Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-chassis forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• jeg er personlig veldig for racing på like vilkår .
    men og slippe børsteløs i steden for standard 540 blir bare verre en vi har det i dag .
    540 motoren følger med bilen og blir da ikke noen merkostnad , noe et børsteløst system vil bli .
    Det er også stor forskjell på de forsjellige fabrikatene . ( Mye dyrere og minst like store fartsforskjeller )
    børsteløst blir nok ikke aktuelt før tamiya leverer ett system ,tilpasset M-chassis .( må være tigjengelig for alle )
    Da kan man få det enten med bilen eller på samme sted man kjøpte den .
    + 40 med M-Chassis
    Roy Bråten

Comment

• Originally posted by Roy Bråten View Post
      jeg er personlig veldig for racing på like vilkår .
      men og slippe børsteløs i steden for standard 540 blir bare verre en vi har det i dag .
      540 motoren følger med bilen og blir da ikke noen merkostnad , noe et børsteløst system vil bli .
      Det er også stor forskjell på de forsjellige fabrikatene . ( Mye dyrere og minst like store fartsforskjeller )
      børsteløst blir nok ikke aktuelt før tamiya leverer ett system ,tilpasset M-chassis .( må være tigjengelig for alle )
      Da kan man få det enten med bilen eller på samme sted man kjøpte den .
      Jeg mener alle har samme system, alle kjører ezrun. Ingen andre system er lovlige, da er det ingen andre fabrikanter.
      Dermed er alle med lik fart. Å sitte der og forsvare sølvkanna viser meg bare hvor trangsynt du er! Jeg har kjørt både sølvkanne, sport tuned og ezrun. Jeg vet iallefall hva jeg og alle her oppe foretrekker.

Dette er grunnen for at jeg ikke gidder kjøre løp nasionalt! Orker ikke holde på med vodoo for å få en motor til å funke.
      Med ett system fra samme fabrikant er grunnlaget lagt for jevn racing, lik fart samt at ingen har fordeler med hemmelige triks.

Si meg om du har brukt samme sølvkanne i 3 år?
      Hvor mange motorer har du kjøpt eller skiftet ut?
      Hvilken ESC bruker du i din m-chassi? Vedder på at den kostet mer enn en ezrun som inkluderer motor OG esc for 500,- inkl frakt!

Med ett Tamiya levert system må du regne med 4x prisen for ezrun minst, det er vi jo alle tjent med....
      For det vil jo hjelpe holde kostnader nede å øke rekruttering, eller?

Comment

• En sak til, systemet er tilgjengelig for alle.

Bare å bestille enten fra ebay, rcmart eller andre butikker.
        Til og med Hobbex selger det, men til 1200 kr og ikke 500 kr som fra utlandet.

Roy, ser du skriver +40 om m-chassi, da burde du ha ganske romslig økonomi.
        Kjøp ett system, test det, og så fortell meg hva du synes.

Eller enda bedre, jeg har ett system som ligger her hjemme ubrukt. Jeg kan sende det til deg, prøv det, så kom tilbake og fortell hva du synes....

Comment

• Hei Arild .
          Jeg har børsteløst ( hadde råd til det ja ) som jeg har prøvd , jeg har ikke Ezrun . Vi var 3 stk ( av oss faste på RC Land som kjøpte og prøvde og vi har gått bort fra det igjen . Vi hadde forskjellige nivåer alle 3 og det var jeg som kjørte mest med dette før jeg tok det ut jeg også . ( ingen holdt følge med meg runt banen , og all morroa ble borte for alle )
          Og ja jeg har brukt samme motor i mere enn 3 år og regulatoren kommer fra en RTR Losi bil som det ble satt børsteløst i .(kom med veddemålet ditt , jeg har nok med bevis om dette )
          Ezrun er heller ikke tigjengelig for alle ( nett handel er faktisk ikke for alle ) og hvorfor akkurat Ezrun ?
          M-chassis klassen bør være som vi har kjørt det de siste årene .Lettfattelige regler og forholdsvis rimelig start .
          Her tenker jeg lenger enn på meg selv . ( når vi snakker om trangsynt )
          Som du skriver JEG har ikke problemer med og skaffe meg Ezrun, og syntes / tror børsteløst er bra , men vil / kan ikke si at alle skal kjøre den . ( Ezrun )
          + 40 med M-Chassis
          Roy Bråten

Comment

• Det enkle er ofte det beste Det går kanskje å ha et lagringssted for alle biler som stiller til løp. Man henter den ut før løp og leverer inn etter, slik kan "tukling" unngås ??

p.s. fikk plutselig denne da jeg klikket meg inn på tråden. Noe for admin å sjekke ut?
            Click image for larger version

Name:	Capture.JPG
Views:	1
Size:	17.4 KB
ID:	772445
            living in the fast lane

Comment

• Originally posted by cybercowboy View Post
              Det enkle er ofte det beste Det går kanskje å ha et lagringssted for alle biler som stiller til løp. Man henter den ut før løp og leverer inn etter, slik kan "tukling" unngås ??

p.s. fikk plutselig denne da jeg klikket meg inn på tråden. Noe for admin å sjekke ut?
              [ATTACH=CONFIG]44531[/ATTACH]
              Haha, artig, er mitt gamle Home.no domene:P
              Martin Sørlie - 1985
              TLR - Absima - Spektrum
              Darkspeed Racing
              www.teamsmallsize.com

Comment

• jasså er du som sprer virus her omkring men det kan være antiviruset som kan være virkelig paranoid til tider...

kunne du, ved leilighet, tatt noen mål på buggy dekka vi kikket på igår (var og hentet noe småtteri til speed t-en)
                har tatt mål på de originale som sitter på fra fabrikken(husker ikke det nå i farta). Må ha nye dekk bak siden de asfalt dekka er harde som F, noe som gjør at den stort sett står og spinner. det ble ingen electrix på meg dessverre

Ble veldig Off Topic dette her nå. Beklager, skal ikke gjentas
                living in the fast lane

Comment

• Originally posted by cybercowboy View Post
                  jasså er du som sprer virus her omkring men det kan være antiviruset som kan være virkelig paranoid til tider...

kunne du, ved leilighet, tatt noen mål på buggy dekka vi kikket på igår (var og hentet noe småtteri til speed t-en)
                  har tatt mål på de originale som sitter på fra fabrikken(husker ikke det nå i farta). Må ha nye dekk bak siden de asfalt dekka er harde som F, noe som gjør at den stort sett står og spinner. det ble ingen electrix på meg dessverre

Ble veldig Off Topic dette her nå. Beklager, skal ikke gjentas
                  Itte veit je. Var innom home nå, og sikkerhetssertifikatet der har gått ut, hva nå enn det betyr.

Skal sjekke litt jeg, det var knastehjul du ville ha eller?
                  Martin Sørlie - 1985
                  TLR - Absima - Spektrum
                  Darkspeed Racing
                  www.teamsmallsize.com

Comment

• tror det var Big Shot dekka bak.LOSA 7368R
                    living in the fast lane

Comment

• Det er buggydekk, der er felgene 60,5mm i diameter. Alternativet er truck dekkene, som er 2-3mm større i dim.
                      Martin Sørlie - 1985
                      TLR - Absima - Spektrum
                      Darkspeed Racing
                      www.teamsmallsize.com

Comment

• Jeg vil gjerne ha børsteløst system jeg. Er lei av å brenne meg....

Men for de 5 jeg har fått med som bare kjører for morroskyld er det ikke aktuelt.
                        Har fått dem bitt av basillen rett og slett pga "regelverket" som har "hersket" på RC-Land. Ingen av oss kjører løp så all den "juksingen" deres driter vi i.
                        Vi vil bare ha det gøy. Da holder den orginale kanna i massevis.

Har råd og mulighet til å kjøpe børsteløst, så det er ikke det det står på.
                        Synes kanskje regeldiskusjonen for løp og for morro burde separeres. Slik som diskusjonen går nå så blir det ikke bedre for rekruteringen etter min personlige mening.
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

Comment

• Originally posted by McLaren View Post
                          Jeg mener alle har samme system, alle kjører ezrun. Ingen andre system er lovlige, da er det ingen andre fabrikanter.
                          Dermed er alle med lik fart.
                          Dette er jo å påtvinge alle en ny begrensning, hvilket innebærer at man er på samme utgangspunkt.

Jeg har kjørt sølvkanne siden jeg kjøpte min første M-chassis ( M-03 ) og har ikke byttet den, kun gjort rent og smurt - og det går fortsatt like bra ( eller dårlig )

Alt jeg gjør med bilen, er som tidligere sagt - holdt den teknisk så bra som mulig.

Erfaringen er at det er sjåførens evne til å unngå feil, og til å holde farten oppe gjennom hele banen - som avgjør.

Sølvkanna følger bilen, man får med ESC og det er kun batterier og radiosutsyr som må installeres...

Spørsmålet som reiser seg når man ska lbegynne å endre på noe er; hvorfor da begrense det til motor, hva med å få på noe skikkelige skumdekk - og dermed er det igang, og det hele ender med at klassen er langt fra det den engang var..

Keep it simple, kjør det som det er.. Vil man ha mer fart, er det nok av klasser å velge i...
                          No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                          XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                          www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

Comment

• Det er snakk om å få lik fart. De fleste med raskeste motor på løp bruker gjerne ikke motoren som følger med, men har gjerne en de kun bruker i løp som de har kommet fram til etter testing, prøving og feiling. Det er vel ikke det klassen skal handle om?

Nå blir heller ikke alle utgavene levert med elektronikk. Og dersom man kjøper seg en bil med elektronikk kan det jo også være at man trenger LVC og BEC, og da blir det fort litt ekstra penger. Går motoren dårlig i tillegg, så man må kjøpe en (eller flere) ny(e), så har man fort brukt opp de 450,- denne børsteløse komboen koster inkludert frakt.

Originally posted by NoBrainer View Post
                            Men for de 5 jeg har fått med som bare kjører for morroskyld er det ikke aktuelt.
                            Har fått dem bitt av basillen rett og slett pga "regelverket" som har "hersket" på RC-Land. Ingen av oss kjører løp så all den "juksingen" deres driter vi i.
                            Vi vil bare ha det gøy. Da holder den orginale kanna i massevis.
                            Siden dere ikke deltar i løp så er det vel irrelevant for dere hva løpsreglene er? Om løpsreglene blir endret til eZRun 13T (eller tilsvarende rebranded system)/Sport tuned så har det jo ingen verdens ting å si for deg eller kameratene dine, da dere uansett ikke kjører løp.

Disse reglene med eZRun 13t/Sport tuned har de brukt i Australia i mange år med stor suksess. Det kan vel ikke være uten grunn?
                            Team RC Companiet - Minicupen.no
                            VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

Comment

• Originally posted by >Jonas< View Post
                              Siden dere ikke deltar i løp så er det vel irrelevant for dere hva løpsreglene er? Om løpsreglene blir endret til eZRun 13T (eller tilsvarende rebranded system)/Sport tuned så har det jo ingen verdens ting å si for deg eller kameratene dine, da dere uansett ikke kjører løp.
                              Det er helt riktig, derfor sier jeg også at det ikke nødvendigvis burde vøre i denne tråden dere diskuterer dette....Siden dette er løpsrelatert.
                              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                              Facebook -> Mini-Z Norway

Comment

• Kom igjen, folkens.......puss opp motoren så den er blank og fin og bli med på det siste løpet i Cup`n......
                                Innebanen vå er kanskje liten, men det er plass til mange flere førere enn det som er påmeldt så langt..
                                Den er akkurat så stor at det er knallmorsom å kjøre M-Chassi der........
                                Klikk dere inn på www.myrcm.ch og meld dere på!
                                Roger Larsen 67.... Valdres
                                Meritter: Svømmeknappen i 1977

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X