Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas summit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Traxxas summit

    Bestilte i dag fra Norge, har vel motoren i løpet av et par dager.

    Det jeg fant ut da jeg vurderte DeWalt tidligere, er enten 18/68 eller 14/58 tror jeg det var.. Det var det jeg kjøpte inn iallefall. 14/68 er originalt på bilen.

    Mener å ha lest i en del fora at Titan 775 liker seg rundt 5 (68/14) og DeWalt rundt 4 (58/14).

    Comment


    • Originally posted by Droid View Post
      Fin film! Så morsomt ut å kjøre der. Bruker du noe snøbeskyttelse inni? Jeg kjøpte det som noen linka til her. Det funker knallbra. Hvor har du kjøpt taklysa?
      Ingen overtrekk på min bil ennå. Jeg kjøpte min brukt, (lysa satt på, men det er de ja ) og det eneste som jeg har bytta er til litt tykkere olje i demperen bak, og noen kule lager i hubbene. Ellers kjører jeg med den som den er til ett eller annet ryker. Den ene micro servo'n har fått den store skjelven og lysa blinker som et diskoshow noen ganger , ellers er den still going.
      Attached Files
      Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
      Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

      Comment


      • Originally posted by Thomas N/A View Post
        Bestilte i dag fra Norge, har vel motoren i løpet av et par dager.

        .
        Hvor bestilte du?
        Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

        Comment


        • Originally posted by maxmekker View Post
          Ingen overtrekk på min bil ennå. Jeg kjøpte min brukt, (lysa satt på, men det er de ja ) og det eneste som jeg har bytta er til litt tykkere olje i demperen bak, og noen kule lager i hubbene. Ellers kjører jeg med den som den er til ett eller annet ryker. Den ene micro servo'n har fått den store skjelven og lysa blinker som et diskoshow noen ganger , ellers er den still going.
          Hva tror du det kommer av at lysa blinker?
          Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

          Comment


          • Traxxas summit

            @maxmekker:
            Slik ser badekaret mitt ut etter en runde med RC
            Blinker lysene ved LiPo også eller kun på Nimh? Jeg tror/trodde at ESC ikke leverer strøm til lysene når motoren drar all strømmen, men har jo sett at lysene henter strøm fra kanal 5 (ene diffsperra), så jeg er ikke sikker.. Med Nimh så var ser ikke lys ved pådrag, men på Lipo er det lys konstant.

            @droid:
            Pinjong og Spur fra SamiRC og motoren her: http://westelektroverksted.no/396505-21.html

            Comment


            • usikker på hva det kommer av. Jeg tenker bare at det kanskje er litt dårlig kontakt, klarte å nappe av ledningene ved en skikkelig tummelult for en stund siden og at loddinga mi er dårlig. Når det er dårlig strøm på nihm pakkene så slukker de ved pådrag. Men de flikker/blinker også en del. Men det får holde så lenge det vil, kosta ikke allverden for en ny lys bøyle.
              Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
              Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

              Comment


              • Den ene micro servo'n har fått den store skjelven og lysa blinker som et diskoshow noen ganger , ellers er den still going.
                Defekte servoer kan dra mer strøm enn de egentlig er laget for, og det er ikke helt ukjent at det kan får leds til å flikke. LiPo har bedre utladningsevne enn NiMh så derfor funker de nok også mer stabilt der. En vei utenom flikking kan være å koble dem på egen BEC, da vil ingen servoer forstyrre dem. Men hold øye med den skjelvende servoen har sett slash servoer brenne hull på seg selv.

                Men skal ikke si for mye før jeg har sett hvordan ting er koblet i en Summit. Jeg ser på traxxas sine sider at ESC'en kun yter 2.5A/6V fra sin interne BEC, noe som skurrer hvis 5 servoer er satt opp til å dra strøm fra den. Det er i tilfelle ganske optimistisk fra traxxas sin side og jeg hadde ikke nølt med å koble om for mer kraft.

                Comment


                • bra info, takk for det.
                  Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
                  Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

                  Comment


                  • Traxxas summit

                    Ayhe.. Selv om det stod at motoren var på lager, så var den ikke det gitt.. De mente uansett at den skulle bli sendt ut i neste uke - så da blir det vel romjula håper jeg..!

                    Comment


                    • Var på Traxxas-forumet å leste litt idag, så for de som er skeptisk til Dusty Motors overtrekket til Summit'n...
                      Tenkte kanskje det ville være til hjelp å få høre andres erfaringer med det også.
                      Mange av dere har sikkert lest det men legger ut en link likevel

                      http://traxxas.com/forums/showthread...o-Dusty-Motors!!
                      Dan Furnes
                      Stampede, Rustler, Summit, Vorza, RC18MT, B4.1FT, SC10RS, SC8.2e, G3-MT4, TT-01 og MYE mer+++

                      Comment


                      • Jeg er veldig godt fornøyd med Dusty motors-trekket. Tar av lokket og børster bort snøen når jeg har kjørt, så er det helt tørt inni.
                        Borrelåsen som fulgte med, limte seg veldig godt fast på min bil. Men nå er jo den veldig ny. Rask levering var det også.
                        Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

                        Comment


                        • Holder på å lage meg kjettinger til Summiten. Det er tidkrevende og det går med ganske mye lenke til de store hjula. . . . .
                          Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

                          Comment


                          • Eg brukte ca 2 meter pr hjul. Åpna 775 i dag, børste brua var knekt. Tenkte sku prøve lodde på ny, har ei liggende. Har bestilt Dewalt fra usa.
                            Hpi Savage flux hp og Traxxas summit

                            Comment


                            • Hei jeg lurer på å kjøpe meg en Traxxas Summit etter å ha lest gjennom denne tråden. Er en stund siden jeg drev med bil så er det noen som kan si meg hvor det er best å bestille denne og om det er noe jeg absolutt bør bestille med i samme slengen? Mulig dette står skrevet en annen plass? Kan jo hende jeg kan se om det dukker opp en brukt en også. Ser jo artig ut å holde på med når det ikke er vær til å fly Mange fine videoer også her. Tenkte litt på at denne må jo være fin å sette FPV utstyret på.

                              Comment


                              • Jeg kjøpte min hos towerhobbies. I dag klarte jeg å knekke venstre nedre bærearm. Ikke ofte jeg ødelegger noe på bilene mine. MEN full fart med lipo inn i garasjeporten, som jeg traff med venstre forhjul, så må man vel regne med at noe knekker på denne tunge bilen. Får man kjøpt noe bedre enn original? I tilfelle hvor?
                                Div. biler og tanks. Den siste er en Traxxas Summit. Og også noen nybegynner helikoptere. Som jeg ikke kan fly....

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X