste båt her i landet og din kjenner han veldig godt til. Billigste løsningen for deg vil være å snakke med han, så vil han kanskje anbefale deg et par propeller som han vet at du vil få maximal glede av, så slipper du å bruke alle feriepenga på en haug med propeller !
                      Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                      Comment


                      • Ok.jeg har allerede sendt forespørsel til Trond hos Nilsen Racing. Tenkte å sende ett par propeller nedover til han.
                        Hvordan er deg med dere "proffer",sliper og avbalanserer dere selv eller..?

                        Det er på vei ett par nye propeller med posten som han har tillpasset til den ene Zenoah-båten.-har også best.tunpipe hos han.
                        Jeg har en Scarab-lignende Kina"båt som jeg har til "hverdagsbruk.+ en catte som jeg driver å bygger opp nå.
                        Scarab-båten er rimelig hissig(etter min målestokk).-så med tune-pipe + tillpasset propell(er) må dette bli bra.! Kanskje på grensen til "overpower"men det kan jeg nok leve med he-he !

                        Nå skal jeg ned i hobby-rommet å prøve å finne C-G på Scaraben. Att det er noe som heter C-G på båt er noe som var helt ukjent for meg,helt til i går kveld da jeg leste litt om dette på en annen tråd.Så her er de rom for forbedring i "bøtter å spann". Det var jo sånn det var når jeg startet med rc-fly for noen år siden.Da "proffene"spurte om C-G var rett,da ble jeg svar skyldig ! -Men du store verden for en forskjell 30-40 gram utgjorde i denn sammenhengen...flyet var jo ikke til å kjenne igjend !! Det ble jo mye mer "kontrollerbart,og jeg regner med det har like mye å si i båt-sammenheng.

                        -Kan jo ikke legge skjul på att Scarab-båten har hatt en tendens til og ta av mot "himmelen" men fytte f.. det ha blitt noen fete video-opptak med dykking,rundkasst og himmel-turer.Helt villt å se i sakte-kino.

                        Jeg skal legge ut noen "klipp når jeg har fått en av denn yngre garde som har peiling på data til å redigere litt for meg.Datamaskinen er ikke min beste venn for å si det sånn !

                        Mange takk for tisene ang.propell til Sonic-xl....fortsatt fin dag til deg og alle andre her på forumet !!
                        AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
                        Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
                        http://www.arcticrc.no/

                        Comment


                        • De fleste tror jeg nok sliper og balanserer propellene selv, men jeg pleier å kjøpe de helt ferdige fra Trond. Hvis det dukker opp noen som trenger en runde, så har jeg et par kompiser i klubben som har hjulpet meg med dette. Den som du fikk med, kom inn døra her akkurat i det skuta skulle sendes, den som satt på båten mistet jeg ved kjørevannet fordi akslingen som var på båten hadde for liten plass mellom drive dog og gjengeparti bak til mutteren, derfor skiftet jeg dette ut før båten ble sendt oppover til deg.

                          Har du en god fil og god tålmodighet, så kan du jo prøve deg på den du fikk med, tror gutta sitter og fikler med det greiene der i et par timer, sånt har ikke jeg tålmodighet til !
                          Last edited by jokko; 18 July 2010, 17:02.
                          Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                          Comment


                          • Ok ,jeg skjønner.Det ser ut som båten er godt skrudd sammen,så jeg er godt fornøyd med kjøpet kan du si !!!
                            AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
                            Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
                            http://www.arcticrc.no/

                            Comment


                            • Originally posted by Ken View Post
                              Ok ,jeg skjønner.Det ser ut som båten er godt skrudd sammen,så jeg er godt fornøyd med kjøpet kan du si !!!
                              Sjekk hva slags metal den er laget av, er det en BeCu (Berullium Copper) propell, saa bruk maske, Berulium er kreft fremkallende...

                              ...
                              Stein Tumert N-217
                              Tamiya TRF 419, Much More, Sanwa M12, Protoform, PanaRacer
                              CMDi Eagle SGX, Delta Force, CMB, Futaba, Octura

                              Comment


                              • Det er nok ett Propshop-emne i messing som ble kjøpt av Dave Marles i Leno 2008, og solgt videre til en trengende for et par uker siden. Så har du historien på den oxo.
                                Uslipt og uballansert. Bør IKKE brukes slik, da du vil slite ut lagring i strutten veldig raskt!
                                I`m BACK!

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X