Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas summit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeg kjøpte min brukt. du kan jo høre om samirc.no kan gi den god julepris,eller gå på nett å lete litt.

    Jeg kjøpte et sett med bærearmer, ekstra spur drev, en komplett demper og drevsett til servo. litt senere bestilte jeg et kulelager sett
    fra rcmart. Det jeg har brukt er et par lager i hubbene, resten er still going.
    Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
    Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

    Comment


    • Traxxas summit

      Er også interessert i om folk vet om sterkere bærearmer - er litt forbruksvare om man er uheldig. Har alltids et komplett sett liggende, men hadde vært kjekt med litt kraftigere

      Hjullagersettet som er nevnt tidligere i tråden blir bestilt snart - får gi bilen litt TLC mens man venter på motoren!

      Vurderer nye dekk og felg også, noen som har anbefalinger/erfaringer?

      Comment


      • RPM armer til E-Revo skal passe rett på i front, Bak er jeg litt usikker....
        Dan Furnes
        Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

        Comment


        • Bestilte orginalarmer fra Samirc kl. 1600. Kl. 1723 får jeg mail om at den er sendt. Det er kjapt! Da får jeg nok bilen i stand før jul
          Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

          Comment


          • Skriver de ned verdien slik at man slipper moms hos rcmart? Regner ikke med de gjør det hos Tower eller hva?

            Comment


            • Hos Tower gjør de det nok ikke nei, men rcmart har gjort det
              Dan Furnes
              Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

              Comment


              • Originally posted by Droid View Post
                Bestilte orginalarmer fra Samirc kl. 1600. Kl. 1723 får jeg mail om at den er sendt. Det er kjapt! Da får jeg nok bilen i stand før jul
                I dag var pakka i postkassa. Under 24 timer etter at jeg bestilte! Har også bestilt RPM armer foran som reserve. De tåler vel litt mere enn de originale.
                Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

                Comment


                • Woho! Fikk mail om at motoren nå er sendt - så da har jeg den nok i romjula! RPM-armer og lager blir bestilt etterhvert.

                  Comment


                  • Da har jeg successfully klart å ta livet av bakre diff på summit'n

                    Noen som vet hvor tykk olje jeg burde bruke i diffen?

                    En kompis av meg sa at 50k var minimum.... Selv synes jeg det høres litt overkill ut, burde vel ikke ha noe mer en 30k eller...
                    Dan Furnes
                    Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

                    Comment


                    • som du sikkert vet så låser diffen mere jo tykkere olje, når jeg hadde summit med børsteløs tekin på 6s så hadde jeg 5k i bakdiffen, nettop fordi at jeg ville heller at den skulle jobbe en å låse, låsinga gjør at den tåler mindre, så på min så røyk aldri diffene
                      SUMMIT-TEKIN RX8-TEKIN T8 1350KV-6S-TQI M/DOCKING-FULL TELEMETRI - - - - - - SAKURA D3 CS DRIFT-TEKIN RS PRO-REDLINE 8,5T

                      Comment


                      • Joda, såpass vet jeg Nå blir jeg nok ikke å kjøre 6s på min, så prøver med 10k... er minste jeg har uansett
                        Dan Furnes
                        Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

                        Comment


                        • Originally posted by manual
                          From the factory, the front differential is filled with SAE 30,000W
                          viscosity silicone oil. The rear differential is filled with grease, but can
                          also be tuned with silicone differential oil.
                          Only use silicone oil in the differentials. Traxxas offers SAE 10,000W,
                          30,000W, and 50,000W viscosity oil (see your parts list). The
                          differentials have to be removed from the vehicle and disassembled
                          to change/replace oil.
                          50k burde være helt okay. 6s er å presse lykken uansett.

                          Comment


                          • Ja satt og tenkte litt på det... så endte med at jeg blandet halvt om halvt 10k og 30k, skulle vel gi ca.20k... eller er jeg på bærtur nå?
                            Dan Furnes
                            Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

                            Comment


                            • stemmer nok det ja, 6s er da ikke å presse lykken det da, kommer jo alt ann på antall kv det hadde 1350kv i min, gikk ca 80 på høygir og crawla knallbra på lavgir, blande 10 og 30 bør i teorien gi 20k ja men ville tatt i kun 10, blir i tillegg til mere driftsikker enklere å kontrollere i sving med høy fart
                              SUMMIT-TEKIN RX8-TEKIN T8 1350KV-6S-TQI M/DOCKING-FULL TELEMETRI - - - - - - SAKURA D3 CS DRIFT-TEKIN RS PRO-REDLINE 8,5T

                              Comment


                              • Originally posted by TageMathiassen View Post
                                kommer jo alt ann på antall kv det
                                Jepp men for mange gjør ikke det og tenker bare MORE POWER når de setter det inn med noe ca 2k børsteløst og skal ha det til å være en savage fordi 4s ikke var pepper nok for dem.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X