Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-chassis forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Razer View Post
    Sitater:
    Jeg antyda vel ikke akkurat at jeg tapte fordi noen andre hadde raskere bil enn meg, det var iallefall ikke meninga, så hvis du tolka det sånn beklager jeg det. Jeg kom på 7. av 16 deltakere, så jeg tapte vel ikke noe mer enn jeg vant, med mindre man tolker det sånn at alle som ikke kom på førstplass er tapere da.

    Originally posted by Razer View Post
    Hahaha, nei, men det var da for faen en gratis modifikasjon Kverrulant!
    Det du ikke helt får med deg er at ingen som er med i denne klassen bruker masse tid på setup osv. Disse bila er det pent lite å hente på, selv med mye jobb. For noen år siden oppgraderte Glenn Wennerberg bilen sin med alu oljedempere til søndagens løp på Beito. Bilen så bedre ut, men Glenn kjørte saktere... Ooops
    Gratis eller ikke, likefullt en modifikasjon. Og har man deler fra før liggende som man kan bruke til å forbedre bilen, så er det jo likefullt gratis.

    Om folk ikke bruker mye tid på setup, deg om det. Hva Glenn gjorde eller ikke er vel ikke akkurat noen fasit. Jeg endra litt på demperoppsettet mitt, og vips så kjørte jeg ei runde på 90% av tida jeg brukte før jeg gjorde endringen.

    Originally posted by Razer View Post
    Du brukte uttrykket god sjåfør, samme det. Det jeg prøver å fortelle deg er at dette er en morsom nybegynner/mosjonistklasse, der man ikke bruker dullioner, og man har det bare gøy. Allikevel, dette er en konkurranse, så noen vinner og andre taper. i 99,9% av tilfellene i Norge er det ALDRI motoren som avgjør.
    Nesten helt enig med deg, men på en stor, åpen bane har motoren en god del å si. Hvorfor forklarte jeg i min forrige post.

    Originally posted by Razer View Post
    Dette øker vanskelighetsgraden for å bare slenge seg med, så dette er ikke en god idé. For all del, jeg mener at jevn konkurranse er viktig, men som M-chassis entusiast i 10 år, har jeg aldri sett denne problematikken.

    Å sende en nybegynner, som har kjøpt sin første bil og nettopp fått vite at han kan kjøre løp med den, ut på internett for å finne motor er heller ikke en sunn greie.
    Han kan få feil, og han kan gi opp.

    Uttrykket "Du må bare ha" er ikke noe vi bør praktisere. Dette skremmer bort mange. Tro meg, jeg har erfaring i gamet
    Da kan man jo tillate begge typer motorer, siden du sier at det i 99,9% tilfeller ikke er motoren som avgjør. En nybegynner må mest sannsynlig ut på internett for å finne bilen uansett, siden tilgjengeligheten er alt annet en god i norske hobbybutikker. Da vil den nok klare å finne motoren også, for den er jo ikke akkurat så mye vanskligere å finne.
    Team RC Companiet - Minicupen.no
    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

    Comment


    • Originally posted by >Jonas< View Post
      Gratis eller ikke, likefullt en modifikasjon. Og har man deler fra før liggende som man kan bruke til å forbedre bilen, så er det jo likefullt gratis.
      Jeg regner med at du også skjønner at du flisespikker og kverrulerer nå? :P

      Nesten helt enig med deg, men på en stor, åpen bane har motoren en god del å si. Hvorfor forklarte jeg i min forrige post.
      Ikke en god del. Littegrann ja, men hjuldim er mye viktigere enn motor. Husk at dersom du kjører RTR-dekka, HPI-dekk eller slicks foran, så har du VESENTLIG lavere toppfart enn om du kjører 60D hjul fra Tamiya.
      Motor derimot, kjørt inn i vann i et halvt minutt på 7,2 volt, går stort sett bra uansett.

      Da kan man jo tillate begge typer motorer, siden du sier at det i 99,9% tilfeller ikke er motoren som avgjør. En nybegynner må mest sannsynlig ut på internett for å finne bilen uansett, siden tilgjengeligheten er alt annet en god i norske hobbybutikker. Da vil den nok klare å finne motoren også, for den er jo ikke akkurat så mye vanskligere å finne.
      Så sant denne motoren er like treg som blank 540, så er det et tema. Men da har man problemet med at man må ha retningslinjer for motorer. Det er lurt mye enklere å forstå nå.
      Martin Sørlie - 1985
      TLR - Absima - Spektrum
      Darkspeed Racing
      www.teamsmallsize.com

      Comment


      • Originally posted by Razer View Post
        Ikke en god del. Littegrann ja, men hjuldim er mye viktigere enn motor. Husk at dersom du kjører RTR-dekka, HPI-dekk eller slicks foran, så har du VESENTLIG lavere toppfart enn om du kjører 60D hjul fra Tamiya.
        Motor derimot, kjørt inn i vann i et halvt minutt på 7,2 volt, går stort sett bra uansett.

        Så sant denne motoren er like treg som blank 540, så er det et tema. Men da har man problemet med at man må ha retningslinjer for motorer. Det er lurt mye enklere å forstå nå.
        Hvor treg er en blank 540? De to "Tamiya"-motorene som er å få kjøpt i dag skiller det et par tusen omdreininger på den dårligste og den beste fra fabrikk. De eldre med annen konstruksjon (4 slot) er enda raskere enn de beste her. Ellers så har man jo sølvkanner fra andre produsenter også, som er enda raskere igjen..
        Team RC Companiet - Minicupen.no
        VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

        Comment


        • Jeg kjører M chassi og all RC for gøy orker ikke all grining i regler og konkurranser. Sykler heller i konkurranser mye morsommere og mindre sutring der.
          CRC - 3Racing - Tamiya

          Comment


          • Originally posted by Martin K. View Post
            Jeg kjører M chassi og all RC for gøy orker ikke all grining i regler og konkurranser. Sykler heller i konkurranser mye morsommere og mindre sutring der.
            Veldig lite syting og klaging om du blir med på løp Det er bare noen som skal finne opp hjulet på nytt i ny og ne.
            Martin Sørlie - 1985
            TLR - Absima - Spektrum
            Darkspeed Racing
            www.teamsmallsize.com

            Comment


            • Se hva den snille postmannen kom med i dag :P

              Click image for larger version

Name:	Ta foto-0037.jpg
Views:	1
Size:	46.3 KB
ID:	770358
              John Henning Østbye
              Futaba 4Px, Hpi Baja 5B SS, Arc R10 2015, Tamiya M-06, Kyosho Viper.

              Comment


              • Grattis da er det bare og skru som F... i morgen er det kjøring!
                1:8 Xray 808 1:10 Tamiya M-03, 1:12 CRC XI

                Comment


                • Knall! Da veit du hva du har å gjøre fram til i morra kveld.
                  Team RC Companiet - Minicupen.no
                  VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                  Comment


                  • jupp, får prøve å rekke det vel :P
                    John Henning Østbye
                    Futaba 4Px, Hpi Baja 5B SS, Arc R10 2015, Tamiya M-06, Kyosho Viper.

                    Comment


                    • Om du ikke blir ferdig med karosseriet har jeg et du kan låne så lenge.
                      Team RC Companiet - Minicupen.no
                      VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                      Comment


                      • jo takk, får se hva jeg rekker :P
                        Kjøpte M-05 diffen, men glemte å kjøpe shaft set til den da xD
                        Så får kjøre orginalt til jeg får inn no peng så jeg får sendt en ny bestilling :P
                        John Henning Østbye
                        Futaba 4Px, Hpi Baja 5B SS, Arc R10 2015, Tamiya M-06, Kyosho Viper.

                        Comment


                        • Da er min m05 oppe og går og klar for onsdag
                          CRC - 3Racing - Tamiya

                          Comment


                          • Måtte bare skaffe meg en banebil til.
                            Så da blei det en Fiat 500 hvor M-03M er under lokket.



                            Mangler servo og dempere da. Samt sette inn all elektronikken.
                            Tenker døttrene mne overtar den gamle, så tar jeg denne.
                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

                            Comment


                            • Foam dekk til RC-Land kjøring, eller da teppe da.

                              Har kjøpt noe billig drit som Pouwl samler på når de går i stykker.
                              Har da kjøpt 26 deg og 30 deg dekk.
                              Disse er begge 57mm høye.

                              Hvor høye burde de være, altså etter at man har skjært dem ned??
                              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                              Facebook -> Mini-Z Norway

                              Comment


                              • Hørte noen rykter om at rc-land hadde fått inn drifting hjul.
                                kan jeg bruke det på m-Chassis eller må jeg restaurere TC-3 bilen min ?

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X