Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas summit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Det var nå en bedre pris en det jeg fikk Thomas.

    Hei Stian

    Den koster 441,-
    Frakt er 95,- faktura 34,- priser er eksl. Mva.

    Med vennlig hilsen K-H Service AS
    Oslo

    Artig video Jon. Ungen sitter som ei dronning
    Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
    Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

    Comment


    • Ser ut til at det blir litt dyrere enn først antatt når man summerer opp hos West også:
      Motor: 352,-
      Frakt: 77,-
      Moms: 107,-
      Totalt: 536,-

      Billigere enn det du fikk, men en liten hundrelapp og et par sjokolader til, så har man muligens to fra utlandet som du snakket om.. Hmm..

      Morsom video det der - prøvde meg på å dra poden på terrassen, men han ville ikke
      Last edited by Thomas N/A; 4 December 2012, 13:57.

      Comment


      • Traxxas summit

        Kveldens runde med Summiten: Vintermodus!

        Strammet opp fjørene bak, endret kanalene på diffene - slik at den låser bak først og skiftet 18T pinjong. Blir DeWalt rett over jula, så får teste litt hva den 775'en takler Er jo -15 om dagen nå, så får da litt ekstra kjøling.

        Kjetting er ikke kommer på ennå, er ikke snø å oppdrive, så det er bare bajaskjøring i Hagen og i sandtaket for tiden

        Comment


        • Vil bilen gå fortere med Dewalt motoren? Hvordan er den på sakte fart, crawling?
          Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

          Comment


          • Her er oppsett som får den til å gå fortere og helt nydelig til crawling


            Blir ca. 1100 spenn

            Jeg kjøpte først et sensorløst system for å prøve, som jeg syntes fungerte helt topp, men var litt cogging.
            Så tenkte da jeg skulle prøve et sensorsystem, så jeg kjøpte systemet jeg linket til ovenfor.
            Dette var nesten perfekt, eneste minus er at det ikke er vanntett da, men overtrekket jeg bruker på bilen har gjort jobben sin sålangt.
            Dette systemet er vel verdt 1100 spenn og jeg anbefaler det for de som ikke vil bruke alt for mye penger
            Dan Furnes
            Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

            Comment


            • Har hørt mye bra om hobbywing både iht. smoothness og kvalitet, bestilte nettopp en selv Flere kjente merker som bruker rebrand versjoner av dem. Har du laget overtrekk selv eller kjøpt ferdigprodusert?

              Comment


              • Då var det slutt for 775 motoren min. Kom ca 10cm snø i natt. Har fått på kjetting på alle hjula, fram med stiga snow racing og satt datteren min på 3år opp på. Det var veldig tungt å dra for den men den kom no seg sakte men sikkert fram. Herja no ganske vilt med summiten i snøen rundt huset og. Det kom ein ganske stygg lyd av den.tenkte at det var diffen som hadde tatt kveld, og kjørte videre. Par min seinare var det stopp. Servo fungere men berre blinke rødt når eg trykke på gassen. etter litt feil søking så tok eg strøm rett på motoren men den var død. Så jule presangen blir nok ny dewalt motor tenke eg. Var veldig gøy så lenge det varte... fekk og ett lipo batteri som tok kveld blåste seg opp.Click image for larger version

Name:	IMAG1646.jpg
Views:	1
Size:	18.2 KB
ID:	779663
                Hpi Savage flux hp og Traxxas summit

                Comment


                • Traxxas summit

                  Hehe, @jonmm - tok kvelden på 775'en i formiddag jeg også! 18T pinjong, 5S LiPo, låst bakdiff og bajaskjøring i sandtaket ble for mye for den til slutt.. Gikk saktere og saktere og til slutt var set null liv. Servoene fungerte, men motor var død - og den lukta da gitt!

                  Var rimelig klar over at motoren mest sannsynlig ville ta kvelden med 18T, men det var meldt snø og -13 grader - så dette måtte prøves. Problemet ble at snøen ikke kom og temperaturen steg til 0 grader. Jaja

                  Har alltids sett for meg DeWalt som erstatter her, men det oppsettet som ble vist over, gjør at det kribler litt.. Hvor vanntett blir bilen med overtrekket..? Tenker om den tåler snøkjøring og kjøring på regnværsdager? Giring som blir anbefalt på den comboen? Tenker på fart blant annet..

                  Har litt lyst på mer fart på Summiten - og derfor falt jeg på DeWalt 14.4 og annen giring.. Spesielt siden jeg ønsker alt vanntett (mye vann og myr i nærheten på sommerstider)

                  Comment


                  • Eg og vil ha alt vanntett men meir fart. Bur uten for Bergen så det regner stort sett. Har ein Savage flux eg kjøre på 6s når det er fint vær.

                    Dewalt blir nok bestilt i morgen når lønna kjem inn. Lagde meg ett nett over bilen fra ei gammal regnbukse innerdel slik eg ikkje fylte den med snø men fekk puste og fungerte bra.

                    Batteri som tok kveld var Hobbyking B-grad 2s 5000mha 40c har fungert bra men fekk seg ein svømme tur i Danmark så balanserings plugge har tatt kveld. Har ikkje balansert det på mangen ladinger. Blir nok bestilt nokon nye batteri og i morgen.Click image for larger version

Name:	IMAG1618.jpg
Views:	1
Size:	43.8 KB
ID:	779664
                    Hpi Savage flux hp og Traxxas summit

                    Comment


                    • Originally posted by Corvinus View Post
                      Har hørt mye bra om hobbywing både iht. smoothness og kvalitet, bestilte nettopp en selv Flere kjente merker som bruker rebrand versjoner av dem. Har du laget overtrekk selv eller kjøpt ferdigprodusert?
                      Ja Hobbywing har fått mye skryt, så skal teste over hele linja, har kjøpt inn totalt 7 ESC, som jeg skal prøve i de bilene jeg bruker mest...
                      Kjøpte ferdig overtrekk jeg, har enda ikke blitt vått innafor trekket Men skal ordne et xtra trekk rundt ESC sånn for sikkerhets skyld...
                      Dan Furnes
                      Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

                      Comment


                      • Blir nok ikke helt vanntett, tar vel bare unna for den værste spruten og slikt, men så lenge chassi er over vann så tror jeg det holder lenge, men har ikke satt trekket på skikkelig prøve da...
                        Dan Furnes
                        Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

                        Comment


                        • Artig at Summit tråden er full av liv

                          Kom liit snø i Drammen også



                          dette er bare på de slappe orginal pakkene. Fikk ikke filmet med lipo'ne
                          Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                          Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

                          Comment


                          • Fin film! Så morsomt ut å kjøre der. Bruker du noe snøbeskyttelse inni? Jeg kjøpte det som noen linka til her. Det funker knallbra. Hvor har du kjøpt taklysa?
                            Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

                            Comment


                            • Originally posted by Droid View Post
                              Hvor har du kjøpt taklysa?
                              Antar det er disse han har satt på, har dem selv bestilt sammen med egen summit.
                              LED Lightbar, (chrome, fits Summit roll cage)/ light harness (4 clear lights)/ harness adapter

                              Comment


                              • Skal bestile dewalt 14.4 v motor fra usa i dag. Tenkte skulle bestile noen pinion å ha liggene. Noen forslag?


                                Get the best deals for Dewalt 396505-21 sv at eBay.com. We have a great online selection at the lowest prices with Fast & Free shipping on many items!
                                Hpi Savage flux hp og Traxxas summit

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X