Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elektro Modified og skum dekk....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by tan20 View Post
    Hva er en homsebil??
    Bare Speikey sitt kjelenavn på Elektro.
    Last edited by hanikol; 2 October 2010, 09:46.
    Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!

    Comment


    • Ahh, okey.... emma vurderte gummidekk enstund.. ho hadde ikke lyst til å kjøre homsebil
      Tor Arne Nicolaisen GMBK

      Lei av å knuse motstandere!

      Comment


      • Selvsagt skal Emma kjøre SS/Skum - skal du ratte fort fort må det jo bli denne kombinasjonen... Emma er et friskt innslag i miljøet vårt så håper du blir ved din "lest".
        Når det gjelder dette med elektro/Speikey/homsebil så undres jeg ikke lenger hvorfor Speikey titter så usikkert rundt seg når han dukker opp hvert år med 12'rn når innesesongen begynner..... Vel, vel skal bli godt å komme igang med innesesongen når vi alle er på "hjemmebane"
        Trygve Bull Freng/58
        www.lmbk.no
        XRAY NT1, XRAY X12, XRAY T4, ARC R10-W.

        Comment


        • Emma kjører nok SS noen år til, hun likte bare ikke at d ble kalt homsebil
          Tor Arne Nicolaisen GMBK

          Lei av å knuse motstandere!

          Comment


          • Skum vs gummi dekk

            Etter mye pes her inne, og etter mye anklager (uoffiselt) om å ikke ha nok ydmykhet, og av enkelte deltagere av denne tråden om at jeg "kan holde meg på vestlandet", så har jeg den glede og medele at jeg har kjøpt en XRAY 2011 modell og en god del gummi dekk. Så nå bøyer jeg meg og prøver å nå opp til dere gutta, så får vi se hvordan det hele ender.

            PS Jeg mener fortsatt at skumdekk er fremtiden

            Comment


            • Hva er reglene for SS ? ( motor, dekk, osv ) Har børstet støvet av en Touringbil og forsøkt meg ( planen var å delta på NC 5 ) her oppe, og det var jo faktisk artig... Men er usikker på reglene...
              No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
              XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
              www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

              Comment


              • Reglene for SS er samme som for gummi, men forskjellene som følger: 19t børstemotor med 24 grader timing eller børsteløs 10.5 turn (eller høyere), dekk er fritt men maks 30mm bredde på dekk/felg.

                De generelle regler:
                -4 hjulstrekk (tror ikke det ligger i veien for å bruke 2wd) med uavhengig fjæring, dvs Pro 10 biler ikke tillatt (samme type som 1:12 bare i 1:10 skala).
                -Maks 190mm bredde på bil med hjul.
                -Min. 1350 gram
                -2 cellers lipo eller opptil 6 celler nimh (følger EFRA lista)
                -Alle karosseri som ligner på vanlig sedan personbil tillatt (ikke tillatt med "lola" karosseri)
                -Minst 5mm kjørehøyde på teppe (ute fritt)
                -Vinge maks 190mm bred, 40mm lengde på chord, høyeste punkt på vinge må være lavere enn høyeste punkt på taket.

                Dette er vel det som er viktig i regelverket.
                RC Drift Club Norway | LMBK

                Comment


                • Ahh... mange takk, da er min bil "innenfor spec"...
                  No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                  XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                  www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                  Comment


                  • Originally posted by Redback View Post
                    Ahh... mange takk, da er min bil "innenfor spec"...
                    Ja men hvordan er det med han Finn da hehe
                    Georg Ellingsen 67 som er lei alle idiotene som klager på alt
                    www.rcbil.no
                    TEAM XRAY NT1 - FUTABA 4PKS - MATRIX - SAVOX - HUDY

                    Comment


                    • Originally posted by Georg View Post
                      Ja men hvordan er det med han Finn da hehe
                      Jeg er alltid innenfor spec Ser det er få påmeldt til SS i NM, og vurderer å stille til tross for null erfaring fra klassen - gjør jeg det Georg, blir det opp til deg å hjelpe meg med oppsett osv... Ok?
                      No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                      XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                      www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                      Comment


                      • Originally posted by speikey View Post
                        Ja. Det kunne ha været moro. Men vi må vel da gjøre dette retfærdigt. Dvs. man kan vel ikke modificere for større batteri?? Da kan fuelbilen vel også få lov at have større tankvolume. Ser i pointet her. Hver gang i tenker på at slå en fuel bil tenker i modificering av elektro.
                        Når batteriene blir mere kraftig, så betyr det ikke at dem øker i volum, de øker i effekten. Skal fuelgutta gjøre det samme, må jo de øke volumet i deres tank, i og med at det er bare X antall dråper som går inn på tanken.

                        Comment


                        • Originally posted by Siggi68 View Post
                          Når batteriene blir mere kraftig, så betyr det ikke at dem øker i volum, de øker i effekten. Skal fuelgutta gjøre det samme, må jo de øke volumet i deres tank, i og med at det er bare X antall dråper som går inn på tanken.
                          Hvis fuel-eksempelet ditt er ekvivalent så er det energimengden i batteriet du snakker om - ikke kraften eller effekten. Elektrisk kraft måles i Newton og effekt i Watt. Energimengden måles i Joule eller Wattsekund om du vil. En mer kjent benevning er kWh. Så i denne sammenheng så blir ikke batteriene mer kraftig og ikke øker effekten; det er energimengden som økes per fysisk volumenhet ettersom batteriteknologien stadig forbedres.
                          "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                          Comment


                          • Men fakta er i en virkelige verden at. Når der kommer batterier med en højere antal mha har vi mere volume på batteriet " altså større tank " men samtidig øker som regel utladingen, fks. fra 40 C til 65 C. Da kan vi hive mere strøm ut av batteriet som giver mere kraft = acceleration. Så kjøretiden blir den samme. I 1/12 mod ,som er den klasse hvor man presser greiet det det klare, er kjøretiden 8 min i et heat. Og da bruker vi all den strøm som er tilgængelig på de 8 min. Hvis vi ikke gjør det, er man ikke rask nok.
                            Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
                            Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

                            Comment


                            • Originally posted by speikey View Post
                              Men fakta er i en virkelige verden at. Når der kommer batterier med en højere antal mha har vi mere volume på batteriet " altså større tank " men samtidig øker som regel utladingen, fks. fra 40 C til 65 C. Da kan vi hive mere strøm ut av batteriet som giver mere kraft = acceleration.
                              Nå er det vel ikke helt slik verden er. Kraft er for eksempel IKKE lik akselerasjon. Kraft er masse ganger akselerasjon. For eksempel hvis du bytter til et batteri som har samme energimengde og samme C verdi, men er mye lettere - så vil akselerasjonen øke for samme kraft. Man hiver heller ikke noe som helst ut av batteriet. Strøm trekkes ut av batteriet og hvor mengden til enhver tid bestemmes av spenning dividert med motstand. C verdien på batteriet angir kun hvor mye batteriet tåler å bli belastet kontinuerlig over en viss tid og IKKE hvor mye batteriet klarer å gi fra seg. Derfor må motor og batteri skaleres i forhold til hverandre - ellers kan motoren trekke mer strøm fra batteriet enn batteriet tåler.
                              "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X