Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas summit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Første prøve tur med summiten min

    Vist derre søker jonmagnemy på youtube så ligger det noen fleire filmer av summit og savage mine.
    Hpi Savage flux hp og Traxxas summit

    Comment


    • #77
      Click image for larger version

Name:	P1010021.jpg
Views:	1
Size:	52.5 KB
ID:	778555

      Ferdig montert og klart til testkjøring litt senere idag
      Dan Furnes
      Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

      Comment


      • #78
        Da har jeg testkjørt litt.... Detta går fælt unna på 4s, tror ikke jeg kommer til å prøve 6s, blir nok for hardt for drivlinja
        Prøvde å filme litt, men ble for vanskelig å holde kamera mens jeg kjørte
        Litt for stram slipper førte til at slipper tok kvelden
        Morro likevel

        Var ikke slipper som tok kveld, var lageret som står inni...
        mulig jeg kan tyvlåne lager fra slash'n til jeg får nytt, så da blir det mer testkjøring idag
        Skal prøve å få til en liten snutt av kjøringa.
        Last edited by bowie76; 15 October 2012, 14:15.
        Dan Furnes
        Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

        Comment


        • #79
          Da har jeg fått kjørt noen pakker og er så langt kanon-fornøyd
          Må nok gire den ned et lite hakk da det ble mer fres i kjerra enn forventet... Det går mer enn fort nok
          For de som bruker summit'n mest til crawling, vil jeg nok anbefale et sensor-system, ble litt cogging, men ikke så mye at det plager
          meg det minste grann, jeg fikk til å crawle med den uten problemer Men for de som ønsker at det skal være super super-smooth, så er sensor veien å gå
          Lageret som står i slipper var helt rasert, datt ut i småbiter, noe jeg tror jeg kan unngå ved å sette ei skive mellom lager og fjæra,
          synes egentlig det var rart at det ikke var det fra før Ser også at nye dekk blir et must, tror ikke de originale holder så altfor lenge
          Hvis dette oppsettet varer og ikke "crasher" for meg iløpet av de neste ukene, så er det vel verdt de 1200 spenna

          Ble desverre bare rot med filmsnutt, skal se om jeg ikke får frua til å holde kameraet i morgen.
          Dan Furnes
          Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

          Comment


          • #80
            hvor stort kamera er det du bruker da? er det vanlig håndholdtvideokamera-size eller mindre kan du jo prøve å feste det til fjernkontrollen og peke mot der bilen kjører... jeg gjør det på alle videoer, og det funker. får jo ikke zoomet osv da, så må kanskje til med litt mer redigering/klipping for å få det til å bli tøft...
            Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
            Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

            Comment


            • #81
              Har bare et vanlig digital-kamera, men det funker ok til filming.
              Har det alltid med meg når jeg skal kjøre og tenker hver gang at jeg skal filme.... men så begynner jeg å kjøre...å glemmer alltid å filme
              Savner den gamle spectrum-radioen min, da var det ikke noe problem å filme samtidig som jeg kjørte, nådde hjulet på radioen godt med tommelen så jeg kunne styre mens mens jeg holdt kameraet i den andre hånden....
              Ja jeg har sett på muligheten for å feste på sender'n, så blir nok en løsning på det
              Men ang. redigering... forslag til program jeg kan bruke... helst ikke noe avansert
              Dan Furnes
              Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

              Comment


              • #82
                høres fett ut, ser frem til en snutt.
                Prøv å ta noen korte snutter av ganger som du kan lagre 'for web' i windows movie maker f.eks.

                Men jeg er enig at det trikky å holde kamera å kjøre med andre hånda sammtidig. Jeg klarer det med radion til miss geico båten, men har ikke tjangs med traxxas radio'n. Men takk for tilbakemeldigene så langt
                ( sjekka hjula mine i går og alle 4 har små rifter i siden, tror de kommer til å kvelle ganske fort om det blir BL system på meg.Tenkte å teste en dewalt motor snart)
                Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

                Comment


                • #83
                  Idag ble det en god del filming, men har seff filmet i et format som jeg el pc'n min ikke skjønner bæret av
                  Har nå stilt inn kamera på et snillere format, så prøver igjen i morgen...

                  Har litt issues med slipper, idag tok de pad'sa som står på slipper kveld... De var i småbiter og hadde falt av...skjønner ikke helt hvordan
                  det har gått til... Har et rebuild-sett til slash liggende, tror jeg kan bruke det...har forøvrig bestilt heavy duty rebuild-sett.

                  De Dewalt motorene har jeg lest myyye positivt om og virker å være solide greier, tror ikke det vil være et dumt valg maxmekker

                  Noen som vet om det finnes overtray el. lingnende til summit'n
                  Dan Furnes
                  Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

                  Comment


                  • #84
                    hva format har du filmet i da ? mpeg, avi ?
                    Dewalten ser bra ut den, uten å måtte gå BL. Fikk en pris på rundt 450+mva + frakt (90) + faktgebyr (40) fra et dewalt rep firma. Synes nå det var litt i meste laget, så jeg prøver noen andre kanaler å ser om det blir litt billigere.

                    Jeg har sett en type beskytelses 'sak' som man kan tre over summiten før man setter på karosseri, men er ikke kar om å huske hva det var. Mne du tenker kanskje på en type hardcase lokk ?
                    Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                    Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

                    Comment


                    • #85
                      Tror det var nå AVHD-greier jeg filmet i, men har satt det på mpeg nå
                      Ligger mange dewalt-motorer på ebay skal ikke vær umulig å finne noe billig der

                      Fant cover, var litt lettere å finne til e-revo, men er jo samma greia
                      Vil ikke ha slik hardcase-cover nei, har et slikt til slash'n som jeg bruker på vinter'n, men blir noe inni helv... varmt under, så var på utkikk etter noe som puster, men jeg fant altså
                      Dan Furnes
                      Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

                      Comment


                      • #86
                        har du en link??

                        Comment


                        • #87
                          Til cover da regner jeg med?



                          bare ett eksempel...
                          Dan Furnes
                          Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

                          Comment


                          • #88
                            veldig bra, akkurat det jeg fant også i sted tenker det skal funke fint på summiten.
                            Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                            Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

                            Comment


                            • #89
                              Blir helt nødvendig for min del nå som jeg ikke har vanntett ESC

                              Fikk filmet litt idag, satte bare kamera på ei eske og kjørte litt, ble ikke nå spesielt bra, men et lite inntrykk får man kansje....

                              Dan Furnes
                              Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

                              Comment


                              • #90

                                var cover jeg mente ja... men vil det ikke bli varmere med en slik tett pose enn med et plast cover som det er mere luft under??

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X