Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas summit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by maxmekker View Post
    Da har jeg fått min Summit i hus. Ser for meg en del artige timer med denna bilen. Bare fått testet den kjapt på nihm pakkene og 2 stk 2s lipo pakker. Skal lodde litt og prøve 5s i morgen.

    Bowie76, kanskje du skulle klikke på 'edit' å døpe om tråden til 'Den offisielle Traxxas Summit tråden'. Så kan vi dele prøv og feil , deler, motorer osv fremover ?
    Grattis

    Ja kan godt døpe om tråden hvis jeg finner ut hvordan
    Dan Furnes
    Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

    Comment


    • #32
      Kjører du 2s og 3s sammen eller bare 5s pack??
      Dan Furnes
      Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

      Comment


      • #33
        Originally posted by bowie76 View Post
        Kjører du 2s og 3s sammen eller bare 5s pack??
        en 2s+3s. Fikk med et set når jeg henta bilen. Synes den går ørlite trangt. Skal sjekke opp 'mesh' på spurdrev og gi den en god dose wd40 og trykkluft.



        (fant heller ikke ut hvordan man endrer hoved teksten )
        Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
        Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

        Comment


        • #34
          Prøvde 2s+3s på min, men den ville ikke desverre ikke røre seg av flekken, kun styring som reagerte....
          Dan Furnes
          Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

          Comment


          • #35
            Mener å ha lest at den siste versjonen av summit ikke kan kjøre med 3s+2s kun 2s+2s.

            Comment


            • #36
              Originally posted by odals-kongen View Post
              Mener å ha lest at den siste versjonen av summit ikke kan kjøre med 3s+2s kun 2s+2s.
              Kan vel sikkert stemme det.... blinka bare rødt i ESC'n....

              Har ikke prøvd noe særlig på å få det til å fungere heller, siden nytt oppsett er like rundt hjørnet
              Dan Furnes
              Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

              Comment


              • #37
                Men ang. trådtittel, gå inn for å endre 1. innlegg, trykk så på avansert edit (eller noe i den duren), der kan du endre trådtittel.

                Comment


                • #38
                  Gjorde det, men var bare tittel i første innlegg som ble endret....
                  Dan Furnes
                  Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

                  Comment


                  • #39
                    Hobbywing ESC'n min kom for en uke siden, fikk meg et aldri så lite sjokk da jeg åpnet esken... skulle kansje lest specs'a litt bedre, men tenkte vel aldri at den skulle være så STOR...

                    Click image for larger version

Name:	20121004_233645.jpg
Views:	1
Size:	86.3 KB
ID:	778483Click image for larger version

Name:	20121004_233717.jpg
Views:	1
Size:	85.9 KB
ID:	778484

                    Her avbildet ved siden av et normal-size digitalkamera....
                    Dan Furnes
                    Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

                    Comment


                    • #40
                      Se der ja, stor sak a gitt. Synes det er trangt med 180 ampen til båten, men den der var stor ser frem til en snutt med oppsettet.

                      Ang 5s, så har de kanskje lagt inn en sperre på den nye esc med lipo cut off ? Jeg kjører ihvertfall 2s pakka på den siden som det er en klistrelapp på batteriledningene, og da 3s på motsatt. Men prøv , om du har, slik jeg gjør på båten, napp ut den røde ledningen fra fartskontrollen, som går til receiver, og kjør en egen receiver pakke, for å spare / koble ut den innebygde bec'n.
                      Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                      Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

                      Comment


                      • #41
                        Traxxas summit

                        Skal se om jeg får tid før ny motor kommer, men den ble sendt fra Hong Kong på mandag først, så regner med den er en uke unna enda....
                        Dan Furnes
                        Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

                        Comment


                        • #42
                          Tok en større vedlikeholdsøkt i dag, og det jeg fant ut når jeg tok av ytre hjuloppheng (axle carriers) på høyre bak var at hjullagerene ikke gikk rundt.
                          Etter mye olje og fikling var de i gang igjen, men de tetningene på lageret er tydeligvis mer eller mindre til pynt. Jeg fant også flere hjullagre som ikke gikk lett rundt.

                          Jeg ble egentlig overrasket over dette...

                          Bilen er jo bare 14 dager gammel, og har ikke blitt brukt som båt, men noen sølepytter og bløtt gress har den vært utsatt for.

                          Så da får man lete etter noen andre og kanskje bedre hjullagre.

                          Comment


                          • #43
                            takk for tipset. Jeg må også lete etter 'ting som går trangt' Føler den er litt sluggish. har dynka den i wd40 etter hver tur nå og blåst den ren med kompressor.

                            En liten snutt fra Holmestrans i går.

                            Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                            Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

                            Comment


                            • #44
                              litt lengere og i HD

                              Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                              Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

                              Comment


                              • #45
                                Veldig fine filmer, koselig å se at du kan dele hobbyen med barna.
                                Men vått/fuktig gress gir MYE vann inn i kulelagere osv, mye mer enn man skulle tro.
                                Saltvann, som det ser ut som at du rulller igjennom i Holmestrand. Det er DØDEN for utstyr som dette.

                                Er du redd for at kulelagerene er ødelagte, ville jeg kanskje vurdert å kjøpe nye, og kanskje bedre enn de som er der orginalt.

                                -Thelle-
                                Tamiya entusiast!
                                TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X