Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas summit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    sikkert til en viss grad. Kan ikke huske at de ble slik på revo'n når jeg hadde den (2,5r) og den fikk jo kjørt seg i sandhauger overalt. Men men. Nå er de på plass igjen(også lærte jeg at det er forskjellig lenge på axelene på H og V side etter at det hele var satt sammen igjen :-\ )
    Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
    Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

    Comment


    • #62
      Min Slash ruller med lager fra rcmart.com, fungerer bedre enn stock Traxxas mener jeg det lille jeg har fått testet. Tok under en uke før jeg fikk de levert, da de sender med flyfrakt. Med mindre du er over tollgrensen kommer det rett hjem i postkassen, i motsatt fall kan det ligge i tollkøen på Gardermoen en ukes tid eller to før de får fingern ut av rævva. Rcmart.com anbefales!
      Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

      Comment


      • #63
        flott, takk for tipset.
        Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
        Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

        Comment


        • #64
          Tror jeg må inn til Sami å plukke opp et par lager til jeg får bestilt et nytt sett fra rcmart.

          Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
          Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

          Comment


          • #65
            Konge at Traxxas Summit har fått egen tråd fekk ein av sambuaren min til 30års dagen, er kjempe fornøyd! lurer litt ang 5s, kan du bruke det på den siste modellen? eller må noe modifiseres då? summiten min fekk seg eit bad i sommar i danmark, og no er det masse knekke lyder i drivleddet. har ikkje demontert noe ennå, men tenkte eg skulle begynne i løpet av helgen. er det noen som har opplevd lignende? laget båthenger til den radiostyrte båten i sommar, ligger ut 2 bilder.

            Click image for larger version

Name:	summit ..jpg
Views:	1
Size:	10.7 KB
ID:	778537Click image for larger version

Name:	summit.jpg
Views:	1
Size:	12.8 KB
ID:	778538
            Hpi Savage flux hp og Traxxas summit

            Comment


            • #66
              Etter det jeg har lest så kan ikke den nyeste summit versjonen kjøres med 2s+3s, det blir for høy spenning for esc'en.

              Nå er ikke jeg veldig erfaren på noe med rc men guttungen har hatt summiten sin i ca 3 uker, og min erfaring er at den ikke vedlikeholdsfri. Det kommer selvfølgelig an på hva slags kjøreforhold man har brukt bilen i og hvilken "stand" man vil ha bilen.

              Hvis poden min hadde vært på svømmetur med summiten så ville jeg nok tatt en nesten komplett demontering og oppsmøring, det er fryktelig mange bevegelige deler når det kommer til stykket. Har selv bestilt komplett lagersett som består av 28 lagre (gud vet hvor alle de befinner seg)

              Forøvrig så ble det oppdaget en knekt drivaksel her i dag (feste til krysspinnen helt inne ved diffen var knekt), ble en midlertidig fiks ved og bore nye hull til krysspinnen 90 grader på de originale hullene. Holder foreløbig, og samirc har et sett akslinger på vei.

              Comment


              • #67
                Siste versjon av summit vil dessverre ikke ha seg til å gå på 5s
                Ihvertfall ville ikke min det...

                Nei bilene er ikke vedlikeholdsfrie, noen synes det er negativt, andre ser på det som en anledning
                til å skaffe seg kjennskap til bilen og dens "anatomi".
                Har nå rukket å å kjøre 20 pakker igjennom summit'n min, trenger fortsatt ikke noe vedlikehold annet en rengjøring...
                Har nå fått bl oppsettet i hus, så blir spennende å se hvor lenge det holder å bare gjøre rent
                Dan Furnes
                Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

                Comment


                • #68
                  Ok. Har ikkje vert snill med min, berre spylt den og plasser den i garasjen. Kjøre på 4s synest det går tregt. Når motor ryk tenkte eg å kjøpe dewalt .lune tenkt litt meir fart. Noen som har tenkt å lage bryteskjer eller noe ana kult?
                  Hpi Savage flux hp og Traxxas summit

                  Comment


                  • #69
                    Nå har jeg ikke lest meg opp på den nye lvc versjonen, men hva er egentlig forskjellen på den og den gml, utenom lvc for lipo?
                    Jeg kjører 2s på den siden det er klistrelapp på batteriledningene pga den innebygde BEC.
                    på båten napper jeg ut den røde ledningen på ledningen til receiveren, for å deaktivere bec, og kjører egen receiver pakke. Kanskje det er veien å gå.
                    enkel vedlighold for meg nå som det er fuktig er WD40 jevnt over bilen og inne ved lager osv og så la det virke litt, for så å blåse den ren med kompressoren.

                    I dag fikk kjerra nye olje og fjærer bak, samt olja opp og bytta de lagrene som var ødelagte. Nå ruller den faktisk litt etter at jeg slipper gassen

                    Ok folkens, ut å mekk noen kuule summit snutter i helgen da
                    Attached Files
                    Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                    Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

                    Comment


                    • #70
                      bowie76: Har det dukka opp noe motor hos deg

                      her er en fin snutt



                      Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                      Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

                      Comment


                      • #71
                        Rakk en kjapp tur i dag. vått kaldt og skikkelig snufse vær men artig. Ikke akkurat state of the art film, litt vanskelig å filme og kjøre samtidig.

                        Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                        Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

                        Comment


                        • #72
                          Hei demonterte axel carriers i dag alle tetninger var gåen og lager. googla litt på ebay i kveld er dette dyrt.? http://viewitem.eim.ebay.no/Traxxas-...634032410/item
                          Hpi Savage flux hp og Traxxas summit

                          Comment


                          • #73
                            samme som med meg, de er alle fillete ( de blå ballongene) og lagrene var ødlagte. Kjøpte et par fra sami rc mens jeg venter på et helt sett med nye lagre fra rcmart( se link på forregående side)

                            prisen er vel grei. Koster 230 på samirc.no , og er du heldig har han noen bulk(skrudd av en ny bil) til 190. så ahr du på et par dager også.
                            Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                            Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

                            Comment


                            • #74
                              [QUOTE=maxmekker;515959]bowie76: Har det dukka opp noe motor hos deg

                              Motor har ankommet rett før helga, men har ikke fått gjort noe da jeg har tilbrakt de siste 4 dagene på sykehus.
                              Er hjemme igjen nå, så regner med at nytt oppsett er på plass i kjerra iløpet av mandag
                              Dan Furnes
                              Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

                              Comment


                              • #75
                                god bedring og lykke til
                                Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                                Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X