Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ford Capri prosjekttråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Mariuslk View Post
    Morsomt
    Nå må du få tatt noen bilder da, med karosseriet på bilen! :smile:
    Den bilen blir nok grom... Er spesielt å ha laget en sånn bil fra scratch!
    Har nesten lyst å venta litt med det,hehe.Burde jo snart tatt ein test av motor og drivverk for å sjå om alt går som det skal før eg hoppar i taket:mrgreen:
    Ja dette er livsverket mitt for å sei det sånn,er utdanna industrimekanikar men eg får aldri utløp for kreativiteten i det yrket på den måten!Blir morsomt å sjå korleis den oppfører seg med asfalt under hjula og,null demping og fullsperra bakaksling:???::grin:
    Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
    FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

    Comment


    • Litt nye bilder igjen.Har laga ein slags fangar/frontspoiler som går i ett med karosseriet på bilen,den ligg klin inntil.Og så har eg laga nye bremsearmar bak og samtidig flytta bremseskiva for å få meir moment,men lurer på kor lurt det egentli var...Før sto jo bremseskiva på drevakslingen framfor,der fekk den jo egentli meir moment sia det er utveksling 1:3 (sånn ca) der.Tenker eg rett no?Då får eg berre flytta den igjen:mrgreen:
      Var på Rema og kjøpte meg ny skjærefjøl,den fekk aldri ein smule på seg,for den blei skjært opp istadenfor! Lagde meg ny radioplate av den og lakka den,gamleplata var litt for slapp fann eg ut,og litt feilkonstruert med tanke på servoplassering og diverse:???:
      Attached Files
      Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
      FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

      Comment


      • Ser bra ut dette, tror kanskje jeg ville forsterket med et stag (markert med rosa strek).
        Last edited by goddamnswede; 27 October 2007, 23:21.
        sigpic
        HPI Baja/Race Porta 30,5/Dominator/Elcon/Spektrum

        Comment


        • Den er jeg enig i, ikke store slaget de vinkelbeslagene skal få før de bøyer seg....
          (heter vel ikke vinkelbeslag men... )
          sigpic
          Tlf 4691 0501

          Comment


          • Takk for tispa!Øhh,tipsa!Skal sjå på det:wink:På den fangaren har eg laga "alt for store hol" sånn at den har litt å "gli" på hvis (ehem,når :mrgreen: ) eg kjører på et eller anna.Då går det ikkje rett i chassiet liksom.Vibrasjoner og dårlig veigrep er et ikkje-tema på denne bilen,er glad berre den kjører framover og svinger til både høgre og venstre eg Får gjennomføra prøvetur med den først og prøva å luka ut barnesjukdommane Men kortid det blir er ikkje godt å veta
            Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
            FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

            Comment


            • Hvorfor gidder du bruke tid på noe som du vet ikke vil funke likevel?
              En rattkjelke ville vært akkurat like spennende, eller hordan koke poteter..?

              dårlig veigrep er et ikkje-tema på denne bilen,er glad berre den kjører framover og svinger til både høgre og venstre eg
              sigpic
              HPI Baja/Race Porta 30,5/Dominator/Elcon/Spektrum

              Comment


              • Originally posted by goddamnswede View Post
                Hvorfor gidder du bruke tid på noe som du vet ikke vil funke likevel?
                En rattkjelke ville vært akkurat like spennende, eller hordan koke poteter..?

                Fordi noen kan og gidder.

                Hadde det ikke vært for folk med fantasi hadde ikke du vært en svoren HPI fan.
                Det spørs vel om noen hadde kjørt fjernstyrte biler i det heletatt.
                Last edited by JonV; 29 October 2007, 10:15.

                Comment


                • LOL sant nok
                  sigpic
                  HPI Baja/Race Porta 30,5/Dominator/Elcon/Spektrum

                  Comment


                  • Originally posted by goddamnswede View Post
                    Ser bra ut dette, tror kanskje jeg ville forsterket med et stag (markert med rosa strek).

                    kanskje litt sent å komme emd det nå, men det burde vel vært en hvis form for Caster vinkel i den forsillinga for å få litt rettnings stabilitet.
                    A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                    alt under 1200 cc er en startmotor.
                    R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                    Comment


                    • Originally posted by Crazy beetle View Post
                      kanskje litt sent å komme emd det nå, men det burde vel vært en hvis form for Caster vinkel i den forsillinga for å få litt rettnings stabilitet.
                      Det kan eg sikkert ordna ja!Eg har ikkje tenkt på det faktisk:???:Hmm,får ned i verkstaden å tenka litt på det.Kor mange grader då trur du?Har lagt sjela mi i Ackermannvinkelen eg,sålenge eg har forstått betydninga av den rett!:mrgreen:

                      Forresten,takk for alle oppløftande og mindre oppløftande kommentarar!
                      Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
                      FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

                      Comment


                      • 10 grader bure vel holde tenker jeg.
                        A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                        alt under 1200 cc er en startmotor.
                        R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                        Comment


                        • Originally posted by Crazy beetle View Post
                          10 grader bure vel holde tenker jeg.
                          Ok.Har null i camber,skulle eg gjort nåke med den og når/hvis eg går igang?
                          Lars Are Bjørke, klekt ut med promp og prakt i 1979
                          FG Marder Ford Focus WRC, Ford Capri 1/5, Ford Escort mk2 1/5, Tamiya TL-01 Escort WRC, Mini-z MR01,

                          Comment


                          • Litt Camber er alltids nyttig


                            Camber describes the angle between the tire's centerline and the vertical plane. If the wheels of the car lean inwards, the camber angle is said to be negative, if they lean outward, the angle is said to be positive. It is usually measured at ride height, and angles of -0.5 to -3 are the most common.

                            First of all, positive camber is never used, only negative. Negative camber is necessary because when a car turn into a corner, it experiences chassis roll, which increases the tires' camber angle. Also, because most rubber tires are quite flexible, they get a little deformed in the direction of the center of the corner. If the car doesn't have any negative camber, only the tires' outer edge and sidewall would touch the ground, which isn't beneficial for traction. A tire's coefficient of traction (grip) increases as it's contact surface increases, so the ideal situation would be that the tire would stay perpendicular to the ground at all times, and that it wouldn't deform under heavy side load. Unfortunately, this isn't the case; most of the time you have to find the best compromise. The problem is that if you want maximum forward traction, you have to set the camber to 0°, and if you want maximum cornering action you have to set it to a few degrees negative, depending on the softness of the suspension and tire carcass. So you can't have both, but you can try to make the best possible compromise. The easiest way is to set camber so the tires wear evenly across their surface, that way you can be sure every part of the surface is used to the maximum of it's potential. Keep in mind that a car with very soft suspension settings and very little camber change will need more negative camber than a car with a very stiff suspension and In very bumpy offroad conditions however, it can be beneficial to use more camber than would be needed for uniform wear across the surface. The excess camber stabilizes the car in large bumps and reduces the risk of catching a rut and flipping over.

                            Camber can also be used as an adjustment to attain a desired handling effect, but I definitely don't recommend this: a non-optimal camber setting always yields less traction, which inevitably makes the car slow.
                            sigpic
                            HPI Baja/Race Porta 30,5/Dominator/Elcon/Spektrum

                            Comment


                            • Caster er greit det og


                              Caster describes the angle c between the kingpin and the vertical plane. In case of a double wishbone-type of suspension, the axis through the centers of the ball links serves as a 'virtual hinge pin'. If the kingpin is leaning back, as in the pic, the caster angle is said to be positive. Negative caster (kingpin leaning towards the front) is never used. Note that the contact patch between the tire and the ground is behind the intersection point of the extension of the kingpin and the earth. (Dimension d) This will cause the wheels to 'trail'.
                              The caster angle will cause excessive camber in the front wheels as they are steered, lifting the front of the car up. This lifting effect is what causes the front wheels to have a tendency to straighten out when there's no steering force applied: when the wheels are pointed straight ahead, the chassis sits at its lowest position, steering the wheels requires some force, to lift the car up. When the force is removed, gravity will return the wheels to their original position. The bigger the caster angle, and the heavier the car, the stronger this effect is. Also, the bigger he caster angle, the bigger the camber difference induced when the wheels are steered. This camber difference is to compensate for the chassis roll and tire squirm when the car is cornering. Hence, a lot of caster will provide more steering in high-speed corners, where chassis roll is more pronounced, and whilst turning in. It will also make the car more stable in rough conditions, and the car's straight-line stabili ty will also be improved. A small caster angle will provide more steering in low-speed corners, and less turn-in.
                              Note that the caster angle isn't always constant. Cars with double wishbone suspension, where both wishbones aren't parallel, will experience a change in caster angle as the suspension is compressed or extended. If the lower wishbone has less kickup than the upper wishbone, the caster angle will decrease as the suspension compresses, like when the car is turning or braking. This is called 'reactive caster'.
                              sigpic
                              HPI Baja/Race Porta 30,5/Dominator/Elcon/Spektrum

                              Comment


                              • camber kan du nok klare eg uten med tanke på at du ikek har fjæring i bilen.
                                men litt caster vinkel vil gi deg mer rettningsstabilitet. noe kan du få ved å legge litt toe inn men kun toe inn alene vil ikke være nok. tror jeg!
                                A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                                alt under 1200 cc er en startmotor.
                                R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X