Announcement

Collapse
No announcement yet.

Thunder Tiger Mta 4

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ja seff er det inntrese for det!!! hehe

Comment

• Originally posted by Rocky View Post
      17 mm hex adapter er lurt å ha. Det kan du f.eks kjøpe her:
      http://miniracing.no/shop/product_in...e3863b9e54acf9
      Dett er de originale 14mm adaperne det er linket til.
      Jeg har dessverre ingen 17mm adaptere.
      sigpic Nettbutikk for: Mini-Z, Associated 1:18 biler, Thunder Tiger, Silverlit, E-Sky.

Comment

• Thomas@ Har lest ein plass at på nye mta'4 s50 er det 22m hex? er det? eller er det 23mm?

Comment

• Originally posted by Nitro only View Post
          Thomas@ Har lest ein plass at på nye mta'4 s50 er det 22m hex? er det? eller er det 23mm?
          Det er 23mm hex (6 kant), på S50.
          Men det er ikke samme innfesting som standard 23mm.
          Last edited by Thomas-no; 20 January 2008, 23:17. Reason: Rettet skrivefeil (uthevet)
          sigpic Nettbutikk for: Mini-Z, Associated 1:18 biler, Thunder Tiger, Silverlit, E-Sky.

Comment

• Ok takker for svare!

Comment

• Thomas-no, du har blitt stille på mail fronten ! ..

idag fortsatte jeg inkjøringa...

bilen går som bare det..
              imorgen begynner jeg og justere.. om det er væranes ute
              Tor Ivar - 1987! Bare ungkarn
              -HsP-Tyrannosaurus [X]
              -Thunder Tiger MTA-4 S50

Comment

• MTA4 og reverse låst

Første prøvetur i dag med splitterny MTA4 s50, og etter fjerde tanken innkjøring så låste reversen seg :-(

Det var første gangen jeg prøvde reversen og nå vil den ikke ut av revers, kjennes ut som stangen fra girkassen sitter fast, dvs beveger seg maks et par millimeter ut når jeg girer.

Noen raske tips eller er det bare å skru opp?
                MTA4 S50 Sledgehammer, Xray MT18T, Sintech Gt-8, Kyosho Landmax II, Traxxas Stampede, Rascal 1/16, F-27C Stryker, Artech Wingdragon, Blade 400, Blade CX2, Spektrum DX3 +++

Comment

• Trur nok du må skru opp og se ja. på min s28 har eg ikke hatt noen problemer med reversen etter 1 år og 20-25 l

Comment

• Originally posted by kbang View Post
                    Første prøvetur i dag med splitterny MTA4 s50, og etter fjerde tanken innkjøring så låste reversen seg :-(

Det var første gangen jeg prøvde reversen og nå vil den ikke ut av revers, kjennes ut som stangen fra girkassen sitter fast, dvs beveger seg maks et par millimeter ut når jeg girer.

Noen raske tips eller er det bare å skru opp?
                    Nå har jeg null peil på hvordan revers systemet funker på en MTA4, men i hvertfall; Det er kjempeviktig at bilen står stillestående når du skifter til revers, ellers kan saker og ting ryke.

Husker med savagen, det var et ekstremt skjørt ledd i den girkassa. Drevene ble lett strippa om man ikke var litt forsiktig
                    # 8ight-T # # Nosram RS .28 EVO / RB C6 BB # Spektrum DX3R # Proline # Futaba # ACE # Byron #

Comment

• Originally posted by Mariuslk View Post
                      Nå har jeg null peil på hvordan revers systemet funker på en MTA4, men i hvertfall; Det er kjempeviktig at bilen står stillestående når du skifter til revers, ellers kan saker og ting ryke.

Husker med savagen, det var et ekstremt skjørt ledd i den girkassa. Drevene ble lett strippa om man ikke var litt forsiktig
                      Stod stille når jeg la inn reversen ja, stoppet bilen for å sjekke opp da jeg oppdaget at den ikke reagerte på giringen.
                      Det var som sagt innkjøring så da går det temmelig rolig for seg.

Da er det vel bare å skru opp
                      MTA4 S50 Sledgehammer, Xray MT18T, Sintech Gt-8, Kyosho Landmax II, Traxxas Stampede, Rascal 1/16, F-27C Stryker, Artech Wingdragon, Blade 400, Blade CX2, Spektrum DX3 +++

Comment

• Okei, det høres rart ut. Skal tåle mer enn som så, MTA4 er jo også en kvalitetsbil

Men hør med Thomas, han har greie på den bilen
                        # 8ight-T # # Nosram RS .28 EVO / RB C6 BB # Spektrum DX3R # Proline # Futaba # ACE # Byron #

Comment

• Er no ikke så gale å skru opp vere med kyosho og sine tusner av skruer :P

Comment

Stod stille når jeg la inn reversen ja, stoppet bilen for å sjekke opp da jeg oppdaget at den ikke reagerte på giringen.
                            Det var som sagt innkjøring så da går det temmelig rolig for seg.

Da er det vel bare å skru opp
                            Forstår jeg det riktig med at servoen jobber, men klarer ikke å bevege gir akselen.
                            Har du forsøkt å ta av staget mellom servo og girkasse, bare for å være sikker på at det ikke er skjedd noe med servoen.

Den feilen du beskriver har jeg faktisk ikke vært borti før.
                            Hvis du har mulighet kan du jo ta med bilen så kan vi se på det.

Comment

• Originally posted by Thomas-no View Post
                              Forstår jeg det riktig med at servoen jobber, men klarer ikke å bevege gir akselen.
                              Har du forsøkt å ta av staget mellom servo og girkasse, bare for å være sikker på at det ikke er skjedd noe med servoen.

Den feilen du beskriver har jeg faktisk ikke vært borti før.
                              Hvis du har mulighet kan du jo ta med bilen så kan vi se på det.
                              Fant da ut hva det var. Inne i girkassen der hvor girakselen går inn er det en slags clutch som girakselen trekker frem og tilbake. Inni denne clutchen var det løsnet en pinne som lå og stengte slik at clutchen ikke kunne bevege seg frem og tilbake.

Satte pinnen på plass, monterte alt igjen og kjørte et par tanker. Måtte selvfølgelig prøve revers igjen, og da gjentok feilen seg :-(.

En av disse to pinnene har antageligvis fallt ut igjen.

Noen som vet for det første hva jeg mener og hvordan disse to pinnene skal holdes på plass?

Comment

Fant da ut hva det var. Inne i girkassen der hvor girakselen går inn er det en slags clutch som girakselen trekker frem og tilbake. Inni denne clutchen var det løsnet en pinne som lå og stengte slik at clutchen ikke kunne bevege seg frem og tilbake.

Satte pinnen på plass, monterte alt igjen og kjørte et par tanker. Måtte selvfølgelig prøve revers igjen, og da gjentok feilen seg :-(.

En av disse to pinnene har antageligvis fallt ut igjen.

Noen som vet for det første hva jeg mener og hvordan disse to pinnene skal holdes på plass?
                                Se på vedlagte tegning, kan du tegne en pil/ring på hva som hadde løsnet.
                                Attached Files

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X