Originally posted by Razer
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Elektro Modified og skum dekk....
Collapse
X
-
Originally posted by speikey View PostVeit ikke, de slog ikke fuel rundetiden på bukta i siste elektroløp. Lørdagens fuel løp kjørte fortere end søndagens elektro løp.
Comment
-
Originally posted by speikey View Post10.5 da har de kuttet banen. Kan ikke lade sig gjøre.Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!
Comment
-
Originally posted by hanikol View PostFreng Trygve Bull 14.837 med SS på våt langside og ellers dårlig grep!Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!
Comment
-
Originally posted by speikey View Post10.5 da har de kuttet banen. Kan ikke lade sig gjøre.
Comment
-
Originally posted by snappy79 View PostDette bekrefter vel gjerne at SS slik den er i dag ikke er noe inngangs/rekrutterings klasse i NC sammenheng, helt på tryne spør du meg.
Når det gjelder Mod og dens nedgang har vel det heller med å gjøre at vi er veldig få som driver med dette i forhold til andre land, og da velger de fleste det enkleste, nemmelig skum.
Håper det blir som idag!Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!
Comment
-
Må si meg enig med Hans her at det beste er å la ss klassen være som den er og mod som den er, men at det går noen fra ss til mod etter et par sesonger har ikke jeg sett noe til siden skumdekk ble innført i ss.
Sånn som jeg ser det hadde det vært mye bedre å kjørt ss med feksempel 17,5 turn og gummihjul , da hadde ikke bilene gått så fort og vært lettere å kjøre med gummihjul , så måtte også de som kjørte lært seg litt mer om setup
og dermed blitt enda bedre sjåfører som kunne gått over til mod etter et par sesonger med ss
MEN HUSK DETTE ER MIN MENING .
Det må da være noen som kjører ss som må være enige om at ss går alt for fort , se va de gjorde med ss i ETS
Uwe Reinhart og Scotty Ernst syntes klassen gikk for fort og innførte restruksjoner og var sikre på at klassen ville
bli mindre når det ikke gikk så fort men den økte med 50 biler til istedenfor.
Dette er noe vi også burde ta til oss og lære litt av , veit at normenn er sære med skal mann bli bedre og ut i europa å konkurere kan vi ikke fortsette sånn det er i dag .
SS blir garantert en ny klasse i efra også i nermeste tid men selfølgelig da med gummihjul , kan jo hende det er noen i norge som kunne tenke seg å begynne med denne klassen og blitt gode nok til å kjempe om topplasseringer men da kan vi ikke kjøre skummdekk . Veit det er mange som kjører denne klassen fordi det er lett å få til bilen med skum men
er 100 % sikker på at de ville blitt bedre førere av å kjøre gummihjul og lære seg setup på bilen .
HEHEHE nå er det sikkert mange som syntes dette var dumt å skrive men det driter jeg .....
Trygve BerntsenLast edited by Mtx3; 28 September 2010, 12:03.
Comment
-
Originally posted by Razer View PostDoh. Det var 10,5 som kjørte skum. Hadde modified kjørt skum, kunne FT sett laaangt etter banerekorden.Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway
Comment
-
Originally posted by speikey View PostVeit ikke hvilken bane du taler om her. Det er hvert fall ikke Bukta. 10.5 er vel omkring snau 2 sek. unner banerek med 1/8. Så glem det. Dette er ikke muligt. Gå inn på myrace og se tider på siste løp på bukta. Da var beste tiden i SS 14.8. Så veit ikke hvor du har funnet de 4.3 sek henne??? Hvertfall ikke på Bukta.
Du blandet inn SS fra siste løp, noe helt annet enn jeg snakket om.
Ved å dra fram 1:8 har du intet sammenligningsgrunnlag, det finnes ingen elektro 1:8 Track klasse...
Comment
-
Originally posted by Hurrle View PostDet er jeg forsåvidt enig i, men når vi ser i sommer at mod ble avlyst både på NM når det tilogmed var kongepokal og i NC avslutningen så må vi tenke ut alle muligheter. Det betyr jo bare at modified klassen i Norge sliter og man bør kanskje se på alternativer/regelendringer for at flere blir med å kjører løp.
Hva skal du fram til med det du skriver der? Du sier at NM i mod ble avlyst, selv med kongepokal, javel.. Greit nok, det ble det. Men hadde det ikke vært for at 2 stk. som egentlig skulle kjøre mod, men måtte bite i det sure eplet og melde seg på og kjøre NM i superstock istedet, nei så hadde det faktisk ikke blitt NM i superstock heller. Kanskje finne på noen alternativer/regelendringer der også?
Også siste norgescupen på Bukta i Oslo, ble det heller ikke no mod, men for guds skyld. Heller ingen løp enn å kjøre med 5/6stk som dere var i Stock også. Kan ikke helt se morroa med det heller..
Jeg bare sier det, kanskje ikke skumhjul er så revolusjonerende allikevel?Last edited by Fantaboy; 28 September 2010, 13:57.
Comment
-
Ang Nitro VS EP så var vell tiden da Kun Nitro var veien og gå for fart over da Lipo og Bl kom. Så vidt jeg veit er bane rekorden På Sørlihavna og Hvervenbukta holdt av Mod med skum. Dette med kun 2s lipo. Hva med en Efra mod klasse som nå og en open mod for oss som vil ha max fart?. Droppe hele SS eller ha Efra regler der også. Veit jeg tråkker mange på tærne nåT3 11,Tekin Rs pro,Octa 10.5. Dex 410,Tekin Rs Pro,Octa 6.5t.Tm E4FS/RS 09 Kf,Xcelorin 3.5t,Lrp TC spec.Crc GenXl,Nosram,Octa 5.5t. Corally10X 235mm, Xcelorin 6.5t. Yok MR4BX F,Xcelorin,Gm 4.5t .B4 Ft,Nosram Matrix,Xcelorin 6.5. 1X Rc 18T.Dynamit9200KV. Radio: Spektrum
Comment
-
Originally posted by Razer View PostGah. Hvis du hadde lest det jeg skrev, så hadde du skjønt greia. Elektro modified med skum ville trolig gått bra fortere enn Fuel Touring.
Du blandet inn SS fra siste løp, noe helt annet enn jeg snakket om.
Ved å dra fram 1:8 har du intet sammenligningsgrunnlag, det finnes ingen elektro 1:8 Track klasse...Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway
Comment
-
Originally posted by speikey View PostSorry. Jeg havde ikke set du talte om en ikke eksisterende klasse. Og hvis vi satte 21. motor i 200mm fuel. Ser ikke vitsen i at diskutere HVIS. Hva blir det neste da? Turbine motor eller ???
Hvis vi alle leser innlegget til Hans og Trygve, puster og tenker litt, så ser vi at de har et MEGET godt poeng.
Jeg tror dog at å endre SS til gummi kan bli vanskelig. Men enhetsregulator og kanskje litt slappere motor for å jevne ut dette, kan jo være en god mulighet?Last edited by Razer; 28 September 2010, 14:06.
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Posts: 440,447
Members: 18,929
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Erik-M.
Comment