Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-chassis forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Synes personlig det var en annen bil med kulediff jeg, bruker bare m grip dekk selv, funker som faen.
    CRC - 3Racing - Tamiya

    Comment


    • Ja den var kanskje ikke så dum nei.
      Det må jeg prøve
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • Originally posted by NoBrainer View Post
        Prøvde med 2S LiPo og ny kulediff i går.
        Plutslig var det helt anderledes kontakt med underlaget.
        Slicks med dekksmøring eller M-60 Medium med dekksmøring fungerte ikke.
        Slicks blei egentlig for glatt, da mista jeg rompa hele tiden.
        M-60 dekka blei for bra grep, da trilla jeg for ofte i svingene.
        Slicks forran og M-60 bak ga meg MASSE hjulspinn.

        Noen tips til bedre dekk kombinasjon på teppe??
        Jeg bruker 20 gram under servo, 10 gram bak servo og 20 gram over batteri. Det funker råbra for meg iallefall. Trenger ikke mer enn 50 gram ekstra. Ha esc på motsatt side av motor også, jeg bruker 54000 TRF dempere og blå fjærer foran/bak med 2 hull stempler og 350 Muchmore olje. Tamiya alu uprights foran/bak, 3mm toe out foran, stabstag rundt om, alu demperfeste foran og dempere festet nest ytterst.Tamiya alu styring og TA03 hybrid diff med noen Manta ray deler. Mine M05'er er helt perfekt å kjøre, ingen tractionvelt, retningstabil og utrolig bra i svinger. Vi har ikke noe nedre vektgrense, men alle har samme motor/esc (ezrun 13T/35A esc), samme batteri på nesten alle sammen (Intellect 4000mah 20C), nesten eneste forskjell er mottakere og karosserier.

        Comment


        • Glemte dekk.... Når jeg kjører gummidekk bruker jeg Muchmore Sweeps 33 foran/bak, ellers kjører vi med Xpress skumhjul i 30 shore eller 25 shore. Gummidekk er ca 1.5 sek langsommere enn skumhjul hos oss. Pris på skumdekk er bra iforhold til grep og levetid. Bakdekk varer i måneder, når de først er slitt inn til bakvogna sitter de utrolig bra. Pris per par er 75 kr inkl frakt ferdig dreid på felg. Skumdekk er også mye enklere å kjøre med enn gummi, null vedlikehold. Bare å skru de på og kjøre, men litt pes med høyde og justering etterhvert som dekkene slites.

          Før og etter bruk.

          Comment


          • Da har jeg snart en M05 med kulediff og S800 kaross og lightly tuned motor
            CRC - 3Racing - Tamiya

            Comment


            • Noen som skal kjøre på RC-land til lørdagen? Er det teppe eller betong der? Er i området så tenkte jeg kunne ta meg en tur siden det ikke akkurat er spådd så bra vær for utekjøring.
              Last edited by >Jonas<; 23 August 2010, 16:53.
              Team RC Companiet - Minicupen.no
              VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

              Comment


              • Teppe der ja
                CRC - 3Racing - Tamiya

                Comment


                • Ingen som har tenkt seg til RC-land for å kjøre på lørdagen?
                  Team RC Companiet - Minicupen.no
                  VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                  Comment


                  • Ser ikke ut til at jeg har mulighet.
                    Har avtale til rundt 14-tiden og hvis det blir ok vær i vestfossen så er det NORCC Rally på kvelden. Skala 1:10 elektro
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment


                    • hvor er det jeg får kjøpt boble karoseri henn a?
                      ole kristian bergerud 89.biler: tamiya tt-01 brushless . tamiya tt-01 med litt alu parts og brushless. Academy STR-4. hpi sprint 2.tamiya frog. tamiya madbull.tamiya lunchbox, tamiya grasshopper.tamiya m04l

                      Comment


                      • de har M-04 boble karosseri på rc-land
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment


                        • finner det ikke på sida dems :/
                          ole kristian bergerud 89.biler: tamiya tt-01 brushless . tamiya tt-01 med litt alu parts og brushless. Academy STR-4. hpi sprint 2.tamiya frog. tamiya madbull.tamiya lunchbox, tamiya grasshopper.tamiya m04l

                          Comment


                          • Må gå i butikken.
                            Erfaringen så langt er at det er litt forskjell enda.

                            Kan jo også hende at det er utsolgt i mellomtiden.
                            Er jo noen dager siden jeg var der sist.
                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

                            Comment


                            • Du får det på rcland, de har det inne, men sliter med å oppdatere hjemmesiden, så det er bare å ringe eller ta en tur.

                              Comment


                              • får vell ta meg en tur :P har sendt dem en mail. så får vell svar på mandag :P
                                ole kristian bergerud 89.biler: tamiya tt-01 brushless . tamiya tt-01 med litt alu parts og brushless. Academy STR-4. hpi sprint 2.tamiya frog. tamiya madbull.tamiya lunchbox, tamiya grasshopper.tamiya m04l

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X