Announcement

Collapse
No announcement yet.

TOPIC FOR PRATESYKE MODELLBÅTFØRERE !

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nej, tidigare bild är inte trickad. Man har tillbringat vintern med att sätta ihop båten så varför inte såga av den direkt efter första tävlingen?

    Någon som har en båt som behöver kapas,,,,,,,,eller,,,,,,,,,,till er tjänst!

    Click image for larger version

Name:	1 013 (4).jpg
Views:	1
Size:	38.3 KB
ID:	774027

    Comment


    • Du er bra galen, Rille! Skal bli spennende å se hvordan den fungerer ferdig forlenget.
      Det var moro å treffe deg også når vi var i Sverige. Og ikke minst se båtene dine "live"!!!
      I`m BACK!

      Comment


      • Ja, det er kanskje flere som kunne trenge å få justert på lengdene på sine båter, enten er de for korte eller så er de for lange !
        Jeg har baufil Johnny, som du kan få låne, mulig det er potensiale i en Rico hvis den blir 10cm. lengere ! Får du dette til, så er det mulig du kunne fått noen oppdrag fra meg også, Rille har jo satt standarden !
        Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

        Comment


        • Nej Jon, jag är inte galen, jag är "desperat" Vad gör man inte när ni "Norrmän" kommer till Sverige och enkelt tar hem prispotten! Då tycker jag att det är OK att såga av båten. Hoppas att jag kan bjuda upp till bättre motstånd nästa gång vi ses. Tyvärr kommer jag inte till Sundsvall, åker på semester med familjen.

          Båten blev bara 135cm, den är för smal för att göra längre.


          Click image for larger version

Name:	1 002 (5).jpg
Views:	1
Size:	38.7 KB
ID:	774037Click image for larger version

Name:	1 015 (2).jpg
Views:	1
Size:	40.5 KB
ID:	774038

          Jag använde en miljon raka pinnar för att linjera in skrovet. Det var ett måste att det blev rakt, i linje och ej skevt. Om inte, börja om alt släng skrovet. Efter det så la jag om en form från bakdelen av skrovet, det gjorde innan jag kapade av skrovet.

          Comment


          • När vi är ute i stugan på sommaren så får man använda det som finns i bodan eller på stranden. Se bild nedan från form gjutning.
            Click image for larger version

Name:	1 010 (6).jpg
Views:	1
Size:	48.9 KB
ID:	774039

            Alla sätt är bra utom dom dåliga

            Efter ihopsättning av skrov-delarna,,,,,, å det blev rakt, i linje och inte skevt. Lite tur skall man ha!!!!

            Click image for larger version

Name:	1 002 (4).jpg
Views:	1
Size:	48.8 KB
ID:	774040

            Comment


            • Jag förlängde alla steglister, längre än innan då jag avser att försöka att åka med ett större CG. Här en jämförande bild med en S1, Sigma 51 ( ej S2 Nya Sigma 51). Två helt olika båtar, man kan förstå varför Sigman går tungt i svängarna med den "Feta" nosen. Jag tycker att Sigman är en mycket bra båt, och nu när S2 har kommit med smalare front med större v-form fram och kortare steglister så har man dämpat svageterna.

              Click image for larger version

Name:	1 003.jpg
Views:	1
Size:	22.6 KB
ID:	774042


              Färdig,,,,,någon "fin" lack kommer inte denna båt att få då jag eventuellt kommer att förändra steglisterna efter provkörning.
              Click image for larger version

Name:	1 004.jpg
Views:	1
Size:	49.8 KB
ID:	774043

              PS. Jon jag skickade dig ett mejl (prov) får se om du fått det och om du kan retunera!

              Rille
              Attached Files

              Comment


              • Snart klar för drabbning, provkörning får vänta, semester, semester,,,,,,,,,,,,!



                En förlängd Rico kanske, även den(std Zen26) har vissa problem med det öpppna havet (offshore)! Köpte en Rico mono i vintras för att just förlänga men sålde den tyvärr!

                Ursäkta den dåliga bildkvallan, min frusna å trötta son filmade med en iphone kl 22.35.

                Rille
                Attached Files
                Last edited by Rille; 21 July 2011, 19:56.

                Comment


                • I dag har jeg følt at jeg lever igjen. Vært på Sæbyvannet med Kajak`n, og i litt røff sjø gikk den som ei kule! Men man kan ikke puste engang når man kjører den skuta, for vips er den et helt annet sted...
                  Man føler VIRKELIG at man lever med denne skuta, men fy f... så moro!
                  En skikkelig adspredelse fra den "seriøse" racing-tingen vi driver med til daglig. Jaggu glad jeg har slik villskap.
                  Og etterpå kjørte jeg inn en ny motor i Hilde`s Rico, men det var jo gørr kjedelig.
                  Attached Files
                  I`m BACK!

                  Comment


                  • Youtube "skakig" iphone film på andra körningen av den förlängda SpeedCraft Stealth mono 135cm. Helt ok första körning, lite setup jobb så blir det nog bra.

                    SpeedCraft Stealth 53inch mono, 26cc QD Pioneer engine, Second run after hull extetion. Still initial setup after rebuild, I think acc and speed and(turnspee...


                    Rille

                    Comment


                    • Det var en til som også var i godt humør når han reiste fra Sæbyvannet på lørdag. Jeg har slitt litt med Delta Force`n min i hele sommer, først var det en forgasser som stadig løsnet og etter å ha fått løst det problemet, har jeg ikke skjønt hvorfor jeg ikke har greid å holde farten oppe runde etter runde.
                      Den har gått som ei kule de to tre første rundene, så har den begynt å sakne på farten og har vært vond å få opp speeden på igjen. Av en eller merkelig grunn har den kommet igjen i svingen ved bøye 1-2-3, men ikke i svingen ved bøye 4-5-6. Har stort sett kjørt med en 7016/2 blader på den og litt med 6717/3 blader. Ole Petter fikk meg til å gå ned på en mindre propell og vi putta på en 470/3 blader og båten gikk som ei kule runde etter runde og fikk også opp farten rask etter å ha saknet på denne.
                      Senere prøvde jeg med en annen propell som jeg tidligere aldri har kjørt med, en 467/2 blader, knallbra denne også !

                      Utrolig hvor store differanser små bagateller kan gjøre i denne sporten !
                      Jeg hadde forbannet meg på at jeg skulle få denne båten til å fungere optimalt, og det ser det nå endelig ut som jeg har greid. Det var røffe forhold ved Sæbyvannet på lørdag, men jeg har tidligere prøvd den under alle slags forhold.

                      Jeg skriver dette innlegget fordi at jeg vet det er andre der ute som ofte sliter med store problemer, som kan vise seg å være en bagatell, ikke gi opp !
                      Last edited by jokko; 31 July 2011, 09:02.
                      Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                      Comment


                      • Originally posted by JohnnyStingray View Post
                        Man føler VIRKELIG at man lever med denne skuta, men fy f... så moro!
                        En skikkelig adspredelse fra den "seriøse" racing-tingen vi driver med til daglig..
                        Har du begynt å blande MORO inn i hobbyen også nå? Ikkje bra!

                        Gikk dessverre glipp av den seansen på lørdag, men er det noen av dere som skal til Sæby førstkommende onsdag for å forberede seg til Stavanger?
                        Jeg har noe nytt jeg trenger å prøve.
                        I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                        sigpic
                        For n'te gang Sofus, trykk F5...

                        Comment


                        • Originally posted by harald1966 View Post
                          Har du begynt å blande MORO inn i hobbyen også nå? Ikkje bra!

                          Gikk dessverre glipp av den seansen på lørdag, men er det noen av dere som skal til Sæby førstkommende onsdag for å forberede seg til Stavanger?
                          Jeg har noe nytt jeg trenger å prøve.
                          Jeg har tenkt og ta meg en tur.
                          N-736. Medlem i ØMBK. Østfold Modellbåtklubb. www.ombk.org http://www.youtube.com/user/Are604
                          MHZ. 1 stk. NO MERCY, 1 stk. RICO, 2 stk. DELTAFORS. Når det skal gå fort i bølger.

                          Comment


                          • Da ses vi onsdag.
                            Hørte det kommer noen andre også.
                            I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                            sigpic
                            For n'te gang Sofus, trykk F5...

                            Comment


                            • Det er mulig jeg kommer en tur for å kjøre fra deg også Harald
                              Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                              Comment


                              • Originally posted by jokko View Post
                                Det er mulig jeg kommer en tur for å kjøre fra deg også Harald
                                Du kan jo prøve, men jeg kommer ikke til å gi meg uten kamp. Blir overrasket om du klarer holde følge nå.
                                I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                                sigpic
                                For n'te gang Sofus, trykk F5...

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X