Originally posted by tan20
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Elektro Modified og skum dekk....
Collapse
X
-
Last edited by hanikol; 2 October 2010, 08:46.Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!
-
Selvsagt skal Emma kjøre SS/Skum - skal du ratte fort fort må det jo bli denne kombinasjonen... Emma er et friskt innslag i miljøet vårt så håper du blir ved din "lest".
Når det gjelder dette med elektro/Speikey/homsebil så undres jeg ikke lenger hvorfor Speikey titter så usikkert rundt seg når han dukker opp hvert år med 12'rn når innesesongen begynner..... Vel, vel skal bli godt å komme igang med innesesongen når vi alle er på "hjemmebane"
Comment
-
Skum vs gummi dekk
Etter mye pes her inne, og etter mye anklager (uoffiselt) om å ikke ha nok ydmykhet, og av enkelte deltagere av denne tråden om at jeg "kan holde meg på vestlandet", så har jeg den glede og medele at jeg har kjøpt en XRAY 2011 modell og en god del gummi dekk. Så nå bøyer jeg meg og prøver å nå opp til dere gutta, så får vi se hvordan det hele ender.
PS Jeg mener fortsatt at skumdekk er fremtiden
Comment
-
Hva er reglene for SS ? ( motor, dekk, osv ) Har børstet støvet av en Touringbil og forsøkt meg ( planen var å delta på NC 5 ) her oppe, og det var jo faktisk artig... Men er usikker på reglene...No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no
Comment
-
Reglene for SS er samme som for gummi, men forskjellene som følger: 19t børstemotor med 24 grader timing eller børsteløs 10.5 turn (eller høyere), dekk er fritt men maks 30mm bredde på dekk/felg.
De generelle regler:
-4 hjulstrekk (tror ikke det ligger i veien for å bruke 2wd) med uavhengig fjæring, dvs Pro 10 biler ikke tillatt (samme type som 1:12 bare i 1:10 skala).
-Maks 190mm bredde på bil med hjul.
-Min. 1350 gram
-2 cellers lipo eller opptil 6 celler nimh (følger EFRA lista)
-Alle karosseri som ligner på vanlig sedan personbil tillatt (ikke tillatt med "lola" karosseri)
-Minst 5mm kjørehøyde på teppe (ute fritt)
-Vinge maks 190mm bred, 40mm lengde på chord, høyeste punkt på vinge må være lavere enn høyeste punkt på taket.
Dette er vel det som er viktig i regelverket.
Comment
-
Ahh... mange takk, da er min bil "innenfor spec"...No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no
Comment
-
Originally posted by Redback View PostAhh... mange takk, da er min bil "innenfor spec"...Georg Ellingsen 67 som er lei alle idiotene som klager på alt
www.rcbil.no
TEAM XRAY NT1 - FUTABA 4PKS - MATRIX - SAVOX - HUDY
Comment
-
Originally posted by Georg View PostJa men hvordan er det med han Finn da heheNo skil, no stamina, no guts - just age and courage!
XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no
Comment
-
Originally posted by speikey View PostJa. Det kunne ha været moro. Men vi må vel da gjøre dette retfærdigt. Dvs. man kan vel ikke modificere for større batteri?? Da kan fuelbilen vel også få lov at have større tankvolume. Ser i pointet her. Hver gang i tenker på at slå en fuel bil tenker i modificering av elektro.
Comment
-
Originally posted by Siggi68 View PostNår batteriene blir mere kraftig, så betyr det ikke at dem øker i volum, de øker i effekten. Skal fuelgutta gjøre det samme, må jo de øke volumet i deres tank, i og med at det er bare X antall dråper som går inn på tanken."When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."
Comment
-
Men fakta er i en virkelige verden at. Når der kommer batterier med en højere antal mha har vi mere volume på batteriet " altså større tank " men samtidig øker som regel utladingen, fks. fra 40 C til 65 C. Da kan vi hive mere strøm ut av batteriet som giver mere kraft = acceleration. Så kjøretiden blir den samme. I 1/12 mod ,som er den klasse hvor man presser greiet det det klare, er kjøretiden 8 min i et heat. Og da bruker vi all den strøm som er tilgængelig på de 8 min. Hvis vi ikke gjør det, er man ikke rask nok.Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway
Comment
-
Originally posted by speikey View PostMen fakta er i en virkelige verden at. Når der kommer batterier med en højere antal mha har vi mere volume på batteriet " altså større tank " men samtidig øker som regel utladingen, fks. fra 40 C til 65 C. Da kan vi hive mere strøm ut av batteriet som giver mere kraft = acceleration."When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Posts: 440,447
Members: 18,929
Active Members: 2
Welcome to our newest member, Erik-M.
Comment